23 Kasım 2014 Pazar

ALTIN ORFE-Suat Erdem- İclal Erdem -Yılmaz Parlar

DAMDAKİ DEĞİL
ŞİLE’DEKİ KEMANCI
Kongrelerde sosyal etkinliğin aranan ismi “ALTIN ORFE” grubu ana çatısını oluşturan Suat Erdem İclal Erdem’in Şile’de ki Kongre sonrası evlerinde
Tüm ailenin müzik içinde olduğunu gözlemledik.
Öğretim görevlileri olan Suat Erdem, İclal Erdem sadece özel doğuştan yetenekleriyle değil aynı zamanda eğitim olarakda müziğin içindeler.
Suat Erdem keman kadar saz, bağlamada da hünerli kendine özgü tarzıyla dinleyenleri büyülüyor. İclal Erdem Billur berrak sesiyle şarkılara ayrı bir yorum katıyor. Piyano daki sihirli parmakları org klavyesinde de aynı güzellikte aynı yumuşaklıkla tuşlar üzerinde kayıyor.
Repertuarlarını birkaç paket altında toplamışlar. Beğenilere göre seçilen özel parçalar bulundukları ortama göre değerlendiriliyor. Dinleyenlere aldırdıkları keyiflede çok aranan istenen isim oluyorlar. 

Program yapma tarihleri hayli kalabalık. Ancak teklifleri kırmıyorlar.

Suat Erdem’e kendisini ifade etmesini istediğimizde “İTÜ Türk Musıkisi Devlet Konservatuvarı ve Marmara Üniversitesi Batı Müziği Keman Bölümünü okudum ama müziğimi okudukça değil insanımı tanıdıkça harmanladım. Yüreğimi dört parçaya böldüm ve kemanımın dört teline ayrı ayrı serptim. Varoşlardan lüks sahnelere kadar göstermiş olduğum performanslarda ,müziğimi kendime özgü bir üslupla halkıma sevdirdim.”diyor

Çok sevdiği kemanı nasıl algıladığı sorumuza “Çok soğuk yada jakoben gibi görünen kemanı , estetiğinden ödün vermeden halka indirgemeyi başardım. Çeşitli halk ezgilerinden Napoliten şarkılara, Pir Sultan Abdal tınılarından Frank Sinatra'nın New York'una kadar kocaman ve sıcacık melodileri etrafa enstrümanımla coşku içerisinde saçmaya devam ediyorum.” şeklinde cevap alıyoruz.


“ALTIN ORFE” üyeleri istenen grup kişisine göre değişebiliyor.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder