30 Ocak 2018 Salı

Tarkan Reklam, bu yıl yüzde yirmi büyüme hedefliyor-Yılmaz Parlar

Tarkan Reklam, geniş ürün yelpazesinde hizmet verebilen ilk 5 firma arasında yer alıyor

Tarkan Reklam, bu yıl %20 büyüme hedefliyor

Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) inşaat mühendisliğinde okuyan 3 arkadaş, 2008 yılında Tarkan Reklam’ı kuruyor. O yıllarda copy-center hizmeti vererek sektöre adım atan Tarkan Reklam, bugüne gelindiğinde tabeladan dijital baskıya, matbaadan promosyona, kırtasiyeden iş güvenliğine, kurumsal ürünlerden kopyalama hizmetlerine kadar, binlerce ürün ve dijital makine parkıyla “karma baskı merkezi” olarak hizmet vermeye devam ediyor.

Müşterinin talebi olan her çeşit baskıyı yapabilmekte olduklarını ifade eden Tarkan Reklam Karma Baskı Merkezi’nin Genel Müdürü Fatih Özdem, şunları söyledi:
“Binlerce ürün çeşidimiz ve her türlü materyale baskı yapabilen makine parkımızla, bu denli geniş ürün yelpazesinde hizmet verebilen sektörümüzün ilk 5’te yer alan firmaları arasındayız. Müşterilerimizin, tabelalarından dijital baskılarına, ofisteki çaylarından kırtasiye ürünlerine kadar binlerce çeşit ürünü, tek bir noktadan en iyi hizmetle ve en uygun fiyatlarla satın alabilmelerine olanak sağlıyoruz. Ev hanımlarından öğrencilere, işletmelerden belediyelere kadar her kesimden müşterimiz bulunuyor. Örneğin, bir doğum günü için gereken süsleri de sağlıyoruz, diğer yandan bir binanın dış cephesini veya firmaların araçlarını da giydiriyoruz. Tam anlamıyla, karma bir baskı merkezi olarak faaliyet göstermekteyiz” dedi.

Dijital baskı, açıkhava reklamcılığı ve kırtasiyede güçlü

Tarkan Reklam olarak, dijital baskı, açık hava reklamcılığı ve kırtasiye alanlarında güçlü olduklarını anlatan Fatih Özdem, konuşmasına şöyle devam etti:
“Kurulduğumuz tarihten bugüne kadar makine parkımıza ve ürün çeşidine ciddi bir yatırım yaptık ve yatırım yapmayı sürdürüyoruz. Beylikdüzü’nde 2.500 metrekarelik merkez ofisimiz, İkitelli’de 500 metrekarelik şubemiz ve 70 kişilik ekibimizle kaliteli hizmeti, hızlı ve uygun fiyata vermeye çalışıyoruz. Açık hava reklamcılığı, dijital baskı, promosyon, matbaa gibi geniş yelpazedeki ürünlerin birçoğunun imalatını kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. 10 yıllık bir firmayız ve yaklaşık 10 bine yakın işletmeye hizmet vermekteyiz. Müşteri memnuniyetimiz yüksek olduğundan, müşteri sadakatimiz %90’ları buluyor. Az önce de ifade ettiğim gibi, dijital baskıdan serigraf baskıya, tampon baskıdan transfer baskıya kadar her çeşit baskıyı yapabilecek makinelerimiz ve kalifiye insan kaynağımız ile bilgimiz ve tecrübemiz mevcut” diye konuştu.

Müşteri memnuniyetine önem veriyor, ürün çeşidini arttırıyor

Geçtiğimiz yılın başarılı geçtiğini ve %30’luk bir büyüme gösterdiklerini anlatan Fatih Özdem, bu yıl da büyümenin süreceğini ve %20 oranında büyüme hedeflediklerini söyledi. 2018’de ürün çeşidini arttırırken, makine yatırımlarının da devam edeceğini ifade eden Fatih Özdem, şunları kaydetti:
“Tüm ekibimizle, işimize çok önem veriyoruz, titizlikle yapıyoruz ve bu da hedeflerimize ulaşmamızı sağlıyor. Örneğin, grafik ve tasarım alanında 15 kişiden oluşan deneyimli kadromuzla, müşterilerimizin beklentilerine hızlı şekilde yanıt vererek, iş sürecimizin başarıyla yönetilmesine katkı sağlıyoruz. Firma olarak, binlerce müşterimizin müşteri memnuniyetini sürdürebilir kılmak için, makine parkımızla birlikte insan kaynağımıza ciddi yatırımlar yapmaktayız. Özetle, kamu veya özel sektör firmalarının, outdoor reklam, bina ve araç giydirme, kırtasiye ürünleri, uyarı levhaları gibi işlerinin yanı sıra; son dönemlerde gıda ve temizlik ürünleri (çay-şeker-sıvı sabun-kağıt havlu vb) konularındaki ihtiyaçlarına da çözüm sunmaya başladık. Müşterilerimize geniş ürün yelpazemizle kaliteli hizmet sağlarken, hem birçok tedarikçiyle görüşerek zaman kaybetmelerinin önüne geçiyoruz, hem de en uygun fiyattan ürün veya hizmet satın alabilmelerine imkan sağlıyoruz” şeklinde konuştu.

e-ticarete yapılan yatırımlar devam ediyor

e-ticarete yatırım yapmakta olduklarını belirten Fatih Özdem, “istekirtasiye.com” ve “uyarilevhalari.com” u kurduklarını anlattı.
Online ticaret yaptıkları bu iki siteden yoğun sipariş aldıklarını ifade eden Fatih Özdem, şunları söyledi: “istekirtasiye.com sitemizde, ofis-kırtasiye, kartuş-toner, kağıt ürünleri, teknoloji ürünleri, iş güvenliği, temizlik ürünleri, gıda ürünleri, display ürünleri, promosyon ürünleri dahil geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor. uyarilevhalari.com sitemizde de, iş güvenliği malzemeleri olarak, esnek şerit ayırıcı delinatörler, flaşörler, hız sınırlayıcı kasisler, hissedilebilir yürüme yüzeyleri, trafik güvenliği ürün aksesuarları, trafik konileri, trafik levhaları, uyarı ve reklam dikmeleri ve uyarıcı yol butonları yer alıyor. Her iki sitemize, ülkemizin dört bir yanından sipariş geliyor ve satın alınan ürünleri kargo ile göndermekteyiz” şeklinde konuştu.

Lidya Grup’un verdiği hizmetten memnunuz

Lidya Grup ile olan işbirliğinin 2016 yılında başladığını anlatan Fatih Özdem, şunları kaydetti:
“Lidya Grup’tan, ilk önce EFI UV makinesini satın aldık. Ardından, geçen yılın son çeyreğinde Epson yazıcı alımını gerçekleştirdik. Yaklaşık iki yıldır süren Lidya Grup’la olan işbirliğimizden son derece memnunuz. Temsil ettikleri markalar da, zaten dünya çapında kendilerini kanıtlayan global markalardır. Lidya Grup’un bilgi birikimi ve tecrübesi, dünya standartlarında olan teknik bir ekibi bulunuyor. Bizler, olası bir problem ile karşılaştığımızda anında Lidya Grup yetkililerine ulaşıyoruz ve onlar da hemen problemin çözümüne yönelik çalışma yapıyorlar.  Lidya Grup ile geçen zaman içerisinde bir aile gibi olduk. Özetle, Lidya Grup, EFI, Epson ve Xerox markalarını ülke genelinde başarıyla temsil etmektedirler” diye konuştu.

yilmazparlar@yahoo.com

27 Ocak 2018 Cumartesi

Prof. Dr. C. Uğur ÖZGÖKER-KIBRIS AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ-YILMAZ PARLAR

Prof. Dr. C. Uğur ÖZGÖKER                                                   
KIBRIS AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
1963 yılında Paris' te doğdu. İlkokulu Ankara Özel Ayşeabla İlkokulunda, ortaokul ve lise birinci sınıfı Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesinde okudu, liseyi İstanbul Fenerbahçe Lisesinde bitirdi. 2 sene Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümünde okuduktan sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümünü 1987' de derece ile bitirdi. 1988' de Avrupa Topluluğu'nun Ekonomik Yapısı alanında Yüksek Lisansını, 1994' de Uluslararası İlişkiler alanında Doktorasını tamamladı. 2012’ de Siyasal Hayat ve Kurumlar Temel Alanında Üniversite Doçenti oldu. 2017 de Uluslararası İlişkiler Profesörü oldu.


1987' de İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Halkla İlişkiler ve Tanıtma Müdürlüğü Şefi, 1988' de İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi,  1990' da İ.Ü. Avrupa Topluluğu Programı Başkan Yardımcısı ve Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Araştırma Merkezi Genel Sekreteri, 1993 de İ.Ü. Uluslararası Üniversiter  İlişkiler Müdürlüğü Müdür Yardımcısı,  Avrupa Birliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı, 1994 -1995' de Gümrük Müsteşarlığı ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığından Sorumlu Devlet Bakanlığı Başdanışmanı, 1998 - 2003 arası Rekabet Kurumu Eğitim Müdürü ve Uluslararası İlişkiler Müdür Vekili görevlerinde bulundu.  Bu görevi sırasında Cenevre ve Paris’te DTÖ ve OECD Rekabet ve Ticaret Komiteleri toplantılarına katıldı, Rekabet Kurumu uzmanları için Bruges Avrupa Koleji ve Londra City Üniversitesi Ekonomi Bölümü ile AB Rekabet Hukuku ve Politikası ile Sanayi İktisadı eğitim programları organize etti. Ayrıca Türkiye Barolar Birliği ve çeşitli illerdeki Barolar ve Ticaret ve Sanayi Odaları ile birlikte birçok şehirde Avukatlar, Sanayici ve İş Adamları için Rekabet Hukuku ve Politikası sertifikalı eğitim programları düzenledi. Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı - TİKA    ile birlikte Moğolistan’ dan Makedonya’ya kadar 15 Avrasya ülkesinin üst düzey ekonomi bürokratları ile Rekabet Kurumları başkan ve yöneticileri için 1 er haftalık “Serbest Piyasa Ekonomisi ve Rekabet Kuralları”  sertifikalı eğitim programlarını gerçekleştirdi. Bruges Avrupa Koleji ve TİKA eğitimleri ülkemizin faaliyetleri olarak OECD’ nin yıllık faaliyet raporlarında yer aldı. 

Akademik olarak 1988 de İ.Ü. Araştırma Görevlisi, 1993'te İ.Ü. Öğretim Görevlisi,1998 de İstanbul Kültür Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünde Yrd. Doç. Dr. ve 2003 yılında Kadir Has Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünde Yrd. Doç. Dr. olarak görev yaptı. 2003-2010 yılları arasında Kadir Has Üniversitesi Rektörlüğü AB Araştırma ve Uygulama Merkezi (ABAUM) Müdürlüğü ile SBE Uluslararası İlişkiler ve Küreselleşme Yüksek Lisans Programı Başkanlığı, Hukuk Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği ve İİBF Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyeliği görevlerini sürdürdü. ABD New York FORDHAM Üniversitesi-Kadir Has Üniversitesi müşterek Executive MBA Programı’nın Türkiye eş-koordinatörlüğünü yaptı. 2010-2011 döneminde GAÜ - Girne Amerikan Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü Başkanı ve Siyaset Bilimi-Kamu Yönetimi Öğretim Üyesi olarak görev yaptı. Ayrıca 2011-2018 yılları arasında AUC - Kıbrıs Amerikan Üniversitesi  Mütevelli Heyet Üyesi,  Kıbrıs ADA Havayolları Yönetim Kurulu Üyesi, İstanbul AREL Üniversitesi İngilizce Uluslararası İlişkiler Bölüm Başkanı, İİBF ERASMUS Koordinatörü, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi ve Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi, İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu Üyelikleri ile ARELUSAM Uluslararası Stratejik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır.

15 Ocak 2018 tarihi itibarıyla KIBRIS AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ’ ne REKTÖR olarak atanmıştır. AB’ nin kendi Üniversitesi olan ve Avrupa Komisyonu’ na Eurokrat yetiştiren Bruges Avrupa Koleji  (College of Europe) ile birlikte Türkiye’ de ve Kıbrıs’ da kamu ve özel sektör yöneticilerine yönelik AB sertifikalı eğitim programları düzenlemektedir.
Marmara Üniversitesi AB Enstitüsünde AB Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Yeditepe Üniversitesi İktisat Bölümü ve SBE MBA Programında dört sene AB Rekabet Hukuku ve Uluslararası Ticaret dersleri verdi. Kadir Has Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünde yedi sene lisans ve yüksek lisans düzeyinde;   Siyasi Tarih, 20. Yüzyıl Diplomasi Tarihi, Bölgesel Sorunlar,  Avrupa Birliği, Türkiye-AB İlişkileri, Küreselleşme ve AB Rekabet Hukuku ve Politikası derslerini;   Spor Hukuku Yüksek Lisans Programında Avrupa Hukukunun Kaynakları ve AB Rekabet Hukuku, Dış Ticaret Bölümünde ön lisans düzeyinde AB ve Gümrük Birliği derslerini verdi. Girne Amerikan Üniversitesinde lisans seviyesinde Political Sociology, Study of Modern Nationalism ve Global Security, US Foreign Policy, Political Parties, Intoduction to Political Sciences ve EU Studies, Yüksek Lisans düzeyinde Advanced IR Theories, State&Democracy in the Modern World ve Advanced Diplomatic History ve Graduation Project derslerini verdi. Halen, İstanbul Arel Üniversitesinde Türkçe ve İngilizce Uluslararası İlişkiler Bölümleri ile Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümünde lisans seviyesinde; Theories of International Relations, Comperative Political Ideologies  International Current Issues, Political Parties, Identity Politcs, State and Society in Europe, Foreign Policy Analysis, EU Law, Avrupa Bütünleşme Kuramları ve Türkiye-AB İlişkileri, International Trade and Organisations ve International Trade Law, Turkish Political Life, Comparative Politcs, EU and Turkey-EU Relations derslerini, yüksek lisans seviyesinde Uluslararası İlişkiler Master Programında Uluslararası İlişkiler Teorileri, Uluslararası Güncel Sorunlar ve Avrupa Çalışmaları dersini Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Master Programında ise Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler ve AB’ ye Yönetsel Uyum dersini vermektedir. Ayrıca;  MSU ( Milli Savunma Üniversitesi ) bünyesindeki Hava, Kara ve Deniz Harp Enstitülerinde KARSU - Karagah Subaylığı Eğitimi kapsamında;   ( Eski Harp Akademileri Komutanlığı bünyesindeki SAREN - Stratejik Araştırmalar Enstitüsü -, Silahlı Kuvvetler Akademisi, Deniz Harp Akademisi, Hava Harp Akademisi, Kara Harp Akademisi ve Komutanlık Kurmay Sınıfı - KOMKARSU ) Uluslararası Örgütler,  Avrupa Güvenlik Sorunları, Küreselleşme, BM, AB ve Türkiye - AB İlişkileri ve NATO derslerini, Hava Harp Okulu Komutanlığı Askeri ve Sosyal Bilimler Bölümünde Askeri Strateji ve Uluslararası Güvenlik ile Uluslararası İlişkilere Giriş derslerini,  İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SBE ( Sosyal Bilimler Enstitüsü ) bünyesindeki AB Yüksek Lisans Programında Avrupa Kimliği ve Kültürü dersini vermektedir. AB finansmanıyla İstanbul Sanayi Odası Başkanlığında Polonya Ticaret Odaları Birliği - Macaristan Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği - Kadir Has Üniversitesi ve İKV’nin oluşturduğu konsorsiyum tarafından gerçekleştirilen “İSO-AB OKULU” Projesinde Proje Partneri görev yapmış ve AB Kurumları ile Rekabet ve Devlet Yardımları derslerini vermiştir. 2006 yılında AB’nin finanse ettiği ve UNDP’ nin uyguladığı “Azerbaycan Gümrük Hizmetlerinin Modernleştirilmesi Projesi”nde Uluslararası Ticaret ve Uluslararası İlişkiler Danışmanı olarak çalışmıştır. AB konusunda çok sayıda eğitim semineri ve toplantı düzenlemiştir.
1989 da NATO Kurumsal Araştırma Bursu ( Brüksel ), 1996 da BAB (Batı Avrupa Birliği ) Güvenlik Etütleri Enstitüsü Araştırma Bursu ( Paris ), 1999 da AB Jean Monnet Araştırma Burslarını ( Londra ) kazanmıştır.
Sivil Toplum Kuruluşlarında aktif olarak çalışmaktadır. Türk – Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı, Yeşilköy Rotary Kulübü 2009-2010 Dönem Başkanı,  Rotary 2420. Bölge Guvernör Yardımcısı ile AB ve Meslek Hizmetleri Ana Komite Başkanlıkları yaptı. TÜRDER - Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Derneği Genel Başkanlığı, TÖF - Tüketici Örgütleri Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi,  İstanbul AB Çalışmaları Merkezi Derneği Başkan Vekili, TAV / Türkiye – Avrupa Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi,  Kıbrıs Kültür ve Eğitim Derneği Genel Başkanı, DMW-Uluslararası Diplomatlar Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Marmara Grubu Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Mütevelli Heyet Üyesi ve Akademik Konsey Üyesi,  LİBAD-Liberal Avrupa Derneği Başkan Yardımcısı, İGİAD-  İstanbul Girişimci İşadamları Derneği ve MAGİF-Marmara Genç İşadamları Federasyonu ile Rekabet Derneği İstanbul Şubesi, Kaçakla Mücadele Derneği, Deniz Kültürü Derneği ve Türkiye - AB Derneği İstanbul Şubesi’nin Genel Sekreterlikleri, Tüketiciler Derneği Divan ve Onur Kurulları Başkanlığı ile AB ve Rekabet Komisyonu Başkanı, LDG-Liberal Demokrasi Grubu Başkanı,  Kıbrıs – Türk Kültür Derneği İstanbul Şubesi Sayman Üyesi, İSTÇEF - İstanbul Çevre Konseyi Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi, Avrupa Kültür Derneği kurucusu ve Denetleme Kurulu Başkanı, TODGEP-Toplumsal Değişim ve Gelişim Platformu Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Üyesi, REVAK Rekabet Vakfı Kurucusu ve Başkan Vekili, Beyoğlu Belediyesi Ekonomik Araştırmalar Kurulu Başkanı ve Büyükçekmece Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Üyesi, Fenerbahçe Spor Kulübü Büyükçekmece-Beylikdüzü-Esenyurt-Başakşehir İlçelerini kapsayan 3. Bölge Kurucusu ve Yönetim Kurulu Üyesi, Fenerbahçe Düşünce Kurulu Başkanı,  Büyükçekmece Çevre – Kültür ve Turizm Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Üyesi, EGD - Ekonomi Gazetecileri Derneği Kıbrıs Temsilcisi, GÜÇŞİAD – Güçlü Sanayici ve İşadamları Derneği Kıbrıs Şube Başkanı gibi birçok STK' nın yöneticiliğini yapmaktadır.
Uluslararası Siyasi, Askeri ve Ekonomik Örgütler, Küreselleşmenin Avrupa Birliği Ortak Güvenlik ve Savunma Politikasına Etkisi,  Bilimsel Araştırma ve Çalışma Yöntemleri, Avrupa Birliği’nin Siyasal ve Ekonomik Temelleri,  Avrupa Birliği Rekabet Hukuku ve Politikası, Uluslararası Ticaretin ve Standardizasyonunun Küresel Etkileri, Avrupa Birliği ve Türkiye – AB İlişkileri, Avrupa Kimliği Kurgusu, Historical Peninsula of İstanbul Fener-Balat, Culture - Faith and Religion Based Tourism, Analysis of The “New” Turkish Foreign Policy”, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Mevzuatları”, AB’ nin Doğu Sınırı “Balkanlar”, “Uluslararası Siyasi, Askeri, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel”   adlı kitapları basılmıştır.  
Uluslararası İlişkiler alanında büyük çoğunluğu AB ile ilgili 35 kitabın editörlüğünü yapmış, yurtiçi ve yurtdışında tebliğler vermiş, birçok makalesi yayınlanmıştır.  Evli olup, İngilizce ve Fransızca bilmektedir.

UZMANLIK ALANLARI: Avrupa Birliği, Rekabet Hukuku ve Politikası, AB Ortak Dış ve Savunma Politikası, Uluslararası Güvenlik ve Strateji, Dış Ticaret ve Gümrük Birliği, Uluslararası Ticaret, Küreselleşme, Özelleştirme.
yilmazparlar@yahoo.com

26 Ocak 2018 Cuma

EGD-ENOSAD-Sanayi 4-0 Önde-Davutpasa teknopark-Yılmaz Parlar


5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır

Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD), Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) işbirliği ile Endüstri 4.0 konusunda ülkemizde yapılan çalışmaların Üniversite – Sanayi – Medya üçgeninde değerlendirildiği, ENOSAD tarafından düzenlenen “Sanayi 4-0 Önde” konulu panelde, Dünya gazetesi ekonomi yazarı “Dr. Rüştü Bozkurt “5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır.” dedi.

Dr. Rüştü Bozkurt panelde “5G Endüstri 4.0’in omurgasıdır. Endüstri 4.0  Almanlar’ın gelişmekte olan ülkelere kurduğu tuzak değildir. Moda anlatım değil, yaşamın bütün derinliklerini etkileyen teknolojik eğilimdir. Uyum gösteren toplumlar gelişmişler kervanına katılacaktır. Göç geri dönmüştür: Kalkınmanın 1000 yıllık fırsatıdır.” Sözleriyle önemli başlıkların altını çizdi.

Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, dijitalleşmenin sonucu kişisel veriler korunmasında stratejik sorun olduğunu vurguladı. Ürün pazarlamasının kişi odaklı yapıldığın önemine dikkat çekdi.
EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak zor yapılan işlerin ropotlara teslim edilmesinden robotların insanların işini elinden almaya başlağını robotların sayısının çalışanların sayısını geçtiğini devirde geleceğin yapısını öngören bir konuşma çerçeveledi
Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Halıcı, kalifiye ve eğitimli insanlar olmadan sanayinin dijital dönüşümünün gerçekleştirilemeyeceğini bildirdi.

Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik   dijital dönüşümle birlikte, 3 boyutlu yazıcılarla mekana bağımlı kalmadan üretim yapılabildiğinin teknolojik ürün sistemleri hakkında bilgilendirdi.

Endüstri 4.0 olgusunu anlıyabilmek adına, ENOSAD Akademik Kurul üyesi, YTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Galip Cansever’ in moderatörlüğünde “Sanayi 4-0 Önde” başlıklı panel, 24 Ocak 2018 tarihinde YTÜ Davutpaşa Kampüsü, Teknopark Konferans Salonu’ nda gerçekleştirildi.

Panelistler; Dünya gazetesi ekonomi yazarı Dr. Rüştü Bozkurt, EGD Yönetim Kurulu Başkan Celal Toprak, ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hüseyin Halıcı, Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik, UYUMSOFT Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder.

Sanayide, 4'üncü sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0'a geçiş için dijital dönüşüm vizyonu çerçevesinde odaklandığı, müşteriye dokunan dijital kanallar, dijitalleşmiş üretim ve tedarik zinciri, analitik karar – pazarlama, dijital ürünler – servisler gibi 4 ana alanı kapsayan, Ar-Ge, mühendislik kabiliyeti, deneyimli ve yetkin insan kaynağıyla yeni sanayi devrimine geçişin, müşterilerinin ve çalışanlarının memnuniyetini de artıracağı gerçeğiyle teknoloji geliştirmek ürünlere yerli ve milli kimlik özelliği kazandırmak amacı güden panelde çok değerli konular ayrı vizyonla ele alındı.
Dijital dönüşüm çalışmalarıyla paydaşların bilgi teknoloji sistemleriyle birbirine bağlanacağını akıllı iş platformunda Endüstri 4.0'a uyumun gerek şartı 5G aşamasına geçmektir diyen Rüştü Bozkurt köprülerin yapımı büyük proje olarak adlandırılanların  yerine türlü kaynağın bilim teknoloji için aktarılmasını ima ederek, 5G aşamasına geçiş ile Endüstri 4.0 aşamasına uyum konusunu ayrıntıda irdelemek gerektiğini açıkladı. Bozkurt 5G’nin öncelikle bilgi işlem platformu olduğunu, iletişim sistemi olmanın ötesinde, ağların, uygulamaların, bulut hizmetlerinin ve donanımların buluştuğu işlem platformu olduğunu bildirdi. Nesnelerin interneti bağlamında işlerin yapılması sırasında hızlı ve kolaylıkların akışını ifade etdi. 

EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak gelecekte işlerin büyük çoğunluğunun akıllı robotlar tarafından yapılacağını, böylelikle insanın kendisine daha fazla zaman ayıracağını öngördü.
Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, Üretilen programların öncelikle mobil yazılımının yapıldığını, bulut teknolojisiyle birlikte verilerin masaüstü bilgisayarlarda değil, data merkezlerinde depolanacağını açıkladı.
ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hüseyin Halıcı,  bilişim ve iletişim teknolojilerini de kullanarak üretimde tamamen insandan bağımsız akıllı üretim şekli olduğunu sanayi 4.0'ın birinci, ikinci ve üçüncü sanayi devrimlerinde olduğu gibi bir tetiklemeyle başlayan uzunca bir süreci içerdiği açıklamalalarda bulundu. "İşin özünde insan var. Sanayide dijital dönüşüm denildiğinde bu, eğitimli insanla başlar. Biz bu konuya yönelik eğitim meselesini çözdüğümüz zaman gerisi gelir. Kalifiye ve eğitimli insanlar olmadan sanayinin dijital dönüşümü gerçekleştirilemez." Dedi.
Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik ise Arçelik olarak dünyadaki insansız üretim uygulamalarını ve yalın üretim tekniklerini incelediklerini buna uygun üretimlerini gerçekleştirdiklerini kaydetdi.
yilmazparlar@yahoo.com



23 Ocak 2018 Salı

Flash İletişim 10.yaşını sektör temsilcileriyle kutladı-Yılmaz Parlar



Flash’dan Onur Ödülleri

Sağlık hizmeti sunumunda tüm süreçlere hakim, sektörde uzun yıllar üst düzey yöneticilik yapmış ve konusunda uzman; dinamik ve yenilikçi bir ekip tarafından 2007 yılında sağlık sektörüne giriş yapan Flash İletişim 10.yaşını sektör temsilcilerini buluşturan bir gala gecesi ile kutladı.
Green Park Hotel’de gerçekleştirilen etkinlikte geride bıraktığı 10 yılda sağlık sektörüne  yarattığı katma değeri ortaya koyan firma, proje ortakları olan sağlık kurumlarının  üst düzey yöneticilerini, ceo ve dekanlarını ağırladı. 
Etkinlikte , Flash İletişim Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Öztürk , satışlarında üstün başarı gösteren ,  5.ve 10.yılını dolduran çalışma arkadaşlarına  katkılarından dolayı “Onur Ödülü” verdi. Ödül takdiminde söz alan Academic Hospital Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Prof. Dr.Tuğrul Biren , Yaşar Hastanesi Yönetim Kurulu Başkanı Sn.Dr.Hilmi Çebi ,Örnek Tıp Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Sn.Dr.İlhan İşcen ,Flash İletişim ekibinin hedeflerinin çok üstünde olan başarılı çalışmalarının devam etmesini temenni ederek , firmanın sağlık sektörüne kazandırdığı ivmeden memnuniyetlerini ifade ettiler. 
Şişli Kolan International Hospital ,Medicana Çamlıca , Doğan Hastanesi,Via Hospital,Esteworld,Astra Group yöneticileri de davete katılanlar arasındaydı.Ege ve karadeniz bölgesi yöresel oyunları gösterisi gibi farklı etkinliklerin gerçekleştirildiği gecede oldukça renkli anlar yaşandı..
Flash İletişim,güçlü kadrosu, teknolojik alt yapısı , inbound / outbound işletiminin çok kapsamlı ve belirli bir metodoloji gerektiren önemli bir iş alanı olduğuna inancıyla, bugüne kadar farklı müşterileri için gerçekleştirdiği binlerce proje, on binlerce check-up satışı ve yapılan yüzbinlerce anket ile sektörel gücünü ve kalitesini ispatlamıştır.
2015 yılından itibaren teknolojisini ve vizyonunu değiştirerek ,sadece bir satış kanalı olmaktan çıkan Flash İletişim, takım ruhu anlayışında, kalite, dakiklik ve müşteri memnuniyeti ilkelerinden taviz vermeden, pazar araştırması, call center hizmetleri, alan taramaları, müşteri talep ve şikayet yönetimi ,sekreterlik hizmetleri, telefon ile tanıtım, izinli data oluşturma, sadakat ve memnuniyet anketleri  gibi pek çok konuda müşteri ağına  çözüm ortaklığı yaparak hizmet yelpazesini genişletmiştir..

yilmazparlar@yahoo.com

28 Aralık 2017 Perşembe

2018 Turizmcilerce sıcak karşılanıyor-Yılmaz Parlar



2018 Turizmcilerce sıcak karşılanıyor
SKAL İstanbul Kulübü sıcak renklerle düzenlediği yılbaşı partisi ile yeni yıl için moral depolarken, sıcak karşıladığı, 2018 yılına ümitli bakıyor.
2018 Turizm beklentilerinin konuşulduğu parti İstanbul ve Marmara kulüplerin iştiraki ile Nişantaşı The Sofa Hotel Genel Müdür Cantekin Temizer ev sahipliğinde 26 Aralık 2017 Salı akşamı gerçekleşti.
Etkinliğe İstanbul SKAL Kulubü, Başkan Fatma Bahar Birinci, yönetim kurul üyeleri; Ata Eremsoy, Ayşe Önen, Selma Tatar, Dr. Özen Kırant Yozcu ve ICCA’nın Amsterdam’daki merkez ofisinde görev yapacak ICCA’nın Avrupa direkötürlüğü’ne getirilen Elif Balcı Fisunoğlu olarak tam yönetim katıldı.
Türkiye'nin 2018 yılı bütçesinin verdiği bütçe açığının büyük kısmının turizm gelirleriyle giderilmesi, 2018 yılında da ihtiyacımız olacak olan takribi 200 milyar dolar dövizin kaynağı olarak tüm gözlerin turizme çevrilişi, Turizm sivil toplum örgütlerince beklentilerin ağır sorumluluk yükün bilincini dahada artırdı.
Bakanlık öncülüğünde gelecek yıl turizm alanında yeni strateji oluşturulacağı, turizm sektöründe yeni kaynak pazarlar oluşturmak ve turizm çeşitliliğini sağlamak üzere kapsamlı bir dönüşümün hedeflendiği strateji, farklı turizm türleri konusunda bilgilendirici çalışmalar da yürüteceği olması muhtemel krizlerin turizm sektöründeki etkisini azaltmak için de sektöre özgü risk ve kriz yönetimi geliştirileceği, alternatif turizminde planlama ve altyapı çalışmaların tamamlanacağı açıklanan programlar doğrultusunda sektöre umut oldukca fazla.
2014'te zirveye çıkan ancak 2015 ve 2016'da yaşanan bölgesel krizlerin ve terör olaylarının etkisiyle gerileme yaşanan turizm sektörüne yönelik 2018 beklentilerini SKAL İstanbul Başkanı Bahar Birinci’ye soruyoruz.
Başkan Birinci “Turizmde gelecek yıl beklentisi, 2018 ile ilgili acentelerden ve havayolu şirketlerinden olumlu sinyaller gelmeye devam ediyor.
Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının, 2018 de istenen turizm profilinin artacağı turizm gelirlerininde paralel olarak daha iyi seviyelere gelebileceği inancını taşımaktayım. Kulübümüzün çok kilit yerlerde üyelerin olmasıyla üstümüze düşen sorumluluğu her zamankinden daha fazla hissederek eski yıllardaki seviyelere tekrar getireceğimiz ve aşacağımız umudundayım.
Azerbeycan Baku SKAL Kulübü Başkanı Ahmet Can Yeşildağ ile yaptığımız kısa söyleşide  “Turizm açısından verimli geçmeyen iki senenin ardindan; ümitlerimizin yüksek olduğu 2018 yılına giriyoruz. Sadece dünyadaki siyasal ve politik gelişmelerden dolayı değil; Türk Turizmcilerinin rehavete kapılıp yeterli staretejik kararlar alınmamasından dolayı gerileyen turist rakkamlarının 2018 yılında çıkarılan dersler neticesinde tekrar güçleneceğini düşünüyorum. Bunun için çağımızın yeni trend pazarlama yöntemlerini kullanmalıyız. Bölgesel pazarlamaya daha çok önem vermeliyiz. Türkiye büyük ve güçlü bir ülke; bölgesel sorunlar tüm Türkiye'de yaşanıyormuş şeklindeki algıları silmeliyiz. Tüm dünyadan turist almalıyız. Turizm çeşitlerimizi arttırmalıyız ve alternatif turizm çeşitlerimizi de güneş; kum ve denizlerimizi pazarladığımız şekilde bütçeler ayırarak pazarlamalıyız diye düşünüyorum.”dedi
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, “2018 yılının Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmesiyle birlikte 1.3 milyarlık dev bir nüfusa sahip olan ülkede yılda 122 milyon kişi yurtdışına çıkarken Bütün Çin Türkiye’ye gelmek istese mevcut uçuş kapasitesiyle senede ancak üçyüz bin kişi gelebilir. Çin’den Türkiye’ye uçuşların mutlaka artması lazım. 1 milyon Çinli turist hedefi ulaşılabilir bir rakam. Yeter ki ulaşım imkanı sağlansın. İki temel hususun çözümlenmesi gerekiyor. Birincisi, güvenlik algısı özelinde diplomatik ilişkilerin arttırılması, İkincisi ve biz turizmciler açısından daha önemlisi ulaşım, yani uçak sorunudur. THY’nin Pekin, Şangay ve Guangzhou gibi temel noktalara uçması önemli bir fırsat, ancak yeterli değil.
Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli yatak sayısının belediye belgeli yatak sayısıyla birlikde yatırım aşamasındaki kapasitenin iki milyona yakın seviyelerde konaklama olarak sıkıntının olmıyacağı öngörüyoruz.”dedi
Boğaziçi üniversitesi öğretim görevlisi yönetim kurul üyesi Dr. Özen Kırant Yozcu’nun akdemiysen olarak değerlendirmesi ise  “T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Anadolu Efes ortaklığıyla yürütülen, her yıl üç sürdürülebilir turizm fikrine fon desteğinin yanı sıra; eğitim, planlama, teknik destek, iletişim ve danışmanlık desteği verildiği, gelecek Turizmde sloganı sektörün önemini vurguluyor. 2018’de destekleyeceği projelerde Truva Kültür Rotası (Çanakkale) Perşembe(Ordu) ve Şile (İstanbul) olması tüm Ülkeye dağılan bir turizmin işaretlerini veriyor.”dedi
yilmazparlar@yahoo.com

  

21 Aralık 2017 Perşembe

İTO 2018 yılı bütçesi kabul -Yılmaz Parlar

İTO 2018 yılı bütçesi kabul  
İTO'nun yeni yıl bütçesi 301 milyon 350 bin 8 lira oldu
İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) 2018 yılı bütçesi, yapılan oylamada net 301 milyon 350 bin 8 lira olarak kabul edildi.
İTO İş Programı ve Bütçe Görüşmeleri toplantısı, 21Aralık 2017 Perşembe günü, İTO Meclisi’nde gerçekleştirildi. 
Bütçe Komisyonu Başkanı Sadettin Çaldağ’ın yaptığı değerlendirmeyle 2017 gelir ve giderleri ile 2018 bütçesi İTO Meclisi’nde görüşüldü. Bütçe fasılları tek tek meclisin onayına sunuldu.
Gerçekleştirilen oylamada, yeni yıl bütçesi kabul edildi. Geçen yıl 277 milyon 20 bin 8 lira Türk Lirası olan İTO bütçesi, yaklaşık 24 milyon lira arttı.

İstanbul Ticaret Odası'nın yeni Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk Oran, "2017'de toplam gelirlerimiz 279 milyon 500 bin 759 lira, toplam giderlerimiz ise 217 milyon 992 bin 442 lira olarak gerçekleşti. Böylelikle 2017 bütçesi, 61 milyon 508 bin 317 lira fazla verdi. Bu rakamlar 'gereken yere, gerektiği kadar' anlayışımızın da somut bir yansımasıdır" dedi.

2017 bütçesine ilişkin yekun tutarları da paylaşan İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk Oran   "2017’de toplam gelirlerimiz, 279 milyon 500 bin 759 lira, toplam giderler ise 217 milyon 992 bin 442 lira olarak gerçekleşti. Böylelikle 2017 bütçesi, 61 milyon 508 bin 317 lira fazla verdi. Bu rakamlar 'gereken yere, gerektiği kadar' anlayışımızın da somut bir yansımasıdır. Nitekim bizler 'nehirde akan suyu dahi israf etmemeyi' öğütleyen bir Peygamberin ümmetiyiz. O halde üyemizin parasını kılı kırk yararak sarf etmek de en önemli sorumluluğumuz. Böylelikle 416 bin üyeli odamızın 301 milyon 350 bin 8 liralık 2018 yılı bütçesini ve iş programını da tensiplerinize sunuyoruz. Allah, ülkemizi ve üyemizi büyütecek işlerde kullanmayı nasip etsin."dedi
yilmazparlar@yahoo.com

17 Aralık 2017 Pazar

KBB ve Burun Estetiği Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy-Daha erkeksi bir görünüm için burun önemli-Yılmaz Parlar

Ucu düşük bir burun, erkeğin karizmasını bozuyor

Daha erkeksi bir görünüm için burun önemli

Burun estetiği, geçmişte büyük oranda kadınlar tarafından tercih
edilmesine rağmen, günümüzde neredeyse hastaların yarısını erkekler
oluşturuyor. Yüzün ortasında olan burun, kişiye ilk bakıldığında dikkat
çeken özelliklerinin başında yer alıyor. Ucu düşük bir burun kişiye, daha
sinirli, enerjisi düşük ve olduğundan yaşlı bir görünüm verebiliyor. Bu da
kişinin, mesleki ve sosyal hayatında olumsuz önyargılar olarak geri
dönebiliyor.

İdeal erkek burun estetiği hakkında bilgi veren KBB ve Burun Estetiği
Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy “Erkeksi yani maskülen bir burun sırtı, düz inmelidir ve ucu fazla kalkık olmamalıdır. Erkeklerde üst dudak ile burnun yandan ideal açısı 95-100 iken, kadınlarda bu açı biraz daha fazla olup 105-110 derecedir. Erkek burnu güçlü görünmelidir. Çok fazla kibar ve nazik olması tercih edilmez”diyor.

Erkeksi ve yakışıklı bir görüntü isteniyor*

 Erkeklerin, spor veya çeşitli dış ortam yaralanmalarına ve burun
 kırıklarına daha fazla maruz kalabildiğine işaret eden Doç. Dr. Seçkin
Ulusoy, şunları söyledi; “Erkeklerde, burundan nefes alma problemleri, daha sık olabiliyor. Burun tıkanıklığı sebebiyle ameliyat olmaları gerektiğinde, çoğu zaman burun dışına da bir müdahale gerekebiliyor ve bu nefes almalarını oldukça olumlu
etkiliyor. Ayrıca, hazır genel anestezi almışken, daha erkeksi ve yakışıklı
bir görüntüye sahip olmayı kim istemez ki? Devir, daha iyi nefes alan ve
 erkeksi burunlar devri” dedi.

*Sosyal, mesleki ve özel hayatı olumlu etkiliyor
Burun estetiği ameliyatlarının, dünya genelinde son yıllarda en fazla yapılan ameliyatlar arasında olduğunu anlatan Doç. Dr. Seçkin Ulusoy, şunları kaydet;
“Rinoplasti (burun estetiği) taleplerinin artmasının nedenleri arasında
 şunlar söylenebilir. Sosyal medyanın da etkisiyle etkileyici bir profil
 fotoğrafı, kişinin sosyal, mesleki ve özel hayatına olumlu katkıda
 bulunuyor. Bu ameliyatların son yıllarda oldukça gelişen yöntemleri ile çok
daha öngörülebilir olması da, ameliyat olma isteğini arttırıyor. Ayrıca,
eskinden şehir efsanesine dönüşen ‘Burun estetiği ameliyatlarından sonra,
burun ucu düşer’ önyargısı da tamamen kaybolmuştur. Günümüzde kullandığımız
yöntemler ile bir ömür boyu ucu düşmeyen rinoplasti ameliyatları yapmak
mümkün” diye konuştu.

Burun estetiği ameliyatları, yoğun tecrübe gerektirir

Halk arasında çok daha basit ve kolay algılanmasına karşın, burun estetiği
ameliyatlarının oldukça özellikli, yoğun tecrübe ve ilgi gerektiren
ameliyatlardan birisi olduğunun altını çizen Doç. Dr. Seçkin Ulusoy,
 şunları belirtti; “Bazen hastalarımız, ‘Ben sadece burnumun ucunu (veya sırtını) biraz törpületmeyi istiyorum; başka da bir şey istemiyorum’ diye geliyor. Ancak süreç, bu kadar basit olmayabiliyor. Başvuran hastalarımızı analiz
ettiğimizde, çoğu zaman burun içerisinde, valf dediğimiz hava geçiş
yollarında ve dış yüzeyinde, hem nefes almaya dönük, hem de estetik olarak
farklı çözülebilir sorunlar olduğunu görmekteyiz. Günümüzün bilgisayar
programları ve fotoğraflama teknikleriyle de bunları hastalarımıza
açıklayarak, doğru hedefler belirleyerek çok daha başarılı sonuçlar elde
etmek mümkün. Burun estetiği ameliyatlarında sıklıkla kullandığımız
Ultrasonik Piezo cerrahi sayesinde, revizyon dediğimiz ikinci kez ameliyat
olma oranları da oldukça düşmektedir” şeklinde konuştu.



yilmazparlar@yahoo.com