4 Mart 2014 Salı

BİM Marketler Zinciri 2013 Degerlendirmeleri-Yılmaz Parlar



BİM “BAŞARIMIZ, ÜSTÜN KALİTE -DÜŞÜK FİYAT”

BİM Marketler Zinciri 4 mart 2014 Salı günü Çırağan Kempinski Hotelde bir basın toplantısı düzenleyerek 2013 yılını değerlendirdi. 2014 yılı beklentilerini açıkladı.
BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Galp Aykaç,  İcra kurul üyesi ve CFO su Haluk Dörtlüoglu katıldı. “Kalite odaklı organik büyümemizi sürdürüyoruz. Başarımızın ana temel nedeni Kalitede üstünlük fiyatda ise düşük olmamızdan kaynaklanıyor.”

 Galip Aykaç genel profil içinde perakende sektörü değerlendirdi. 
 2013 yılı perakende sektörü açısından satın almaların yoğun olduğu bir dönem olmuştur. Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı %15’i geçmediğinden sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme ve satın almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda da birleşme ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz.”dedi

Kendilerine özgü organik büyüme modeli oluşturduklarını vurgulayarak.   
“1995’te 21 mağaza ile başladığımız başarı yolculuğumuzda, geçen 18 yılda oluşturduğumuz kurum kültürünün muhafazası ve şirketimize duyulan sadakatin sürdürülebilir olması için organik olarak büyümeyi tercih etmekteyiz. Operasyonlarımızı banka kredisi kullanmadan iç kaynaklardan finanse etmemiz ve yabancı kur pozisyonumuzun bulunmaması piyasadaki olumsuz hareketlere karşı kırılganlığımızı azaltmaktadır. Bugün sektör lideri olarak elde ettiğimiz başarının bir diğer önemli unsurunun ise çalışanlarımız olduğuna şüphe yoktur. Çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımızla beraber çıktığımız başarı yolculuğumuzda, sağlıklı büyümemizin sürdürülebilir olacağına inanıyoruz.” Şeklinde büyümelerinin sürdürülebilir tarafına dikkat çekerek sözü sunum yapması için Haluk Kurdogluna bıraktı.

Haluk Kurdoglu yaptığı sunumda Perakende sektörünün en fazla mağaza sayısına ve çirosuna sahip BİM in 2013 mali sonuçlarını açıkladı. Buna göre, net satışlarının bir önceki yıla göre % 20 artışla 11,8 milyar TL seviyesine çıktığını net kârının  % 24 artış gösterdiğini 413 milyon TL olduğunu, 2013 yılı satışlarının % 67,60’ını özel markalı ürünler, % 21,60’ını markalı ürünler, % 5,50’sini spot ürünler ve % 5,30’unu BİM’e özel gramaj ve ambalajdaki ürünler oluşturduğunu.söyledi..


Haluk Dörtlüoğlu “Fiş tesbitlerine göre günde yaklaşık 3 milyon kişi BİM müşterisi. 1.150.000 m2 satış alanına, 500.000 m2 depolama alanına sahip ve 2013 yılı sonu itibarı ile 23.798 kişiye istihdam sağladı. Geçen yılın sonunda BİM’in mağaza sayısı da 4.000 oldu.  2013’te yaptığı yatırımlar ise 245 milyon TL düzeyine ulaştı.” Şeklinde 2013 hakkında bilgilendirdi.

Dörtlüoğlu “2014’te konsolide bazda 400 milyon TL’ye yakın yatırım yapacağız. Mağaza sayımızı 500 adet artırarak 4.500’e çıkarmayı hedefliyoruz. 3 yeni bölge deposunu hizmete sokmayı ve 3.000 kişiye daha istihdam sağlamayı amaçlıyoruz. Son derece başarılı bir şekilde büyüdüğümüz Fas’ta 70 yeni mağaza açarak bu ülkedeki mağaza sayımızı 2014 sonu itibarı ile 234’e çıkarmayı planlıyoruz. Mısır’da da bu yıl 50 yeni mağaza açarak, yine yılsonu itibarı ile 85 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.”dedi ayrıca sözlerine devam ederek Deloitte’un hazırladığı ve dünyada farklı sektörlerden en büyük 500 perakende şirketini sıralayan “Perakendenin Küresel Güçleri 2014”raporunda BİM listeye 167’inci olarak girdi. Aralarında Apple ve Amazon gibi devlerin de yer aldığı en hızlı büyüyen ilk 10 perakende kuruluşu sıralamasında ise BİM 9’uncu oldu.”dedi
  
Başka bir sıralama BİM ayrıca Brand Finance tarafından hazırlanan Best Retail Brand (En İyi Perakende Markası) 2013 sıralamasında 1,4 milyar ABD doları ile Türkiye perakende sektörünün en değerli markası oldu. Diğer sektörler de dikkate alınırsa, BİM Türkiye’nin en değerli 8’inci markası olarak yerini alıyor. 

Basın mensuplarının sorularınıda cevaplayan BİM Birleşil Mağazalar A.Ş. Yönetim Kurul Başkanı Galp Aykaç İcra kurul üyesi ve CFO su Haluk Dortluoglu BİMCELL, hakkındada BİM’in mobil iletişim hizmeti BİMCELL, BİM kalitesi ve avantajını telefonlara taşıyarak büyümeye devam ediyor. Kullanıcı dostu tarifeleri ve hizmetleriyle dikkat çeken Bimcell pazardaki gücünü arttırmaya devam ediyor. Bir yılda 650.000 abone kazanan Bimcell’in halen toplam 965.000 abonesi bulunuyor.” Bilgileri kamuyla paylaştı.

yilmazparlar@yahoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder