18 Şubat 2019 Pazartesi

Lionel Hotel Evlilik Festivali-Yılmaz Parlar

Lionel Evlilik Festivali
Turizm açısından, düğün kutlama popülaritesiyle güçlü bir ekonomik etki yaşanır. Düğün kutlama satıcıları mekan haricinde de çok boyutlu belirgin etkileri olan endüstriye sahiptir.


16 şubat 2019 Cumartesi günü Kıdan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Kıdan ve Demet Uğur Kıdan ev sahipliğinde Lionel  Hotelde 2.ncisi düzenlenen, Evlilik Festivali yoğun ilgi gördü. Elit konukların katılımıyla çok renkli atmosferde hiperaktif şekilde gerçekleşti. Festivalin sunuculuğunu Gökay Kalaycıoğlu üstlendi.

Hotelin çok çeşitli alternatifli düğün dekorasyonları, yemek masa takımları, çok göz doldurdu. Lionel Hotelde yapılacak, düğünler için Gelin-Damat ve çiftlerin ailelerine özel tasarlanmış süit odalar, konsepte uygun kişiye özel verilecek hediyeler  tanıtıldı.

Turizmin de yükselen değeri olan, Yaşamda bir kez kutlanan düğünün, festival etkinliğinde, tüm evlilik hazırlığı sahnede  2019 yılı modasıyla sergilendi. Saç ve makyaj şovlarıyla birlikde konuklar uzmanlardan püf noktaları aldı. Yeni trendler, görkemli konfor içinde şovlar, müzik performansı, çok beğeniyle izlendi.

Kına gecesi ritüeline paralel olarak, Hintli kınacı Shiva arzu eden bayanların ellerine muhteşem motifli sanatsal kına yaptı. Lionel Hotel Pazarlama ve Satış direktörü Burçak Atak’a uygulama yaparken izledik.

Modacı Esin Arıcan Haute Couture “Bahar Dalı Gelinlik Koleksiyonu” ve  Şinasi Günaydın Haute Couture  “Colourful Damatlık Koleksiyonu” defilesi muhteşemdi, gözleri kamaştırdılar.
Modacı Esin Arıcan verdiği bilgilere göre 26 özel parçadan oluşan koleksiyonu’nda yoğun olarak bahar dallarını kullanmış. Gelinliklerin üzerinde geometrik desenleri, danteller ile birleştirerek 2019 çizgisi belirlemiş. Bu yılın ruhunu temsil eden bahar ve yeniden uyanış temasıyla gelinlik dantellerindeki çiçekler yerine, daha asimetrik ve geometrik desenlere yer vermiş. Defilenin sonunda yer alan Prenses modelini özel hazırladığı tasarım olduğunu sözlerine ilave ediyor.  

2019 yılında daha sevgi dolu, daha barışçıl ve daha kucaklayıcı bir erkeği temsil eden Colourful Koleksiyonu ile modacı Şinasi Günaydın Smokinlerin içinde kullandığı danteller erkeğin çizgilerini koruduğunu belirtiyor. Azeri, Moğol, Rus, Alman ve pek çok farklı ülkeden gelen 22 erkek ve 14 kadın manken Colourful koleksiyonunda 60 kadar damatlık kıyafeti sergiledi.

Lionel Hotel Banket ve Ziyafet Satış Müdürü Oya Ulucan programda yer alan firma dahiplerine ve sanatcılara Hotelin plaketini takdim etdi.
Kıdan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Lionel Hotel Genel Müdürü Engin Kıdan “Düğün günü  hayatımızın en özel günü. Biz de grup olarak bu günü unutulmaz kılmak için çalışıyoruz. Gelin ve damadı süit odalarda bir gece hediyemiz olarak ücretsiz konaklatıyoruz. Yemekli düzende 800 kişiye kadar hizmet verebildiğimiz balo salonumuzun yanı sıra  8'inci katta yer alan Haliç Terası'nda 500 kişilik düğünlere ev sahipliği yapıyor, evliliklerinin ilk yıldönümünde çiftlerimizin kutlamalarına ev sahipliği yapıyoruz. Biz evlilik ekonomisine katkı sunmak adına fiyatlarımızı TL bazında vermeye ve her ekonomiye, bütçeye uygun aralıklarda memnuniyet yaratmaya odaklı olarak çalışıyor, unutulmaz anları, unutulmaz anılar haline getiriyoruz.” Sözleriyle açıklama yaptı.

Turizm açısından önemi büyük olan, son yirmi yılda hızla yükselen trend düğün kutlamaları, bir günlük etkinlik olmaktan çıkmış, şimdi birkaç gün boyunca birden fazla etkinlik haline gelmiştir. Karşılama kokteyli, hoşgeldin partileri, kına gecesi veya-prova akşam yemekleri, turlar, grup etkinlikleri, düğün günü, düğün sonrası brunch, gezi, golf, bira - şarap tadımı için planlanan geziler ve diğer etkinliklerin yanı sıra, çok boyutlu programı olan turizm çeşididir.
Kendi şehirlerin dışında kalan misafirlerin çoğu en az üç gece konaklamalarıyla, otellerde, restoranlarda artış görülür. Alışveriş yapmak, ilgi çekici yerleri gezmek gibi harcamalarda bulunurlar. 
Mega iventler planlayarak küresel pazarı hedeflemek, turizm açısından çok fayda sağlayan farkındalık yaratan, bu tür etkinliklerin çoğalmasına kıvılcım olacak, Lionel Hotelin özgün Evlilik festivali organizasyonunu son derece yararlı ve başarılı buluyoruz.
yilmazparlar@yahoo.com



13 Şubat 2019 Çarşamba

Atatürk’ümüzün Çocukluk Resmi-Yılmaz Parlar


Atatürk’ümüzün Çocukluk  Resmi


Ortak değerimiz Atatürk’ün çocukluk resmini ilk yapan, Türkiye Picasso’su Ressam İsmet XBilen, hayalinde zenginleştirdiği Ata’mızın kimliğini iyi anlayan, yüz ifadesinde masumiyeti hassasiyetle canlandırarak, taş üzerine yazılan yazı gibi, Florya Akvaryum Wondera World Eğlence ve Eğitim Merkezi Kaşif Wondy Atölyeleri duvarına anlamlı eserini ölümsüzleştirmiş. Sadece bir göz atmak isterken, uzun süre kalacağınız, ayrıldığınızda kendinizi çok  mutlu hisseteceğiniz resim.



Ayrıca, sanatcı XBilen, giriş holünde 70 metrekarelik duvara Atatürk köşesi yapmanın yanı sıra; diğer okullara örnek teşkil etmesi kapsamında açılan, 2023 vizyon belgesinde yer alan eğitim tasarım ve beceri atölyelerine giden 50 metre uzunluğundaki koridorun toplam 100 metre iki devasa duvarınada. Einstein'dan – Galilei’ye, İbn-i Sina'dan Aristo'ya yaptıkları eserleri ile birlikde özgün olarak resimlerini yapmış.



Şüphesiz, Atatürk’ün bulunduğu her kare çok değerlidir. Ancak, sanatcı tarafından yapılan, ticaret yasaları, medeni kanunlar ve yeni yasalar gibi batılı hukuk sistemlerini uygulayan, derin bir etki yapan, Ata’mızın çeşitli resimleri arasında fen fakültesine ziyaret figürü öğrencilere bir meşale gibi ufuklarına ışık tutacakdır. Geniş düşünür, cesur  rehber, sıkı ahlak, mükemmel iletişimci, tutarlı beyan, açık görüşlü, barışçıl, tutarlı performans, oyun değiştirici, hızlı karar verici, sadık ortak, akılcı bilgelik, vizyoner hayal gücü, çekici İkna, fedakar hedefler, kesilmez güven, hesaplanmış stratejist, aydınlanmış esneklik öğrenen dönüşümcü lideri, liberal komutanlığı, gibi dah pek çok dizi liderlik vasıfların özellikleri bulunan Ata’mızdan öğrenciler ilham alacaklardır.



Kendine empoze ettiği disiplin nedeniyle, kendi bakış açısına göre, yalın, yalıtılmış bir şekilde kümülatif, zenginlik ve özgünlük içeren çalışmalarını sürdüren, tamamen sanatsal olarak, her türlü destek ve cesaretlendirmeyi hak eden, Ressam İsmet XBilen ile söyleşi gerçekleştiriyoruz.




Sanatsal, bilgesel bütünlük olan, yaratıcı başarısı ile nitelik kazanan çalışmaları hakkında sorumuza   “Mustafa Karatepe Mihar’a ait olan Florya Akvaryum Wondera World Eğlence ve Eğitim Merkezi Kaşif Wondy Atölyelerine giden koridordaki duvara konsepte uygun bilim ilim adamları resimlerini yapmam istendi. Bu aynı zamanda 40 yıllık duvar ressamlığımda 565O metre kareyi tutan klasik üslupla özgün çizilmiş resimlerimin burda devamıdır. Bunun 5 yılı Avrupa'nın değişik duvarlarında 950 metrekare olarak çizdim” şekline  duvar ressamlığını özetliyor.


5650 metrekarelik resim, sonuc olarak, bu esvapta duvar resmi çizen bir ressam galiba yok. Bu duvar ressamlığı, Dünyanın en büyük duvar ressamı olduğunuzu göstermez mi? sözümüzü tevazu göstererek cevabını gülümsemeyle onaylıyor.




Bilginleri ilim adamlarını koridorun iki duvarında farklı resmetmişsiniz “Medeniyet doğudan doğdu, fakat bunu batı, doğudan ödünç alarak geliştirdi. Bu olayı iki duvara resimleyerek, anlatmak istedim. İslamiyetin en yüksek olduğu devirlerde büyük İslam alimleri yaşamış, onların resimlerini özgün olarak resimleyip yanına yaptığı eserleri çizdim. 50 metre bir sıra büyük İslam alimlerini çizdim ve karşısındaki duvarada İslam alimlerinden faydalanmış, doğudan doğan bu medeniyeti almış ve onu en üst seviyede geliştirmiş batı alimlerini çizdim. Einstein'dan -Galileye kadar.”




Başka ressamın böyle bir çalışması varmı?  “Bu Türkiye'de ve Dünyada bir ilk oldu; mesela İbn-i Sina'yı resimlerken karşısına Aristo'yu kompozisyonladım. Çünkü İslam alimleri eski Yunan medeniyetinden etkilenmişlerdir.

Osmanlı'nın yıkılış sebeplerinden en önemlisi, bu büyük İslam alimlerinin yapıtlarını tercüme edip medreselerde okutulmamasıdır.”
Sanatcı devam ediyor. “Fakat batı İslam alimlerinin kitaplarını cilt ve ciltler dolusu tercüme etmiş, gelecek kuşak bilim ve sanat adamları için zemin hazırlayarak, Rönesansı inşa etmiştir.” Duvar resimlerinnin açıklamasını yapıyor.

Çok farklı tarz ve özgün resim çalışmalarınız olmasına rağmen, modern sanatın karakteristik olan tuhaf denatüre formlarından dolayı size Türkiye Picasso’su diyorlar. “Bir İtalyan resimlerimi gördükten sonra, Picasso senin yanında halt etmiş. Şayet Picasso'nun devrinde yaşasaydınız, ondan en az 5 kat büyük isim olurdunuz." Bana bu şekilde yazmış.


Öğrenciler için çok bilgiye ilham veren ifade eden vizyonel bir alan olmuş,

“Bu resimlerin hepsi eğitim sınıflarına giden öğrencilerin geçecekleri koridorda çizildi. Öğrenciler bu koridordan geçerken eğitimlerinin bir kısmını burda görsel olarak görerek tamamlayacaklar. Birde, Atatürk köşesinde özgün resimlerle donattık.
Ata’mızın büyüklük ve azamatini, fikirlerini yaşayarak çizdim. Benim için, hayatımdaki en önemli eserim. Hiç çocukluk resmi bulunmayan bu Dünyanın en büyük dahi liderinin çocukluk resmini hayal ederek çizmiş olmam. Herkesin gelip Atatürk'ün bu güzelim çocukluk resmini görmesini istiyorum.”sözleri en güzel nokta oluyor.

yilmazparlar@yahoo.com

4 Şubat 2019 Pazartesi

EMITT Fuaraı-Parlayan Yıldız Gastronomi paneli-Yılmaz Parlar

GTD EMITT Fuarda Tek Vücut

Gürkan Boztepe’nin Başkanlığını yaptığı Gastronomi Turizmi Derneği  (GTD) üyeleri, TÜYAP İstanbul Fuar ve Kongre Merkezinde, 31 ocak -3 şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen 23. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı  “Parlayan Yıldız Gastronomi” konulu panelinde bulunarak, Turizme hizmet için tek vücut olduklarını gösterdiler.



Yoğun ilgi gören panelin moderatörlüğünü GTD Başkanı Gürkan Boztepe üstlendi. Farklı disiplinlerden ve sektörel uzman panelistler; Dilara Koçak, Ali Akgün, Ebru Nurluoğlu, Cem karakuş gibi isimler sunduğu bir dizi sunum, gastronomi turizm sektörünün talep ettiği mevcut ve gelecekteki bilgi ve becerileri ele aldı. 


Uygarlık tarihinin izlerine Türk tatlarında, lezzetlerinde, ilahilerinde, ninnilerinde rastlamak mümkün. Zengin, orijinal, benzersiz, kendine has özellikleri bulunan, çok renkli, böyle bir kültürel sermaye zenginlik, asılı kalmamalı tanıtılmalı. İşte bu amaçla Gastronomi Turizm Derneği (GTD) varlık gösteriyor.




Türk mutfağının kültürel miras olarak geleceğe taşınması ile birlikde yerel kültür zenginlerin tanıtılması ve turizme kazandırılması amacı ile Türk Turizmine hizmet vermek hedefli Gastronomi Turizm Derneği (GTD), gastronomik unsurların turistik destinasyonlara değer katan çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.


Bu panelin görünmeyen ana teması, İş Yaratma ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda girişimciliğin teşviki olduğudur. Gastronomi turizminin iş yaratılmasına ve girişimciliği teşvik etmeye katkısı yadsınamaz. Bu turizmin muazzam bir istihdam kaynağı olması ve bunun çarpan etkisinin gastronomi gibi diğer sektörler üzerinde etkisi olduğu gerçeğinden kaynaklanıyor.



Turizm, kalkınma düzeyine bakılmaksızın, bir ülkenin ve kültürünün istihdamına ve uluslararası takdirine katkıda bulunan GSYİH'ya önemli bir katkıdır. Turizm, ülkelerdeki diğer ürün ve hizmetler için artan talepler için itici güç olarak hizmet verebilir ve tedarik zincirinde kalitenin iyileştirilmesini ve  ilgili değer yaratılmasını tetikleyebilir.

GTD’nin bu değerli çalışmaları, yüksek kaliteli gastronomi turizmin uluslararası çapta olması çabalarının yanı sıra girişimciliği teşvik etmek için gerekli çerçevenin oluşturulmasındaki en son gelişmeler, farklı ekosistemleri, gastronomi turizminin değer zincirinin bir parçası olan girişimlerle birleştirmeyi amaçlamaktadır.

Gastro-turistlerin taleplerini karşılamak için gereken yetkinliklere ışık tutmasının yanı sıra, girişimciliği teşvik eden, yeni başlayanları birbirine bağlayan ve dezavantajlı grupları işgücü piyasasına daha iyi entegre eden ortamların oluşturulmasını da teşvik edecektir.

Ayrıca, sektörün dijitalleşmesi sosyal  medya kullanımı gibi konular yer alan panelde yeni fırsatları analiz etme bilgilerine sahip kılmak, birlikde deneyim alışverişini teşvik etmek, iyi uygulamaları belirlemek ve turizm gelişiminin bir faktörü olarak gastronomi turizmini teşvik etmek amacı oluşturuldu.

Gastronomide israfın önlenmesi, gastronomi turizmin insan mutluluğuna katkısının konuşulduğu panelde yemeklerin tüketimdeki bilinen yanlışları-doğruları konuşuldu. Doğrular doğrultusunda, bir yerin kültürünü ve yaşam tarzını tanımak için önemli bir unsur haline gelen, bölge genelinde istihdam yaratmaya ve yeni fırsatların yanı sıra sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkıda bulunma yeteneği olan turizmin parlayan yıldızı gastronomi turizmin önü açıldı.




Turizmin somut olmayan kültürel miras olarak potansiyelinden, henüz kullanılmadığı için üzüntü duyulan Gastronomi Turizmini istenilen seviyelere çıkarmaya hedefli GTD Başkanı Gürkan Boztepe, hepimizn aynı gemide olduğumuzu hatırlatarak, sektöre doğrudan ilişkili kurumların temsicilerine ve başkanlarına da söz vererek son derece hiperaktif bilgi içeren panel gerçekleştirdi.


Gürkan Boztepe’nin Başkanlığını yaptığı Gastronomi Turizmi Derneğinin, 2019’da San Sebastian’da gerçekleşecek olan UNWTO Dünya Gıda Turizmi Forumunun, gelecek yıllarda ülkemizde yapılması için, emek sarfedeceği ve başaracağı inancındayız.



yilmazparlar@yahoo.com

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar-Yılmaz Parlar

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar

Katılım ve ziyaretci bakımından yoğun ilgi gören fuarda ziyaret edebildiğimiz bazı standlardan; B2B online randevu sistemindeki alıcı ve katılımcıyı bir araya getiren platformuyla, sektörde, dünyada benzerlerine örnek teşkil eden, TravelShop Turkey hemen ilgimiz çekiyor.



TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile yaptığımız kısa söyleşide ; Son 3 senedir olduğu gibi bu sene de EMITT Fuarı yetkilileriyle yapılan anlaşmayla Hosted Buyer alım heyetlerini TravelShop Turkey firması üstlenmiş. 100’den fazla ülkeden 4200’e yakın Hosted Buyer’ın başarısına imza atmış. 


Bunlar, Düğün Planlayıcı, M.I.C.E & Event Organizatörü, Sağlık Turizm Firması,Tur Operatörü, Gastronomi, Leisure & Travel gibi sektörel çeşidinin bir kısmını teşkil etmektedir.



Murtaza Kalender  “Ana tur operatörleri, Seyahat Acentası, TURSAB Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, ASTA Amerikan Seyahat Acenteleri Derneği üyesi, ETOA Avrupa Tur Operatörleri Birliği, ATTA Adventure Travel Derneği ve WRTA Dünya Dini Seyahat Derneği üyesiyiz. Ayrıca, dünyanın en eski ve en büyük uluslararası ekoturizm derneği olan Uluslararası Ekoturizm Derneği'nin üyeleriyiz.” şeklinde üyeliklerini sıraladı. Kalender “TIES, toplulukları, korumayı ve sürdürülebilir seyahati birleştiren küresel bilgi ve savunma kaynağı olmayı hedeflemektedir.
Türkiye, Mısır ve Yunanistan'da farklı noktalara 800'den fazla tur, 2000 Otel, 500 Villa ve 200 Yat Turu sunuyoruz.” Yaptıklarını özetledi.
Ayrıca “Turlarımız ve güzergahlarımız 6000'den fazla turistin görüş ve eleştirilerine göre hazırlanmaktadır. Mevcut turları daraltmak için her bir e-posta, faks ve geri bildirim formunu dikkate aldık ve beklentilerinizi karşılamak için yeni turlar geliştirdik.” Şeklinde bilgileri alıyoruz. 



22-26 Mayıs 2019 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde 200’e yakın seçkin ve nitelikli Düğün Planlamacıları ve M.I.C.E organizatörlerinin katılacağı elit bir organizasyon düzenleyeceklerini öğreniyoruz. Böylelikle, Murtaza Kalender  Kıbrıs’ta B2B WorkShop etkinliği yapıp devamında da Kıbrıs Tanıtımı yapacaklarını belirtti. 


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde bulunan Akmına Travel’ın ürün ve satış Müdürü Hülya Kurmuş, TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile işbirliği içinde Hedeflerinin dünyadaki en lüks ve kapsamlı bir araya getirerek Kıbrıs’ın ve Türkiye’nin çok iyi bir destinasyon olduğunu anlatmak olduğunu, düğün planlayıcılarının aramış olduğu bir çok nitelik ve özelliklerin daha da fazlasının Ana ve yavru vatanda olduğunu söyledi.


Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı tarafından 2018 Türk Dünyası Kültür Başkenti ilan edilen Kastamonu standında TURSAB  Yönetim Kurul Başkanı Firuz Barbaros Bağlıkaya’yı ziyaret ederken buluyoruz.


Geleneksel tatil tarzının getirdiği monotonluk ve bıkkınlık özellikle batının rağbet tatil tarzı. Doğayla iç içe, sporun ve dinlenmenin bir arada yaşandığı tatil anlayışını kapsayan Kastamonu gerçekden keşfedilmemiş destinasyon.


Yörenin, özgün giyim-kuşamı, halk müziği, zengin yerel mutfağı vs. kültür potansiyeli günümüze değin korunarak gelmiş örnekleriyle dolu. Hora Valla kanyonu, ve pek çok kanyon, şelalelerin, patikaların mevcut olduğu milli parkta planlanmış bölümlerde ve güzergahlarda çeşitli rekreasyonel kullanım olanakları mevcuttur. Doğa yürüyüşleri, tırmanma, manzara seyri, kırsal yaşam aktivitelerine katılma, eğitsel amaçlı doğa turları rekreasyonel olanakların başlıcaları arasında sayılabilir.




Atatürk’ün ayrı bir yeri var, Kastamonu’da. Şapka müzesi köşesinde Atamızın şapkaları dikkatimizi çekiyor. Kastamonu kalkınma vakfı Müdürü İlknur Aynan’dan bilgi alarak şapkayla görüntü veriyoruz.


Gakkoşlar şehri tabiriyle Elazığ standında İl kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ’dan önce Harput’u soruyoruz.  Ahmet Demirdağ Türklere geçen, Harput ve civarını, Türkler kale ve askeri şehir konumundan çıkarmış, Osmanlı imparatorluğu döneminde kültür, sanat ve ticaret merkezi haline getirmiş. Mektep - medrese, camiler, hanlar, hamamlar, çarşılar, alim ve sanatkarlar ile ünlü Harput, örf, adet, gelenek ve görenekleri, törenler, türkü ve maniler, halk tecrübesini yansıtan halk hekimliği, geleneksel el sanatları ve halk oyunları, mutfağı vb. milli kültür içerisinde kendine has özelikleriyle ön plana çıkmıştır.



Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ, Kültürel yer ve mekanlar hakkında istediğimiz bilgiye müzeden başlıyor. “Müzede Keban ve Karakaya Baraj projeleri kapsamında yapılan yüzey araştırmaları ve kazılar sonucunda bulunmuş olan Paleolitik Neolitik, Kalkolitik, Tunç(Proto Huri-Hitit), Demir, Urartu, Helenistik, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı dönemlerine ait çok sayıda ve çeşitli eserler, bölgeye ait özgün el ürünü halı kilimler ile yöreye ait kültürü tanıtıcı nitelikteki etnografik malzemeler sergilenmektedir. Koç ve at şeklindeki mezartaşları ile çeşitli dönemlere ait kimi taş eserler bulunmaktadır. Harput (Süt) Kalesi, Ulu Cami, Sara Hatun Camii, Kurşunlu Camii, Esediye (Aslanlı) Camii,  Alacalı Mescit, Arap Baba Mescidi ve Türbesi, Ahi Musa Mescidi ve Türbesi, Meryem Ana Kilisesi Cemşit Hamamı, Hoca Hasan Hamamı, Dabakhane.”olarak sıralıyor.


Elazığ mutfağı hakkında valiliğin hazırladığı koca bir kitabı görünce, oldukça zengin yemek çeşitlerine sahip olduğunu ve 150’ye yakın yemek çeşidin bulunduğunu öğreniyoruz.  Müdür Demirdağ “Üç öğün yemeğin dışında kuşluk yemeği ve özellikle yatsılık denilen pestil, ceviz, orcik, meyve gibi yiyeceklerin bulunduğu sofralar açılır. Geleneksel Elazığ (Harput) mutfak kültürü, Türk mutfak kültürünün izlerini taşır. Sofra adabından yemek çeşitlerine kadar halen geleneksel özelliklerini koruyabilen Elazığ mutfağında; tarihi Oğuzlara kadar uzanan tutmaç, umaç aşı anamaşı, kara kavurma gibi yemekler halen varlığını sürdürmektedir.” Bilgileri alıyoruz.






Sinop standında Amazon (Savaşcı kadınlar) Yaptıkları showlarla yoğun ilgi gördüler.


yilmazparlar@yahoo.com

21 Ocak 2019 Pazartesi

ANFAŞ-16-19 OCAK 2019-YILMAZ PARLAR


ANFAŞ FUARIN  PENCERESİ  


16 -19 Ocak 2019 tarihleri arasında devam eden  435 civarında katılımcının 3 bin 500'ün üzerinde markasının sergilendiğini 30. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ile 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas fuarda satıcı ve alıcı penceresinden bakmak istedik.




Anfaş Ekip olarak genel Müdür Münevver Karahasan yardımcısı Şerife Çarkacıoğlu Onur Deniz, Gizem Özsoy başta olmak üzere tüm çalışanlarla tek vücut olarak böylesine başarılı organizasyona imza atdılar.




Pek Çok kurumların alım satım direktörlerin fuarda her istedikleri ihtiyaçların her türlü alternatifleriyle bulmaları alıcı –satıcı B2B ‘e imkan sağlaması iş hacmını artırdığı gözlerden kaçmadı.



Çok sayıda stand ziyaretlerimizde ve yaptığımız söyleşilerde büyük bir memnuniyet içinde fuarın gerçekleştigini dile getirdiler.


TC İçişleri Bakanlığı Vilayetler Birliği Genel Sekreter şefik Aygöl ve Hotel grubu Anfaş Fuara katılarak bünyelerinde otellere alım yapmak üzere özel toplantı salonda ANFAŞ Ekibi kilit yöneticilerinden Gizem Özsoy ile yaptıkları brifingde gerek fuar öncesi gerekse birifingde aldıkları bilgiler ve hizmetleri için birlikleri adına plaket takdim etdiler.



Standlardan  Pilotcar elektrikli,Golf arabaları standında Hemen Turistik beldelerimizde Atlı faytonlar aklımıza geldi. Hem hayvanları koruma adına hemde sokak caddelerin kirlenmemesi birde sık sık atlarda görülen ölümcül tehlikeli hastalık ruamdan korunma adına bu tür elektrikli araçların kullanılmasının zorunlu olması gerektiğini belirtelim. Pilot Koltuk A.Ş’in yüzde yüz yerli üretim olan Golf arabaları dikkatimizi çekiyor, Pazarlama ve satış müdürü Haluk Yetek’den ve Haluk Şahin'den aldığımız bilgiler doğrultusunda; Pilotcar, Pilot Koltuk A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Özkılıç tarafından kurulmuş ve geliştirilmiş bir marka olduğunu, tamamı kendi tesislerinde kurulu entegre üretim hatlarında araçlarını üretildiğini, tamamen müşteri ihtiyaç ve taleplerine uygun şekilde tasarlanıp ve üretildiğini, geniş ürün yelpazesine sahip olduğunu öğrenmiş oluyoruz. Ayrıca Kraliyet faytonu tarzındaki güzel tasarlanmış faytonda görüntülenmek istiyoruz.


Yaz Antalya sıcağında fanların serinliği ile hayat bulacak sıcak mekanlar için endüstriel fanlar yine yoğun ilgi gördü. 


Uno Gourmet Profesyonel Standı Ünlü Şefleri Ağırlıyarak ürünlerini kullanıldı yeni tatlar deneyimledi. Ziyaretcilere tatdırarak beğeni kazandı. Yıllardır el değmeden, hijyenik koşullarda üretilen unlu mamulleri ile otel, kafe, restourant, catering, kantin gibi işletmelere profesyonel çözümler sunan ve UNO bünyesinde bulunan Uno Gourrmet Profesyonel standı Anfaş’da çok ilgi gören standlardandı. Birçok şefin ziyaret ettiği Uno Gourmet Profesyonel standında, Türkiye’nin ünlü şeflerinden Mehmet Yalçınkaya, Uno ürünleriyle yaptığı workshoplar ve tadımlarla fuarın ilk gününden katılımcımların büyük beğenisini topladı. Mehmet Yalçınkaya’nın moderatörlüğünü yaptığı workshoplarda birçok şef hem eğlendi hem de Uno’nun ekşi mayalı rustik ekmeklerinden, hamburger ekmeklerine, simitlerinden böreklerine kadar bir çok farklı ürünle yeni lezzetler ve sunumlar denedi. 

Uno Gourmet Profesyonel hakkında deneyimlerini paylaşan Ünlü Şef Mehmet Yalçınkaya, “Uno’nun birbirinden farklı ürünlerini güvenerek ve beğenerek kullanıyorum. Uno Gourmet Profesyonel geniş bir ürün yelpazesine sahip. Otelde ihtiyaç duyabileceğimiz tüm ürün çeşitleri mevcut ve oldukça pratik. Ürünler donuk olarak bize ulaştıktan sonra -18’de kolayca depoluyor ve sadece ihtiyaç duyduğumuz miktarıpişiriyoruz. Pratikliği sayesinde istediğimiz zaman ürünlerimizi taze ve sıcak ikram edebiliyoruz. Uno Gourmet Profesyonel ürünlerini tercih etmemizdeki en önemli noktalardan biri ise ürünlerin oldukça lezzetli olması ve farklı tüketicilerin damak tadına uygun olması. Otelimizde Uno Gourmet Profesyonel ürünlerini farklı tatlarla buluşturarak yeni tatlar ve sunumlar yakalıyoruz. Bu sayede tüketicilerimiz daha önce hiç denemediği lezzetleri deneyebiliyor. Bizde sunumlarımız ve tatlarımızla farklılık yaratıyoruz.” dedi. 



Unilever Food Solutions'ın tüm yeniliklerini sundu. İlk defa 2019’da lanse edilecek, Knorr Köfte harcı ve Hellmann’s soslarımızın kullanılarak hazırlandığı burgerleri Burger Fest konsepti takdim etdi. 



Lipton Çayları ve Lipton Miksoloji Akademisi ile  yeniliklerini sundu. Her Şey Dahil Otel müşterilerilerine özel geliştirdikleri Temalı Geceler adı altında Meksika show çok dikkat çekti. Akdeniz ve Türk Gecesi konseptleriyle  misafir memnuniyetini üst düzeylere çıkarma Meksika mutfağı reçetelerini tatdırdı. Meksika mutfağını en gözde Fajita'nın şeflere özel sırlarını ve porsiyon adetine göre değişen malzeme gramajlarını verdi. The Skin creative-show ile Meksika kültürünü tamamladı.

Yarışmalar halindeki Housekkeping standı hem heyecan hemde eğlenceliydi. havlu katlamalarıyla yeni tasarımlar ziyaretcilerin çok takdirini topladı. 


Tüm katılımcıların ortak yanı çevreci, geri dönüşümlü, organik, hijyenik, ve sanatsal görüşün ve uygulamasının oluşuydu.

yilmazparlar@yahoo.com

12 Ocak 2019 Cumartesi

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) basın toplantısı 10 Ocak 2019 -Yılmaz Parlar

Kadın Sanayici Olmaz mı Dediniz?

Başkanlığını Alper Kanca’nın yaptığı, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği  (TAYSAD) 10 Ocak 2019 Perşembe günü  Zincirlikuyu Avantgarde Hotel’de düzenlediği, Tedarik Sanayisinin güncel durumunu değerlendirme Basın toplantısında, TAYSAD üyesi Tezmaksan Müşteri İlişkileri Koordinatörü Yalçın Paslı'nın, "Kadın Sanayici Olmaz mı Dediniz?" isimli kitabı gündeme bir yumruk gibi oturdu. 




TAYSAD Yönetim Kurul Başkanı Alper Kanca’nın kitabı kısa tanıtmasıyla ile birlikde beraberinde tartışmayıda getirdi. Bir kere daha Kadın istihdamında kadınlara haksızlık yapıldığı, fırsat eşitliği olmadığı gözler önüne serildi. Toplantıya katılan basın mensupların bile erkeklerin egemen olduğu çoğunluk gerçeğin pusulasıydı. Kitap aslında girişimci kadınlarımızın başarılı hikayelerini kapsadığı gibi çok sayıda kadına sanayi dalında girişimci olmalarını ilham ediyordu. Başkan Alper Kanca “Yalçın Paslı daha önce sanayici hikayelerine yer verdiği, Torna ile Şekillenen Hayatlar isimli iki kitaba imza atmıştı. TAYSAD olarak kitabı özellikle meslek lisesi öğrencilerini teşvik etmek ve onlara rol model örnekler sunmak adına oldukça önemli ve başarılı bir sosyal sorumluluk çalışması olarak görüyoruz" dedi.  



Başkanlığını Ertan Acar’ın yaptığı Halkla İlişkiler ve Türkiye İtibar Endeksi Araştırması yapan itibarlı markaları seçen İtibar Grub’un organize etdiği, TAYSAD Yönetim Kurul Başkanı Alper Kanca’nın bilgilendirme basın toplantısında; 2018 yılının üretim rakamlarının açıklanmamasına rağmen tahminlerine göre,  2018 üretim rakamlarının bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 5'lik bir düşüş ile 1 milyon 560 bin seviyesinde olacağını söyledi.

Otomotiv Distribütörlüğü Derneği verilerine göre ise, 2017'de 956 bin olan satış rakamları, 2018'de yüzde 35 gerileyerek 621 bine düştü. 2019 yılında ise üretimimizin 1 milyon 480 bin adet seviyesinde, satışların ise 550 bin adet seviyesinde olması öngördüklerini ifade etdi.  
Başkan Alper Kanca "Otomotiv Endüstrisi Derneği verilerine göre, Otomotiv sektöründe 2017'de 28.5 milyar dolar olan ihracat rakamı 2018'de yüzde 11 artarak, 31.5 milyar dolara ulaştı. Otomotiv tedarik sanayide geçtiğimiz yıla göre ihracatını yüzde 12 artırarak 10 milyar 850 milyona ulaşmış oldu.”dedi 


Üretim giderleri artışlara son olarakda asgari ücretteki artış da eklendiğini, tüm sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektörün de bu artışlardan etkileneceğini bildiren Kanca "13 yıldır kesintisiz ihracat şampiyonu olan, sanayinin lokomotifi otomotiv sektörüne maliyet artışlarının etkisini azaltmak için tüm sektör olarak var olan teşviklerin uzatılması ya da yeni teşviklerin sunulmasını bekliyoruz.” Şeklinde beklentilerini dile getirdi.

Elektrik enerjisi fiyatlarına değine Alper Kanca "2017 Ocak - 2018 Aralık dönemindeki elektrik maliyetinde lira bazında yüzde 71, euro bazında ise yaklaşık yüzde 13'lük artış söz konusu. Aynı dönemde doğalgazda ise lira bazında yüzde 85, Euro bazında ise yüzde 22'lik maliyet artışı var.” Açıklamalarında bulundu.


Basın mensupların sorularını cevaplandıran Başkan Alper Kanca 2019 yılınının verimli geçeceğini öngördüklerini söyledi. TAYSAD’ın 40 Yılını özetleyen kitaplarıda başarılarını gösteriyordu. Kitaplar Basın mensuplarına takdim edildi. 


yilmazparlar@yahoo.com

11 Ocak 2019 Cuma

Yiyecekde Markalaşmak-Hangi Amerika’da ?-Yılmaz Parlar

Yiyecekde Markalaşmak-Hangi Amerika’da ?




Türk Akademisyenden Amerika’daki konaklama, yiyecek içecek konusundaki yatırım fırsatları..


Dünya’ya pencere açmak istiyorsan, markalaşmak istiyorsan, her marka uzmanın ortak görüşü Amerika’da iş yerini açmalısın bu şekilde ülke
anlaşmaları sayesinde dünyaya açılma fırsatını yakalarsınız.


Framingham State University öğretim görevlisi Dr. Dr. Ümit Palabıyık Gastronomi konusunda başarı sağlamak, markalaşmak sırlarını verdi.



Önce, Dr. Dr. Ümit Palabıyık’ı tanıyalım;

İstanbul Üniversitesi'nden lisans diploması olan Dr. Dr. Ümit Palabıyık, Kempinski, Four Seasons, Radisson, Omni, Marriott, Sonesta ve Wyndham hotelleri ve restaurant işletmeciliği gibi hem ulusal hemde uluslararası endüstri deneyim kazanmıştır.



Akademik kariyere odaklanan Palabıyık, Stratford, Texas Tech, Framingham Eyalet Üniversitesi, Anne Arundel ve Frederick Community College gibi çeşitli kurumlarda hotel, restaurant ve hotelcilik eğitimciliği yapmıştır.



Öğretim görevliliği sırasında;  barınma, yiyecek ve içecek operasyonları, kurumsallaşma ve fermente yetişkin içecekleri konusunda araştırmacı, olarak  deneyimlerini çoğaltarak hotel ve restaurant açma işinde uzmanlaşmıştır.


Pek çok sertifikalara sahip olan Dr. Ümit Palabıyık

şu anda iyi tanınan bir konukseverlik programı oluşturmak için Framingham State University işletme bölümünde yardımcı doçent olarak çalışmakta ve bir konukseverlik danışmanlığı şirketine sahiptir.


Mutfak teorisi ve sanitasyonu, ileri mutfak teorisi, yemek odası hizmeti, konaklama İşletmelerinin analizi araştırmaların yanı sıra Amerika’da zincir olan restaurantları, etnik mutfakları, başarı sağlayan, sağlamayan restaurant, cafe, içki mekanları gibi çok sayıda araştırma yapmıştır.



Framingham State University, İşletme Fakültesi'nin bir parçası olan Otelcilik ve Turizm İşletmeciliği alanındaki lisans programı gıda, seyahat ve uluslararası turizm endüstrisindeki öğrenciler kariyerleri için yeni olan ağırlama ana dalını açmıştır.

Bölge ağırlama endüstrisindeki iş olanakları açısından çok güçlü bir yer olması, hangi Amerika derken Amerika’da iş yeri açılacak en isabetli bölgeleriden biri.
Amerika’nın Massachusetts Eyaleti Boston Framingham State University işletme fakültesi ağırlama ve turizm yönetimi öğretim görevlisi Dr. Ümit Palabıyık, ve Amerika’da restaurant işleten tecrübeli Hülya Nigar Bozkurt, Kozyatağı Hilton hoteli’nde Gastronomi ile igili “Amerika’da yatırım fırsatları” konulu sunum yaptılar.
Organizasyon komitesi üyesi ve Türk Hukuk Danışmanı Av. Günizi Dizdar’ın moderatörlüğünde gerçekleşen sunumda Dr. Ümit Palabıyık, Chobani yoğurtları ile markalaşan Türk iş adamı Hamdi Ulukaya’nın  Amerika’da zengin işadamları arasında gösterildiğini söyleyerek röportaj video örneklemisiyle cesaret aşıladı.
Video gösterimi sonrasında Amerika’daki Konaklama, Yiyecek içecek konusundaki Yatırımın niçin fırsat olduğunun sebeblerini sıraladı;
-Dünyada üretilen her üç üründen biri Amerika’da tüketiliyor.
-Aile başı aylık gelirin 60 bin dolar.
-200 çeşit mutfağın olduğu Amerika’da hergün dışarda yemek yeme veya hazır yemek almak alışganlığı.


- 74 trilyon dolarlık Dünya üretimin % 24’ünü Amerika üretilir.

- Amerika’da işyeri açıldığında ülke anlaşmaları sayesinde  aynı anda dünyaya açılma fırsatı yakalarsınız.
- Dünya’ya açılan güçlü bir Pazar oluşu.
- Ülke serbest rekabet mevcut ve yatırım yapmaya açık.
- Ayrıca yatırımı devlet destekliyor ..
- Başarıyı müşteri belirliyor.
-Amerika 24 trilyon dolarlık bütçesi içinden yüzde 3 gibi büyük bir rakamla araştırmaya pay ayırmaktadır.
- Yatırımcı için hiçbir engel yoktur.
-Fırsatlar ülkesi olarak sözü edilen Amerika’da dev firmaların  sahipleri göçmenlerdir.



Dr. Ümit Palabıyık, bunun gibi çok maddeleri sıralarken Amerika’da yatırım yapmak isteyenler öncelikle takımını hazırlamalı ve öyle gelmeli şekinde öğütlerine başladı özetle; projenin marka olması gerektiğini, marka olabilmesi içinde, basit, kolay ve kopyalanabilir olmalı, müşteri, maliyet ve kar odaklı projenin kabul edilebilir olmalı olduğunu söyledi.

Üretim ve tükertim olarak Amerika’daki tüketici ne yiyorsa onu satmak zorunda olduğunu hatırlatarak, ülkede yaşayanların taleplerine uyum sağlamak gerektiğini aktardı. Ancak Amerika’da her ürünün alternatifi olduğunu, farklı olmak zorunda olmayı vurguladı.
Vize türleri hakkında bilgilendiren Palabıyık farklı  vizelerden projeye ortak olarak girerek, birkaç rakamsal vize projelere örnek verdikden sonra seçenekleri uygularken beş yıllık planla gitmeli, planı olmadan gitmek isteyenlere göre vizeler bulunduğunu ancak en iyisi Amerika’ya yatırımcı olarak gitmeyi önerdi.




Ancak yatırım için projeye ortak olarak girecekleri uyardı. Yanlış adamla doğru iş yapılamıcağının altını kalın çizdi. Takım hazır plan hazır işe başlıyacağınızı ama ne kadar  başarılı olacağınızı müşteri kararıyla belirleneceğini söyledi.



Katılımcıların katkılarını değerlendiren ve sorularını cevaplandıran Dr. Ümit Palabıyık ve Amerika’da restaurant işleten tecrübeli Hülya Nigar son olarak danışmanlık yapabilecekleri gibi ellerinde fizibilitesi yapılmış projeleri olduğunu söylediler.




Gastronomi ile iştigal eden katılımcılar arasından girişimci iş kadınlarımızdan, Zeytinyağı Tadım Uzmanı ve Zeytindostu İstanbul Temsilcisi Nil Ünsal kalıcı olarak  hijyenden ve  kaliteden ödün vermeden gerçek sızma soğuk sıkım yağı butik  hizmet anlayışı üretdiği “NillaBella” marka zeytinyağının Amerka kapılarını açtı. Girişiminin olumlu olmasına tanık olduk. Yine sanayici iki kızkardeş Ayhan’lardan  Ayşin Ayhan Gebze’deki sanayi başarılarını Ayvalık Cunda adasındaki Anivacunda restauranta taşırken, Amerika kararlıklarıyla Dünyaya yelken açacaklarına inandık.Yine Av. Ayla Durmuş Denisenko eşinin Rus olduğunu gerek bizim coğrayımızda gerekse eski Sovyetler coğrayasında 40 çeşit mantı bildiklerini ve Amerika’da böyle girişimde bulunacaklarını aktardı.

Toplantı katılımcıların toplu hatıra fotoğraf çektirmesiyle sona erdi.

yilmazparlar@yahoo.com