4 Şubat 2019 Pazartesi

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar-Yılmaz Parlar

EMITT 2019 İlgimizi Çeken Standlar

Katılım ve ziyaretci bakımından yoğun ilgi gören fuarda ziyaret edebildiğimiz bazı standlardan; B2B online randevu sistemindeki alıcı ve katılımcıyı bir araya getiren platformuyla, sektörde, dünyada benzerlerine örnek teşkil eden, TravelShop Turkey hemen ilgimiz çekiyor.



TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile yaptığımız kısa söyleşide ; Son 3 senedir olduğu gibi bu sene de EMITT Fuarı yetkilileriyle yapılan anlaşmayla Hosted Buyer alım heyetlerini TravelShop Turkey firması üstlenmiş. 100’den fazla ülkeden 4200’e yakın Hosted Buyer’ın başarısına imza atmış. 


Bunlar, Düğün Planlayıcı, M.I.C.E & Event Organizatörü, Sağlık Turizm Firması,Tur Operatörü, Gastronomi, Leisure & Travel gibi sektörel çeşidinin bir kısmını teşkil etmektedir.



Murtaza Kalender  “Ana tur operatörleri, Seyahat Acentası, TURSAB Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, ASTA Amerikan Seyahat Acenteleri Derneği üyesi, ETOA Avrupa Tur Operatörleri Birliği, ATTA Adventure Travel Derneği ve WRTA Dünya Dini Seyahat Derneği üyesiyiz. Ayrıca, dünyanın en eski ve en büyük uluslararası ekoturizm derneği olan Uluslararası Ekoturizm Derneği'nin üyeleriyiz.” şeklinde üyeliklerini sıraladı. Kalender “TIES, toplulukları, korumayı ve sürdürülebilir seyahati birleştiren küresel bilgi ve savunma kaynağı olmayı hedeflemektedir.
Türkiye, Mısır ve Yunanistan'da farklı noktalara 800'den fazla tur, 2000 Otel, 500 Villa ve 200 Yat Turu sunuyoruz.” Yaptıklarını özetledi.
Ayrıca “Turlarımız ve güzergahlarımız 6000'den fazla turistin görüş ve eleştirilerine göre hazırlanmaktadır. Mevcut turları daraltmak için her bir e-posta, faks ve geri bildirim formunu dikkate aldık ve beklentilerinizi karşılamak için yeni turlar geliştirdik.” Şeklinde bilgileri alıyoruz. 



22-26 Mayıs 2019 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde 200’e yakın seçkin ve nitelikli Düğün Planlamacıları ve M.I.C.E organizatörlerinin katılacağı elit bir organizasyon düzenleyeceklerini öğreniyoruz. Böylelikle, Murtaza Kalender  Kıbrıs’ta B2B WorkShop etkinliği yapıp devamında da Kıbrıs Tanıtımı yapacaklarını belirtti. 


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde bulunan Akmına Travel’ın ürün ve satış Müdürü Hülya Kurmuş, TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender ile işbirliği içinde Hedeflerinin dünyadaki en lüks ve kapsamlı bir araya getirerek Kıbrıs’ın ve Türkiye’nin çok iyi bir destinasyon olduğunu anlatmak olduğunu, düğün planlayıcılarının aramış olduğu bir çok nitelik ve özelliklerin daha da fazlasının Ana ve yavru vatanda olduğunu söyledi.


Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı tarafından 2018 Türk Dünyası Kültür Başkenti ilan edilen Kastamonu standında TURSAB  Yönetim Kurul Başkanı Firuz Barbaros Bağlıkaya’yı ziyaret ederken buluyoruz.


Geleneksel tatil tarzının getirdiği monotonluk ve bıkkınlık özellikle batının rağbet tatil tarzı. Doğayla iç içe, sporun ve dinlenmenin bir arada yaşandığı tatil anlayışını kapsayan Kastamonu gerçekden keşfedilmemiş destinasyon.


Yörenin, özgün giyim-kuşamı, halk müziği, zengin yerel mutfağı vs. kültür potansiyeli günümüze değin korunarak gelmiş örnekleriyle dolu. Hora Valla kanyonu, ve pek çok kanyon, şelalelerin, patikaların mevcut olduğu milli parkta planlanmış bölümlerde ve güzergahlarda çeşitli rekreasyonel kullanım olanakları mevcuttur. Doğa yürüyüşleri, tırmanma, manzara seyri, kırsal yaşam aktivitelerine katılma, eğitsel amaçlı doğa turları rekreasyonel olanakların başlıcaları arasında sayılabilir.




Atatürk’ün ayrı bir yeri var, Kastamonu’da. Şapka müzesi köşesinde Atamızın şapkaları dikkatimizi çekiyor. Kastamonu kalkınma vakfı Müdürü İlknur Aynan’dan bilgi alarak şapkayla görüntü veriyoruz.


Gakkoşlar şehri tabiriyle Elazığ standında İl kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ’dan önce Harput’u soruyoruz.  Ahmet Demirdağ Türklere geçen, Harput ve civarını, Türkler kale ve askeri şehir konumundan çıkarmış, Osmanlı imparatorluğu döneminde kültür, sanat ve ticaret merkezi haline getirmiş. Mektep - medrese, camiler, hanlar, hamamlar, çarşılar, alim ve sanatkarlar ile ünlü Harput, örf, adet, gelenek ve görenekleri, törenler, türkü ve maniler, halk tecrübesini yansıtan halk hekimliği, geleneksel el sanatları ve halk oyunları, mutfağı vb. milli kültür içerisinde kendine has özelikleriyle ön plana çıkmıştır.



Turizm Müdürü Ahmet Demirdağ, Kültürel yer ve mekanlar hakkında istediğimiz bilgiye müzeden başlıyor. “Müzede Keban ve Karakaya Baraj projeleri kapsamında yapılan yüzey araştırmaları ve kazılar sonucunda bulunmuş olan Paleolitik Neolitik, Kalkolitik, Tunç(Proto Huri-Hitit), Demir, Urartu, Helenistik, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı dönemlerine ait çok sayıda ve çeşitli eserler, bölgeye ait özgün el ürünü halı kilimler ile yöreye ait kültürü tanıtıcı nitelikteki etnografik malzemeler sergilenmektedir. Koç ve at şeklindeki mezartaşları ile çeşitli dönemlere ait kimi taş eserler bulunmaktadır. Harput (Süt) Kalesi, Ulu Cami, Sara Hatun Camii, Kurşunlu Camii, Esediye (Aslanlı) Camii,  Alacalı Mescit, Arap Baba Mescidi ve Türbesi, Ahi Musa Mescidi ve Türbesi, Meryem Ana Kilisesi Cemşit Hamamı, Hoca Hasan Hamamı, Dabakhane.”olarak sıralıyor.


Elazığ mutfağı hakkında valiliğin hazırladığı koca bir kitabı görünce, oldukça zengin yemek çeşitlerine sahip olduğunu ve 150’ye yakın yemek çeşidin bulunduğunu öğreniyoruz.  Müdür Demirdağ “Üç öğün yemeğin dışında kuşluk yemeği ve özellikle yatsılık denilen pestil, ceviz, orcik, meyve gibi yiyeceklerin bulunduğu sofralar açılır. Geleneksel Elazığ (Harput) mutfak kültürü, Türk mutfak kültürünün izlerini taşır. Sofra adabından yemek çeşitlerine kadar halen geleneksel özelliklerini koruyabilen Elazığ mutfağında; tarihi Oğuzlara kadar uzanan tutmaç, umaç aşı anamaşı, kara kavurma gibi yemekler halen varlığını sürdürmektedir.” Bilgileri alıyoruz.






Sinop standında Amazon (Savaşcı kadınlar) Yaptıkları showlarla yoğun ilgi gördüler.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder