20 Aralık 2018 Perşembe

GTD ile Milliyet Favori Lezzetler işbirliği anlaşması-Yılmaz Parlar


Gastronomi Turizm Ailesi Genişliyor. 
Gastronomi Turizm Derneği ile Milliyet Favori Lezzetler işbirliği anlaşması yapıldı. 
Gastronomi Turizminin Yükselişi,  yiyecek turizmi misafirperverliği ve turizm endüstrisini artırma, otelcilik ve turizm endüstrisi için gıda pazarlaması büyük bir etkiye sahipdir.


Gastronomi turizminin, otel ve turizm işletmelerinin büyümesine yardımcı olmasının olumlu etkisi vardır. Gıdaya olan kamuoyu ilgisi giderek artmakta, nihayetinde gıda turizmini yeni küresel trend haline getirmekte, hatta daha çok sosyal medya sitelerinde yayınlanan sayısız eşsiz yemek deneyimleri ile daha da fazla körüklenmektedir.
Yaygın turizmin aksine, Gastronomi turizmi, sadece bir geziden ziyade, yerel kaynaklı gıda ve içecek olarak mutfak deneyimi üzerine odaklanmaktadır. Mutfak turizmi, yerel, bölgesel veya ulusal mutfağı, miras, kültürü ve geleneği yansıtan yiyecek ve içecekleri öğrenen, takdir eden veya tüketen herhangi bir turizm deneyimi anlamına gelir. Konsept, insanların daha iyi bir anlayış geliştirerek veya içinde bulundukları kültürün özüyle yerel yiyecek veya içecekleri tüketerek unutulmaz bir yiyecek veya içecek deneyimi yaşattıklarını göstermektedir. İlk elden kültürel deneyim olarak kabul edilir ve turistik cazibe listesinin en üstünde yer alır.


Ayrıca, UNWTO Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) tarafından farklı sektörlerde çalışan yakın tarihli bir çalışma, gıda etkinliklerinin en popüler turizm ürünü olduğunu, daha sonra yemek pişirme dersleri ve atölye çalışmaları ile yerel yemeklerin öne çıktığı yemek fuarlarının izlendiğini göstermektedir. 
Gastronomi Turizmi, Hedef Pazarlamanın Teşvik Edilmesine Yardım Ediyor. Dünya Gıda Seyahat Birliği (WFTA) tarafından 2017 Gıda Seyahat Araştırma, gezginlerin % 93 şimdi gıda gezginler olarak kabul edilebilir olduğunu göstermektedir.  Seyahat destinasyonlarının büyümesi üzerinde önemli bir etkiye dönüşen bir trend. 

Turizm destinasyonları arasındaki rekabet arttıkça, yerel kültür turistleri çekmek ve eğlendirmek için yeni ürün ve faaliyetlerin giderek daha değerli bir kaynağı haline geliyor. Gastronomi bu konuda özellikle önemli bir role sahiptir, çünkü sadece yemek turist deneyimine merkezi olduğu için değil, aynı zamanda gastronomi postmodern toplumlarda önemli bir kimlik oluşturma kaynağı haline gelmiştir. Gastronomi niş seyahat ve niş hedeflerin gelişmesinde önemli bir özellik haline geliyor. 
Bir kültürü oluşturan en önemli unsurlardan biri, gastronomi çeşitliliğinde yer alan bir yemektir. Bölgeye veya bölgeye özgü yemekler, bölge veya bölge için bir farkındalık unsuru olabilir, bölge yaratma bilinci, bazı turistlerin profilleri ile bölgenin ya da bölgenin tercih edilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. 


Türk mutfak kültürünü, tarihi ve zengin lezzet mirasını dünyaya tanıtmak amacıyla kurulan ilk dernek konumundaki GTD, hem yurt dışındaki ülkelerde hem de ülke içinde artan faaliyetlerini daha iyi duyurmak amacıyla Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi ile işbirliği gerçekleştirdi.
GTD ve Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi arasında gerçekleştirilen işbirliği ile ilgili 19 Aralık 2018 Çarşamba günü Türk kahvaltı çeşitliğini bünyesine toplamaya hedefli Emirgan Marrakech  restaurant ’da Ender Tan ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi adına gelen Tuncay Tapar toplantının moderatörlüğünü yaptı.
Tuncay Tapar Turizm stratejisinin parçası olarak mutfak turizmi giderek artan bir destek aldığı, Turizm ürün yaşam döngüsü sorunları için mutfak turizm stratejisi geliştirme ve uygulama üzerinde önemli etkileri olduğu anlamında gastronomi önemine değindi. GTD’nin hem artan faaliyetlerini hem de her alanda aktif çalışan üyelerini basında daha da ön plana çıkartılması ve özel avantajlar sağlanması hedeflerini dile getirdi.
GTD Başkanı Gürkan Boztepe’yi konuşması için kürsüye davet etdi. Boztepe Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tarım ve Ormancılık Bakanlığı ve TÜRSAB başta olmak üzere hem devletler hem de benzer gastronomi ve turizm örgütleri düzeyinde dış ilişkilerde etkili ve aktif bir rol oynadıkları konusunda bilgiler paylaştı. GTD’nin 2019 yılında 10 ülkeyi kapsayan küresel ölçekteki tanıtım projeleri için çalışmalarını aralıksız sürdürmeye devam ettiklerinin altını çizdi.


Gastronomi TIR’ı, Gastronomi Köyü, Dünya Yoğurt Konferansı ve Türk ve dünya mutfakları ve servis eğitimleri, lokanta ve mutfaklara ulusal ölçekte kalite standartları getirilmesi ve gizli müşteri denetim ve belgeleme gibi çalışmaların da gelecek yılından başından itibaren hayata geçireceği bilgilerini verdi.
GTD Başkanı Boztepe, gastronomi turizmi alanında Türkiye’ye katma değer sağlamasını amaçladıkları projelerin daha da etkili duyurulması için Milliyet Favori Lezzetler gibi daha pek çok yerel ve uluslararası medya yayın ve yayım organları ile görüşmelerinin sürdüğünü dile getirdi. Ayrıca tüm mecralara eşit mesafede olduklarını ancak işbirlikleri ağını da genişletmeye de özel bir önem verdiklerini vurgulayarak gerçekleştirdikleri işbirliği için Milliyet Favori Lezzetler Gazetesi yönetimi adına Tuncay Tapar’a şükranlarını sundu.
Ender Tan’da tüm Türkiye yörelerin özel kahvaltılarını bünyeye toplamak için Anadolu turuna çıkacaklarını kahvaltı kültürü oluşturarak gastronomi turizmin bir parçası olarak katkı sağlıyacaklarını vurguladı.
yilmazparlar@yahoo.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder