Turizmdeki rekabeti,
‘kalifiye personeli’
olan kazanacak
İstanbul’da
hızla artan yatak kapasitesiyle birlikte, rekabetin yoğunluk kazanmaya
başladığını kaydeden BW Plus The President Hotel Satış Müdürü Fercan Başkan, “Son
birkaç yıldır, açılan yeni otellerle, kentimizin yatak kapasitesi arttı. Devam
eden yıllarda da, yeni yatak kapasiteleri ilave olacak. Artan yatak arzına
paralel olarak, eğer iç ve dış pazardan turist talebi artmazsa, önümüzdeki
birkaç yıl içinde, oteller arasında ciddi bir rekabet gözlenebilir. Turizmdeki
rekabeti ise, kalifiye personeli olan kazanacak” dedi.
Bir
turizm tesisine, o tesiste çalışan insan kaynağının değer kattığını ifade eden
Fercan Başkan, otel misafirlerini memnun etmenin ön koşulunun ise personeli
memnun etmekten geçtiğini anlatarak, mutlu ve nitelikli personeli olanların
sürdürülebilir turizm yapabileceğini belirtti.
Online rezervasyon artıyor, sosyal
medya önem kazanıyor
Akıllı
telefonların artması, e-ticaretteki hızlı yükseliş ve özellikle turizm
ürünlerinin (uçak-konaklama vb) internetten satın alınmasıyla, dünya
genelindeki turizm endüstrisinde online rezervasyon oranının her geçen yıl
katlanarak büyüdüğünü kaydeden Fercan Başkan, şunları söyledi:
“İletişim
ve bilgi çağındayız. Günümüzde tek taraflı değil, interaktif iletişim
dönemindeyiz. İnsanlar, günün her saatinde facebook, twitter gibi sosyal
mecralardan yaşadıkları olaylara ilişkin olumlu veya olumsuz bildirimde
bulunmaktadır. Bu noktada işletmeler olarak, sosyal medyayı etkin şekilde takip
edip, yönetmemiz lazımdır. Diğer bir konu da bireyler, bir konaklama satın
almadan önce, o tesise ilişkin yapılan yorumları da incelemektedir. O nedenle,
tesislere gelen misafirlerin memnun ayrılmaları çok önemli bir konudur. Turizm
sektörü; insanın, insana hizmet ettiği bir sektördür. O nedenle tesislerde
çalışanlarının, hem kalifiye olmaları, hem de çalışırken mutlu olmaları
gerekmektedir ki; otelde konaklayan misafirlere beklentilerinin üzerinde güler
yüzle hizmet edilip, misafirlerin memnun şekilde otelden ayrılmaları
sağlanabilsin” diye konuştu.
Otellerde, yatağı değil, hayali
satmalıyız
Dünya
genelinde, turizm sektörünün yükselişini sürdüreceğini anlatan Fercan Başkan,
insanların dünyanın dört bir yanını ziyaret ederek, yeni kültürler ve yeni
deneyimler yaşamak istediğini belirtti.
Bir
ülkeye veya şehre gitmeden önce, o şehre ait değerlerin internetten okunduğunu,
otel rezervasyonu yaptırmadan önce ise otelin ve hakkındaki yorumların
incelendiğini kaydeden Fercan Başkan, konuşmasına şöyle devam etti:
“Otellerde,
sadece yatağı değil, hayali de satmalıyız. İnsanların hayallerindeki tatili
yaşamalarında, verilen hizmetin kalitesi çok önemlidir. Misafirin, beklentisinin
üzerinde bir hizmeti alması ise, kalifiye personel ile sağlanabilecektir.
Özetle, günümüzde ve gelecek birkaç yıl içinde kalifiye insan kaynağının önemi
daha ön plana çıkacaktır. Turizmdeki rekabeti de, kalifiye personeli olan kazanacaktır”
şeklinde konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder