19 Nisan 2017 Çarşamba

İsmet X Bilen 66. kişisel sergisi-Yılmaz Parlar


“Moleküler Akış”


İsmet X Bilen 66. kişisel sergisini Nişantaşı Scotch Club’da açtı.


Hiçbir zaman aramayı durdurmayan, hiçbir zaman bulamayacağı sonsuzluk yolunda  ışığı hisseden ruhlarımızdan günlük hayatdan söyliyeceğini resme döken,Türkiye’nin Pablo Picasso’su olarak bilinen dev sanatcı ancak kendisini farklı görüyor.

Sanatcı kendisini “Resimlerimdeki figürlerimin üstüne vuran gizil estetiksel ışıklar düşünsel bilinçli düşünmenin bir merkezidir; ışık benim varlık anlayışımdaki aranmamdır. Resimlerimdeki estetik düzeyde kullandığım ışık oyunlarının renk skalaları kendi özünün toplamına girmiş yabancı ışıkları ayırt ederek atar. Ben salt renklerimi ve desenlerimi büyülü bir Dünya'dan yola çıkarak resimlerime yansayan ışığın yüreğine kabul ettirmeye çalışıyorum. Benim estetiğinin gizil olarak saklanmış olduğu resimlerimdeki şekillerinin içinde derin düzlemlemeler ve ikilem düzlem hamleleriyle birbirine bağlaçlar oluşturdum.”şeklinde ifade ediyor.
Sergi açılışına sanatsever dostları, koleksiyonerler, akademisyenler, iş ve sanat dünyasınında isim yapan kişiler katıldılar. Pek çok ünlülerin erkek berberi Sadettin Çelikoğlu aynı zamanda ressam İsmet x Bilen’in de berberi sanatcıyı bu güzel gününde işine ara vererek yalnız bırakmadı. Resepsiyonda ünlü barmen Yusuf Konaklı özel kokteylerini sundu.

İsmet X Bilen’in 50 yıl üstü sanat üretim sürecinde 66. kişisel sergisi 30 Aralık 2016 tarihine kadar sanatseverlerin ziyaretine açık olacak.


İnsanların koyduğu perspektif kuralları tarafından, önyargılara boğulmamış yönlendirilmeyen göz, tabloyu açıklamaya anlamaya çalışmak yerine, bakmak seyretmek içsel önemlerini kavramak daha doğru bir yaklaşım olur. Cisimleri gördüğü gibi değil, düşündüğü gibi boyayan sanatcı, düşleri, içgüdüleri, istekleri, düşünceleri, gün ışığına çıkartıyor. İlhamını fırcayı kalemini çizmeye boyamaya başlarken yakalıyor. Resim yaptığında rahatlıyor ve dinleniyor.

Ana temel desen öğesinden yola çıkan sergideki resimler, Perspektif çizimdeki yeterliği gerçeğe uygunluğu, sergi mekanındakı sorgulaması özgürlük direniş, meydan okuma temalarından doğan kompozisyonlardan “Moleküle Akış” adını alıyor. İrrasyonel bilinçaltı göndermelerle direniş meydan okuma özgürlük her figürde desende size sesleniyor.
Sanatcının kendisiyle yaptığımız kısa söyleşide; Sanatsal hayatının varoluşunu devam ettirecek 60. kişisel sergisinde 60 adet birbirine bakışlı ve hareket kabiliyeti özlemler arası figüratif soyutsal çizğileriyle kendisini ödüllendirdiğini söylüyor.
Sanatcı “Bu sergimin asıl amacı insan özünde olan eglenebilme eglencesinin akıs diyalektiginin sekteye ugratmamak ve onların siirsel ve melodisel diskolardakı hareketlerini hür bırakmak ve bu türlü yerlere yapılan her türlü eylemsel
saldırıları protesto etmektir. Bu mekanda daha önceden yapmıs oldugum yukarıda arz ettigim resimleri satmaktan maada bu hususlara dikkat çekmek ve bu türlü cebirsel eylemleri kınamak ve bu yüzden 66. kisisel sergimi benim için degisik bir mekan olan tarihi bu meshur eski bir eglence kulübünü seçtim. Burada 9 büyük ebatta yaglı boya resimlerimi zorla sürdürülebilir bir ısık dogallıgında sergiliyorum. Bu is bir sentez olarak diskolardaki iradesi hür canlıların dans ederken el ve kol hareketlerinin resimlerimdeki kullandıgım biyolojik renklerimle; bir anlam olarak ritimle birlikte süzülmeyi birlestirmektedir.”açıklamalarında bulunuyor.




yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder