15 Aralık 2015 Salı

Sherpa, Secrest Of Mallorca Gamze Karslıgil-Yılmaz Parlar

SHERPA NİŞANTAŞI’NDA

Dünyaca ünlü Mallorca (Mayorka) incileri, doğal taş ve özel takılarının yer aldığı İspanya markası Sherpa, Secrest Of Mallorca olarak İstanbul Nişantaşı’nda Sevda Şözen’e ait franchise ilk mağazası açıldı.

Açılışa, İspanya İstanbul Başkonsolosluk Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Víctor Audera Lopez, İspanya İstanbul Konsolosluk Dış Ticaret Ekonomi Uzmanı Emek Gizem Meral, İspanya güzeli ve bu yıl  yapılan güzellik yarışmasında Dünya 2’incisi seçilen ve aynı zamanda firmanın reklam yüzü Natalie Fernandez, İspanya markasını Türkiye’ye getiren başarılı Türk İş kadını ve  Sherpa Secrets Of Mallorca Yönetim Kurulu Başkanı Gamze Karslıgil, Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar, Dünya Yaşlılık Derneği Akdeniz Bölge Başkanı Osmaniye Kursun, işkadını Birsen Kurtoglu, Nevşehir Dernekler Federasyon Başkanı Mustafa Şen, Prodüktör Efe Erdem, Aktif iş Kadınlar derneği Başkanı Dr. Gülten Erdem Ünlü başta olmak üzere iş,sanat ve magazin dünyasından bir çok ünlü isim de renk katdı. Açılışta, kurdeleyi ispanya Güzellik yarışma birincisi ve Dünya Güzellik yarışma ikincisi Natalie Fernandez kesti.


Başta İspanya İstanbul Başkonsolosluk Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Víctor Audera Lopez, İspanya İstanbul Konsolosluk Dış Ticaret Ekonomi Uzmanı Emek Gizem Meral,olmak üzere emeği geçenlere plaket verildi. Plaketler verildiğinde Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar ve İspanya İstanbul Konsolosluk Dış Ticaret Ekonomi Uzmanı Emek Gizem Meral Başarılı Girişimci iş kadını Gamze Karslıgil’e olan takdirleri   bildirerek birer kısa konuşma yaptılar. Gamze Karslıgil örneği  kadın girişimcilere ilham vereceği ve kadın girişicilerin önü açılacağı dile getirildi.


SHERPA Secret Of Mallorca markası kurucusu ve yönetim kurul Başkanı Gamze Karsligil ile yaptığımız söyleşide 2004 yılında İspanya’nın Mayorka Adasında Sherpa (Secrests Of Mallorca) adında kendi tasarımı özel takılarıyla  kısa sürede bir çok ülkeye satışını gerçekleştirdiğini, ülke kültürüne özgü tasarımıyla marka oluşturduğunu ve bunuda turizmci oluşuna borçlu olduğunu söyledi.


Mayorka İncilerin çok meşhur dünya markası olması ve değerli taşlarla bütünleştirdiğini, ve değerli taşların pozitif güç verdiğini, ülke kültürüne göre takılar yaparak Mayorka sınırları boyutlarını aştığını Dünya ya açılmaya hazır olduğunu öğreniyoruz. Franchise ve Bayilik sistemiyle her ülkeye her şehire yayılabileceğinin hazır durumda olduğunun bilgileri alıyoruz. Başarılı iş kadını Gamze Karslıgil; Sherpa markasıyla bir çok kişiye hem meslek hem de iş imkanı sağlamak arzusunda olduğunu ilave ediyor.


28. Tüketici Zirvesinin  panelinde konuşmacı olarak İspanya’nın Mayorka Adasından katılan “Sherpa Mallorca” şirketinin sahibi iş kadını Gamze Karslıgil, İspanya’daki Tüketici konuları hakkında yaptığı açıklamalarıyla dikkat çekmişti  Sherpa Mallorca, “Yılın En iyi Markası“ dalında Lobin Kalite ödülüne layık görüldü. İş kadını Gamze Karslıgil ödülünü, TSE Marmara Bölgesi Genel Müdürü Mehmet Hüsrev’in elinden almıştı. 

1998 yılından bu yana İspanya Büyükelçiliği Ticaret Ataşeliğinde, Dış Ticaret Uzmanı olarak görev yapan Türk pazarına girmek isteyen İspanyol İhracatçılara yönelik çalışmaları yürüten Emek Gizem Meral ile yaptığımız kısa söyleşide daha önce 
İspanya Ticaret ve Yatırım Ajansı (ICEX) ve İspanya Büyükelçiliği Ekonomi ve Ticaret Ataşeliği İstanbul Ofisi işbirliğinde, İstanbul´da, “İspanya´dan Türkiye´ye Tasarım” etkinliği gerçekleştirdiklerini hatırlatarak,Türkiye –İspanya iş hacmini sorduk. Emek Gizem Meral “Ekonomik ve ticari alanda ilişkiler Türkiye-İspanya ilişkilerinin önemli bir veçhesini teşkil etmektedir. 2013 yılında İspanya ile ikili ticaret hacmimiz 10,7 milyar Dolar, 2014 yılı itibariyle ise 10,8 milyar Dolar olarak gerçekleşmiştir (ihracatımız 4,7 milyar Dolar, ithalatımız 6 milyar Dolar).

İspanya’ya ihracatımızda başlıca ürünler otomobil, vagonlar, yarış arabaları, petrol yağları ve bitümenli minerallerden elde edilen yağlar ve hazır giyim ürünleridir. İthalatımızdaki başlıca ürünler ise otomobil, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arıtılmış bakır, işlenmemiş bakır alaşımları, kara taşıtları için aksam parçalarıdır.


Ülkemizde yaklaşık 450 İspanyol firması faaliyet göstermektedir. 2002-2014 döneminde, İspanya’dan ülkemize gelen toplam yatırım miktarı 4 milyar 946 milyon Dolar olmuştur. İspanya’da 90’a yakın Türk firması faaliyet göstermektedir. 2002-2014 döneminde Türkiye’den İspanya’ya yapılan doğrudan yatırım tutarı 136 milyon Dolar’dır” bilgileri verdi.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder