9 Nisan 2022 Cumartesi

Sürdürülebilirlik / Womanhood & Sustainability-Yılmaz Parlar

 Kadınlık ve Sürdürülebilirlik 


25 Eylül 2015’te Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesi’nde dünya liderleri tarafından kabul edilen, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda 169 amacı kapsıyan, 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi'nin ayrılmaz bir parçası, cinsiyet eşitliğinin sağlanması, yani fırsat eşitliğini sağlamak kapsamında İsviçre Türkiye Sanat Projesi ses getirdi.



Yaratıcı fikirler oluşturabilmek ve sanat yoluyla karşılıklı etkileşime geçilebilecek bir platform yaratmak amacıyla sanatın, feminist sanatın ve ekolojik dünyanın en kilit isimleriyle bağ kurarak yerel kurumları birleştiren Projede sergide yer aldı.



Ankara İsviçre Elçiliğinden sonra İstanbul İsviçre Başkonsolosluğunca sergi düzenlendi.


İsviçre Türkiye Sanat Projesi kapsamında ‘Kadınlık ve Sürdürülebilirlik’ sergi açılışında İstanbul İsviçre Başkonsolosu Julien Thöni başda olmak üzere çeşitli ülke Konsolosları, temsilcileri, İsviçreli Firmalar müdürleri Novartis, Zürich Sigorta CEO’ları, akademisyenler, sanatcılar, elit davetli grup katıldı. 



Projenin mimarı, İsviçre Büyükelçiliği Kültürel İşler Müsteşarı Ariane Tiner.


Carole Kambli ve Burçak Yakıcı’nın küratörlüğünü üstlendiği kültürel proje sergide üç İsviçreli sanatçı Talaya Schmid, Aglaia Haritz ve Patricia Jacomella ve üç Türk sanatçı Gözde İlkin, SENA ve Ecem Yerman yer aldılar 



İstanbul İsviçre Başkonsolosu Julien Thöni

Açılış konuşmasında, İstanbul İsviçre Başkonsolosu Julien Thöni yoğun ilgiden çok katılımdan memnun olduğunu belirtdi. Projenin farklı konu ve şekillerde kültürel etkinlikleri desteklemek için organize edildiğini, İsviçre Büyükelçiliği Kültürel İşler Müsteşarı Ariane Tiner’in bu yıl Kadınlar Günü'nü kutlama fikriyle, Kadınlık ve Sürdürülebilirlik adlı büyük ve yenilikçi bir İsviçre Türk sanat projesi geliştirdiğini söyledi.

Proje kapsamında, Üniversiteler, STK'lar ve çeşitli kişilerle çalıştay görüşmeleri, fikir alışverişleri gerçekleştirdiklerini sergiylede son bulduğunu, İstanbul’da devam etdiğini açıkladı.

Proje; çeşitli gruplarla karşılaşmaları, birlikte öğrenmeyi ve iş birliklerini mümkün kılmak, birlikte yeni hikayeler oluşturmak ve sürdürülebilirlik konusunu kesişimsellik, insan merkezli olmama ve disiplinler arası perspektiflerden yansıtmak, vurgulamak ve ilerletmek için bir deney ve süreç olarak tasarlandı



"Kadınlık ve Sürdürülebilirlik" acil sürdürülebilirlik sorununun

kadın perspektifinden hareketle gerçekleşiyor. 


Yaratıcı fikirler oluşturabilmek ve sanat yoluyla karşılıklı etkileşime geçilebilecek bir platform yaratmak amacıyla sanatın, feminist sanatın ve ekolojik dünyanın en kilit isimleriyle bağ kurarak yerel kurumları birleştiren Projedeki sergi için; İsviçre Büyükelçiliği Kültürel İşler Müsteşarı Ariane Tinner de serginin iki ülke sanatçılarını bir araya getirdiğini ve gücünün çeşitliliğinden kaynaklandığını belirtti.


Daha adil ve sürdürülebilir bir gelecek için sanat ve kadınlar neler yapabilir? Şimdiye kadar birbirinden bunca ayrı düşmüş doğa ve kültür, birey ve topluluk, bilginin farklı disiplinleri, rasyonalite ve bilinçliliğin diğer türleri yeniden nasıl bir araya getirilebilir? Sanatsal projeler vasıtasıyla yeni ağlar ve bağlantılar nasıl yaratılabilir? Doğa, Kültür ve Kadında yola çıkılarak proje fikri oluştuğu dile getirdi.

 “Kadınlık ve Sürdürülebilirlik”, sürdürülebilirliğin öncelikli durumunu sanat aracılığıyla kadın bakış açısından ele alındı.

Proje; çeşitli karşılaşmaların, farklı gruplar içerisinde birlikte öğrenmenin, birlikte çalışma olanaklarının ve iş birliklerinin önünü açarak, beraber yeni hikayelerin yazılmasını sağlamak ve sürdürülebilirlik konusunu kesişimsel, insan-merkezci olmayan ve disiplinleri-aşan farklı bakış açılarını yeniden düşünmek, vurgulamak ve geliştirmek için fırsat yaratacak bir deneysel süreç olarak tasarlandı.

Carole Kambli ve Burçak Yakıcı küratörlerde yaptıkları konuşmalarında, dayanışma, sığınmacılar, göçmenler için konsey ve sosyal uyumdan söz etdiler uzun süre sonunda arkadaşlıklar dostluklar kurulabildiğinin altını çizdiler.. 



 Sanatcılarla yaptığımız kısa söyleşilerde


Ecem Yerman “Normun dışında kalmış «öteki» bedenleri(kadın, erkek, trans) temsil eden kâğıttan giyilebilir heykeller ile toplumsal cinsiyet rollerimizin yapaylığı vurgulanmıştır. Kâğıt malzeme katmanlardan oluşması ve dokusundan dolayı insan derisini ve kabuğu çağrıştırmaktadır. Yırtılabilir oluşu ile de yaranabilir oluşumuz yansıtılmaktadır. Giyilip-çıkarılabilir olması ile de inşa süreçlerinin değişkenliği ve yapaylığı vurgulanmak istenmiştir. İç bükey ve dış bükey aynalar ise güç- iktidar, gözetlenme- denetlenme durumuna gönderide bulunmak için kullanılmıştır. Bedeni üzerine giyen veya doğrudan aynaya bakan kişi kendisinin nasıl görüldüğünü tam olarak görememesi amaçlanmıştır.  Görme algılarımızı değiştiren aynalar; kendimiz ile gerçekte ne kadar yüzleşebildiğimizi, bilinç dışından bize yüklenenlerden bağımsız kendimizi olduğumuz gibi göremeyişimizi yansıtmaktadır. İzleyicinin bedenleri giymesi sayesinde «öteki» ile tanışması, onu deneyimlemesi ve kendi öteki oluşunu fark etmesi amaçlanmıştır.” Şeklinde yaptığı enstalasyonu hakkında bilgilendiriyor.

Aglaia Haritz, “Sanat benim için artık evrenin merkezi olmayan, bir bütünün parçası olması gereken insan hakkında konuşma aracıdır. Odak noktasının insan olduğu sosyal alanla ilgileniyorum. Çatışma bölgelerindeki yaşam beni etkiliyor ve çeşitli medyaları inceliyorum, plastik bir sanat eseri geliştiriyorum. Kadınsı ve eril olanı kışkırtıyor ve plastik bir şekilde sorguluyorum.” Kendisini ifade ediyor. 

Eserleri hakkında “Erkek ve kadın cinsiyeti değil, her ikisi de insanın ayrılmaz parçaları olan eril ve dişil. Bu iki parça birbiriyle çatışıyor, böylesine ciddi ve önemli bir tema için yumuşak ve hafif malzeme kullanılarak altı çiziliyor.

Sanat eserini daha etkileyici, keskin ve hatta acı verici hale getirmek için zaman malzeme kumaşları, tekrarlanan dikiş hareketi, çizimler daha çok içsel kişisel içsel bakış ön plana çıkıyor.  

Taması Kadınlık ve Sürdürülebilirlik olan Sergi Çemberlitaş Barın Handa sergi 30 nisan 2022 tarihine kadar sanatseverlerin ziyaretine açık olacak.

yilmazparlar@yahoo.com 


26 Mart 2022 Cumartesi

Kral Çorbası Tarifi-Yılmaz Parlar

  Kral Çorbası Tarifi


Kral-Kraliçe Çorbası, Aslan çorbası tarifleri


Mutfakdan yemek kokuları değil sevgi kokuları gelen Shorba Restaurant zinciri sahibi Sim Aslanoğlu’ndan tarifleri almadan , söyleşiye geçmeden önce biraz neden çorba diye bahsedelim 



Dünyanın her yerinde birçok mutfağın bir parçası olarak sunulan çorba, gerek sağlıklı beslenme, gün içinde, gerekse sindirimi kolay gece içildiğinde fayda sağlayan, sadece sağlık için son derece faydalı olmakla kalmaz, aynı zamanda vücut ısısını korumaya yardımcı olan termojenik özelliklere de sahiptir. Dumanı tüten bir kase çorba, vücudu ısıtan, lezzet ve beslenme bonusu elde edebileceğiniz yiyeceğimizdir.


Geleneksel olarak kırmızı et, tavuk, balık, sebze ve baharatlarla ile hazırlanır, ancak yorumlamalar, insanların çoğunluğunun yemek alışkanlıklarını karşılamak için vejetaryen ve vegan içerikleriylede hazırlanır.


Shorba restaurant zincirindeki günlük değişken 20 çeşit çorba yorumlamalarına gelince, kadının özel zevkleri arasında yer alan yemek pişirme ve kadının esteğiyle birleştiğinde çorba burada kendilerine özel lezzet yumağı haline geliyor. 


Shorba restaurant zincirindeki Ataşehir Shorba Restaurantda, Zincir sahibi iş insanımız Sim Aslanoğlu ile söyleşi gerçekleştiriyoruz.



Menü restaurantın aynasıdır.


“Çorbalarımızı ruhunuzla içersiniz” diyen Sim Aslanoğlu tüm çeşit duygularımıza hitap eden menüde yer alan çorbaların güzelliğini dile getiriyor. Yemek sadece beslenme, sağlıklı beslenme değil aynı zamanda zevk olduğunu vurguluyor.

Çocukların bebeklerin tüm gönül rahatlığı içinde içebilecekleri günlük taze, malzemelerle oluşan çorbalar, hem besleyici hem sağlıklı yönleriyle  Shorba'yı benzersiz tarafa çeken Sim Aslanoğlu'nun sözlerini mutfağı gözlemliyerek çorbalardan bir kaçını test etdikden sonra doğruluyoruz.

Çorba içeriklerin dokularını tanımlayan, dünya mutfağı çorbalarını, tarihini bilen engin kültüre sahip Sim Aslanoğlu aynı zamanda restaurant ekonomisini çok iyi bilen iş insanımız. Franchise ile önlenemez yükseliş gösteren başarılı idol kadınımız.

Franchise alanların sürdürebilir karlılık göstermesinin nedeni Sim Aslanoğlu’nun  yaratdığı mükemmel iş modelini franchise gereği uyguladıkları olmasındandır.  


Günlük değişken 20 çeşit çorbalardan, Kral-Kraliçe Çorbası, Aslan çorbası tarifleri



Tariflere gelince; Elbetde malzeme ölçü birimleri özel mufakların ticari sırrıdır, söylenemez. Ama içerikleri..

Kral-Kraliçe Çorbası 

Özel yapım Shorba ekmeği içinde sunulan bu çorba Tandır eti, yoğurt, biber salçası, mercimek ve özel sos ile hazırlanıyor. Sunumda üzerine fıstık (Kraliçe) Fındık (Kral)  ile lezzetlendiriliyor.


Aslan Çorbası

İçerisinde Tavuk eti, pancar, havuç gibi kış sebzeleri, soya sos ve özel acı sos yer alıyor. Sunumda susam ve nar ile lezzetlendiriliyor.


Shorba Restaurant Zincir Franchise istekleri için Sim Aslanğolu’na nasıl ulaşalabilecekleri sorduğumuzda sim@shorba.com.tr adresden cevabı alıyoruz. 


yilmazparlar@yahoo.com

9 Mart 2022 Çarşamba

8 Mart Dünya Kadınlar Günü-Yılmaz Parlar

 


8 Mart Dünya Kadınlar Günü 


Dünyayı Kadınlar Kurtaracak

Kadınlar Erkeklerden Daha mı Başarılı ? Her Başarılı Erkeğin Arkasında Bir Kadın Vardır - Bu İfade Ne Anlama Geliyor? 



Bu ideal başarı öyküsünde sık sık kullanılan deyimi sebepli veya sebepsiz olarak parçalayalım ve kimin elinde "Hamuru" olduğunu ve gerçek heykeltıraşın kim olduğunu öğrenelim.

Her Başarılı  Erkeğin Arkasında Güçlü Bir Kadın Vardır; 

Her Başarılı Erkeğin Arkasında Güvenilir Bir Kadın Vardır; 

Her Başarılı Erkeğin Arkasında  Sevgi Dolu Bir Kadın Vardır



Ülke çapında önde gelen kadınlar, "Kadınlar Dünyayı Kurtaracak" temasıyla 8 mart “Dünya Kadınlar Günü” kapsamında 7 mart 2022 pazartesi günü Taksim Elite Prestige Hotelde “İş Dünyası” dergisi ve Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi ortaklaşa kutlama düzenlediler.


Düzenlenen zirvede Başarılı Kadınlarımız; işbirliği içinde, yaratıcılıklı, sezgili, güçlü, çığır açan ve bilgelik başarı hikayeleriyle dişil Dünya Gününü kutladılar.


TOBB kadın Girişimciler Kurul Başkanı Nurten Öztürk, Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi Başkanı Senur Biçer İş Dünyası Dergisi Genel yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın açılış konuşmaları sonrasında İş Dünyası Dergisi Genel yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın moderatörlüğünde ;Mimar tasarımcı, Noy Seramik Kurucusu Neslihan Deniz, Daikin Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Hülya Dinçer, MRESCO Türkiye Group CEO Olivoyağ Kurucusu Oya Zingal başarı hikayelerini anlatdılar.



Gerçekleşen zirvede Susurluk Belediye Başkanı Nurettin Güney, BDU Diplomatlar Birliği Başkanı Musa Karademir Başda olmak üzere, İş Dünyası, STK Başkanları ve Akademisyen erkeklerin Destek vermek için yoğunlukla katılmaları dikkat çekiciydi.

Başarı Tuğlaları ve Refahın Diğer Yapı Malzemeleri


İş kadınları, gücün kendilerine ait olabileceğinden ve olması gerektiğinden emindiler. Başarılı olmalarını sağlayan iç süreç. O kadar Kadınsı özellikleri göstermek için kullanılan dürüst başarı hikayeleri kadınların nasıl bir dünyası olduğunu ve dünyamızı daha iyi hale getirmeye nasıl devam ettiklerini gösterdiler.

Toplumda erkeklerin en başarılı olabileceğine, kadınların ise sadece ortalama bir başarı elde ettiğine dair görüşler var. Ancak mevcut tüm klişeleri tamamen ortadan kaldıracak ve kim kimden başarılı olduğuna dair gerçek kanıtlar; Hayatta tek başına, daha güçlü cinsiyetin temsilcisi başarıya ulaşamaz. Başarılı bir adamın hayatında, uyarıcı sevilen birinin olduğu inancındayız.

Bir eş, başlanan işin başarısına inanır ve erkeği tamamen manevi olarak desteklerse, pozitif enerji verirse güven kazandırır ve eşinin hedefe ulaşmasına daha fazla istek artar. Böylece başarılı bir erkeğin arkasında, hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunan bir kadın olduğu ortaya çıkar.

Ancak kadınların erkeklerden daha başarılı olduğu, çünkü bir kadının başarısının değişmez yasaları, kadınların erkeklerden daha başarılı olmasının altında yatan başarılarını kendilerinin yarattığını gözlemliyoruz. 



Kadın liderler daha iyi kararlar verir. 

Daha iyi kararlar verdikleri için kadınların yönetim kurulu bulunması zorunludur. 

Kadınlar büyük bir hızla küçük işletmeler yaratıyor ve bu da ekonomimizi büyütüyor. 

Kadınlar iş kurmaya devam ederken, sırayla iş sağlıyor ve ekonomiyi iyileştiriyorlar.

 Kadınlar sadece çizgiden ibaret değildir. 



Fertler ve toplumlar için hayat, bir düz çizgiden ibaret değildir. Zik-zakları, pürüzleri, yazı-kışı, hastalığı-sağlığı, gençliği-ihtiyarlığı vardır. Pek karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu sebeple fırsat elde iken yapılabileceklerle, Kadınlar Dünyayı Kurtarmaya Gelebilir. Çalışmaların gösterdiğine göre, kadınlar kârlarını aile ve topluma yeniden yatırma eğilimindeler. Kemikleşmiş erkek egoizmine rağmen evrim sürecinde üst sıralarda yer alan kadınlar dünyayı kurtaracak.

İş Dünyası Dergisi Lansmanına Gelince ; 5. sayısı ile birlikde her biri birbirinden değerli yazıları olan dergi ansiklopedi gibi kütüphanede yer alması, zaman zaman tekrar hatırlama için okunacak niteliğe sahip. Derginin içeriğin büyük bölümü kadınlarımıza ayrılmış olmasıda ayrıca bir incelikle beraber teşvik edici tarafıylada kadın girişimciğe önemli bir katkı sağlıyor.


Panel sonrası başarılı kadınlarımıza plaketler takdim edildi. Başarı plaketleri alan Kadınlarımıza Kaligrafi sanatcısı Fatma Geyik isimlerini yazdığı kaligraflı tabloları hediye etdi. Ayrıca İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak’a sürpriz yaparak tablo takdim etdi. Toplu aile fotograf çekimiyle zirve son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com


14 Şubat 2022 Pazartesi

EMITT 2022 -Yılmaz Parlar

  


EMITT 2022 Başarılı Oldumu?

Niceliksel ve Niteliksel Değerlendirilirse; Etdiği zarardan şikayetci sektör umudu fuarda ararken aradığını buldumu? 

EMİTT 2022, Tanımına, misyonuna, vizyonuna uygunmu geçti.

Hyve Group tarafından organize edilen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT; 9–12 Şubat 2022 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.



İki yıl aradan sonra tekrar düzenlenen 25. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında gerçekleşti.



Türkiye'de şehirlerin, ilçelerin markalaşmasına ve yerli yabancı turistle buluşmasına ev sahipliği yapan turizm sektörünün dünyaya açılan en önemli kapısı şeklinde tanımı yapılan, 5 nci büyük fuar şeklinde ifade edilen EMİTT arzu edilen niceliksel -sayı açısından, diğer fuar katılımcılarına bakılırken çok-çok geride kaldığını görüyoruz… 



Niteliksel ilgi, ilgi çekecek inovatif stant tasarımı, iş hacmi, fuar katılımcıların yeterli içeriklere sahip olması vs…Ne yazık ki hayır…Hala Fuarcık bilinci yok. Organizasyon yabancıya teslim edilmesiyle fayda sağlandı mı, baltalandı mı?



Eğri oturalım, doğru düşünelim, doğru konuşalım…


Diyelim organizasyon yabancıda, fuar ülkemizde katılımcıların fuar tasarımlarına bakalım, ilgi çekiyormu yeterli içerikleri mevcutmu, stant görevlileri yeterli bilgi aktarabiliyorlar, müesseseyi, şirketi, ürünü yeterince anlatabiliyorlar mı?…



Elbetde hayır, şehir belediyeleri, ilçe belediyelerini bünyesine katarak markalaşmak için fırsat olan böylesine fuarlarda yeteri kadar şehri ön plana çıkaracak stant tasarımını profesyonellere teslim etmiş mi ?…



Çağı, devri değiştiren bir Göbekli Tepe, Nemrut dağı, Kapadokya, Pamukkale, Aslan tepe, Arkeoljik yerler, Ören yerleri başka ülkelerde olsa replikaları, birebir maketleriyle tanıtımları nasıl olurdu?... Yankıları, turistlerin gerçeğini görene kadar devam eder, ziyaretciler yaptıkları reklamla markalaşmasını sağlardı…



Dış ülkelerde gördüğümüz fuar tasarımları, ilgi çeken etkinlikleri, bilgi aktaran görevlilerle kıyasladığımızda çok gerilerdeyiz..


Fuar stand tasarımı;

Fuar standı şirketin yüzüdür. Bu nedenle, bir turizm işletmesinin sergi etkinliklerine katılımının başarısı, büyük ölçüde bir sergi sergisi tasarlama sanatına bağlıdır. 



Ne yazık ki, Sergilerin özgün tasarımı, çekici reklamlar, stant görevlilerinin iyi koordine edilmiş çalışmaları ve ziyaretçilere karşı özenli tutum çok daha büyük bir rol oynamaktadır. Küçük bir stant aynı zamanda büyük bir şirketi başarılı bir şekilde temsil edebilir. Bu sadece sergi sayaçlarının sayısıyla değil, aynı zamanda kalitesiyle de ilgilidir. Sergisinin tematik planını net bir şekilde belirlemektir. Stand tasarımı aynı stil ile uyumlu olmalıdır. Deneyimin gösterdiği gibi, standın çekiciliği her zaman akılda kalıcı veya dedikleri gibi ziyaretçilerin ilgisini çekecek fuarın bir parçasıdır.

İş hacmi fuar sonrası firmanın yakalıyacağı potansiye bağlı, yapılan iş anlaşmaların ölçüsü fuarın niteliğini belirler…

Önce ilgi odağı haline gelmeniz gerekir, her şeye rağmen çığ gibi büyümeli, ilgi artmalı, eriyen köpük sayısal azalma gitdikce fuarın sonunu getirme habercisidir. Kalite gitdikce artmalıdır…Azalmamalı, Örnek; boyalı şekeri yerel gastronomik yiyeceği diye, fuarda satış yapmak günü kurtarmaya çalışmak, böylesine büyük addedilen fuarların yeri değil… Merdiven altı düzenlenen fuarcılık yeridir… Böylesine fuarcılıkda parakendecilik yoktur... Büyük potansiyelli iş hacmi mevcuttur.



Turizm, ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonominin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.



Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder. Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur.


Yoğun İlgi gören stant gezilerimiz;


Başkanlığını Müberra Eresin’in yaptığı TÜROB Turizm Otelciler Birliği bünyesindeki Otellere çok çeşitli alanlarda danışmanlık yaparak fuarda yer alıyor. TÜROB Genel Sekreteri İsmail Taşdemir’i iş toplantısı esnasında ve bilgi aktaran ekibi stantlarında görüntülüyoruz. 



Aysun Özkara ve Semih Altun gibi Sektörün tecrübeli isimlerini bünyesine katarak güç kazanmaya devam eden, konaklama sektörünün önemli markalarından Eresin Hotels zincirin Yönetim Kurul Başkan yardımcısı Müberra Eresin ve Genel Müdür Erhan Çakay’ı yoğun iş görüşmeleri yaparken buluyoruz. Makroekonomik bir perspektifle bakıldığında konaklama sektörün lokomotiflerinden ve ekollerinden olan Eresin Hotel zinciri bilinçli bir büyüme gösteriyor.

Dünya turizm profesyonellerinin bir arada olduğu, en eski turizm sivil toplum örgütü SKAL’un Antalya Başkanı Uğursal Uğur “SKAL Antalya İş Birliği Platformu olarak Emitt 2022 Turizm Fuarında standımızı açtık.  

İDA Consultıng - BIX Kurumsal - Wıreotech ve 724transfer firmalarımız ve sponsorlarımız eşliğinde Turizm profesyonellerimizi ağırlıyor, hem Skal ruhunu hem de işlerimizi anlatıyoruz. İDA Danışmanlık olarak Markalaşma Danışmanlığını yürüttüğümüz LAUR Hotels , EMITT Turizm Fuarında En İyi Stand Ödülünü kazandı... Laur Hotels, Didimde uzun yıllar hizmet vermiş eski Didim Beach Hotel'in komple renovasyonu ile yeni markasıdır... Luxury konsept ile üst segment misafir profiline hizmet verecek olan Laur Hotels 2022 sezonunda değişik aktiviteleri ile birçok ödülü daha almayı, misafir memnuniyetini en üst seviyede tutmayı hedeflemektedir.” Şeklinde bilgileri bizimle paylaşıyor.



Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanlığını Hikmet Eraslan’ın yaptığı, İstanbul’un en turistik semtlerinde Hotelleri bulunan Dosso Dossi hoteller zinciri günden güne güçlenerek hem zincir sayısını büyütmek hemde marka vurgusuyla pozitif imaj yaratarak fazla turist kazandırmak amaçlı. Standlarında üyesi olduğu, Old City Platform Başkanı Grant Ant Hotel sahibi Tarkan Akyüz ile karşılaşıyoruz.

Temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve otellerine katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmak misyonuyla hareket eden Old City Platformun Başkanı Tarkan Akyüz yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor. Enerjileriyle turizmin bu sezonundan ümitli olduğunu söylüyor.



Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan Turizmin önemli isimlerinden, MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya, sağlık turizm ile de çok sayıda yabancıyı hastanelerimize taşırken önemli ölçüde döviz kazandırıyor.   



Geleneksel konaklama hizmetlerini otantik kültürel özelliklerle birleştirerek turistlere günlük yaşamlarına, Türk misafirperver özelliklerini yansıtarak katkıda bulunan, bavulsuz yaşamı sunan Walton Zincir Hotelleri, Seyahat edenlerin tüm gereksinimlerini, olması gerektiği gibi karşılayan bir Hotel, Kaliteli turist konaklama örneği oluşturuyor

İyi bir otel seçiminin başlangıç ​​yapmanın anahtarı olan Hotel Gazetesi uzun yıllar öncesinden sektörün basılı medyası ücretsiz mobil hizmetiylede turizmin en önemli ayağı konaklama ile ilgili tüm bilgileri, bilinmesi gerekenleri öne çıkarıyor. Mustafa Üçbaş ve Aliye Üçbaş sahipliğinde oldukça deneyimli çekirdek kadroyla haber hizmetleri sunmadaki başarısı ve sürdürebilir olmasıyla nedeniyle yoğun ilgi gören stantlardandı.



Adana ve Altın Koza

Anavarza (Dilekkaya Köyü) Ören Yeri, Şar (Şar Köy) Ören Yeri, Misis (Yakapınar) Ören Yeri, Magarsos Ören Yeri, Ayas (Aigaiai - Yumurtalık) Ören Yeri, Akören Ören Yeri, Ceyhan-Sirkeli Muvattali Kabartması ve Ören Yerleri ve Adana Arkeoloji Müzesi , Etnografya Müzesi, Atatürk Müzesi, Misis Mozaik Müzeleriyle Altın Koza ile öne çıkan Adana Büyükşehir Belediyesi ilgi gören stantlar arasındaydı.

EMITT Fuarı'nda Afyonkarahisar Belediyesi standı yoğun ilgi gördü.



Belediye Başkanlığını Mehmet Zeybek'in yaptığı Afyonkarahisar stantı   ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Belediye stantı, Afyonkarahisar Profesyonel Aşçılar Derneği Başkanı Hamza Kalkan, Program Yapımcısı ve Yazar Burak Akkul, Şef & Restoran Danışmanı Murat Bozok ve Şef & Menü Danışmanı Jale Balcı ile stantda yer aldılar.

Fuar Jürisi tarafından değerlendirmede Afyon standı, ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Kültür ve Sosyal İşler Müdürü İhsan Akar; "En Etkin Tanıtım" ödülünü aldı.


Afyonkarahisar'ın tarihi ve doğal güzellikleri, gastronomisi, spor ve termal turizminin yanı sıra özellikle sağlık turizmi potansiyeli ön plana çıkarıldı.

Coğrafi işaret almış lezzetlerden Afyon Kebabı, Ekmek Kadayıfı, Afyon Lokumu, kaymak, Çullama Köfte, Afyon Sucuğu, Şuhut Keşkeği ve Patlıcan Böreği, haşhaş gibi yöresel ürünler ziyaretcilere tatdırıldı.


İlgi gören panel; Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Suriri Çorabatır Başkanlar Oturumu’nda yer aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com


4 Şubat 2022 Cuma

İş Dünyası Dergisi 4. Sayı Tanıtımı Yapıldı-Yılmaz Parlar

  İş Dünyası 4. Sayı


Çokça bulanık ekonomik haber döngüsünden bıkmış herkes için iş dünyası dergisi temiz bir nefes… Küresel ekonomik, sosyal, ve iş haberlerini kapsayan en önemli ekonomi incelikli haberlerin ve analizlerin yapıldığı, derginin  4. sayısı ‘Güvenirlilik’ teması kapsamında.



İhlas Medya Grubu bünyesinde çıkan ve dördüncü sayısını yayınlayan, ,Genel Yayın Yönetmenliğini Ekonomi gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak’ın yaptığı derginin 4. sayı lansmanı 2 Şubat 2022 Çarşamba günü, Crowne Plaza Florya Hotelde gerçekleşti.



Yine Celal Toprak’ın Başkanlığını yaptığı Güvenilir Ürün Platformu (GÜP) ile ortaklaşa düzenlenen etkinliğe, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli, İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, İhlas Medya Grubu Başkanı Aslıhan Ören, Aqua Florya İcra Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, FuzulEv Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Akbal, Bambum Genel Müdürü Selman Yar başda olmak üzere iş, siyasi dünyasının önemli isimleri STK Başkanları, akademisyenler, elit davetliler ve Basın mensupları katıldılar. Oldukca hiperaktif ve samimi ortamda gerçekleşen lansmanda Güvenirlilik konusuna dikkat eden kişi ve kurumlara plaketler verildi.



Önce Dergi ile ilgili video sunumu yapıldı. Güvenilir Ürün Platformu sekreteri Elif Aşlamacı Attepe moderatörlük görevi üstlendi. Attepe “Güvenilirlik olgusu artık hayatımızın her anında çok daha kıymetli bir hal aldı. İş dünyasının nabzını tutmayı hedefleyen ve bunu da başaran Türkiye’de İş Dünyası dergisi bu olguyu ele alacağını söylediğinde elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi dile getirdik ve bugün buradayız ve çok mutluyuz. Derginin yeni sayısı özellikle güvenilirlik esasına dayanan çok önemli isimleri konuk etti.”şeklinde kısa konuşma yaptı, sunumuyla Celal Toprak’ı davet etdi.  



Toprak açılış konuşmasında; “Pandemi süreci bizlere birçok şey öğretti ancak en çok dokunmanın kıymetini anlattı. Sevdiklerimizi gördüğümüzde onlara sarılabileceğimiz günleri iple çektik. Buradan hareketle bizlerin hep arkasında duran ve destekleyen medya grup başkanımız Aslıhan Hanım’la bir dergi ortaya çıkarma fikrini konuştuk. Her zamanki gibi arkamızda durdu ve bizlere cesaret vererek böylesine bir dönemde basılı bir yayın çıkarmamız için bize fırsat sundu. Kendisine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bizler şu anda arkamızdaki güçle birlikte Türkiye’nin en uygar görüşlerini savunan dergisini yapıyoruz. Bununla da gurur duyuyoruz” dedi. 





Gerçekdende Bu dergi "Yeni kan, yeni yatırımlar ve yeni fikirler getirir. Getirdiği genel güven ve canlılık enjeksiyonudur.

Prestijli ekonomi dergisi olan İş Dünyası, kaliteli belirli içerik biçimlerine güçlü ve benzersiz bir odaklanmaya sahip olmasıdır. Sunduklarını çerçeveleyen ve düzenleyen güvenilir bir editoryal sicile sahip olmalarıdır. Liberal ve serbest piyasa fikirleriyle ilgili olarak bu odak noktasına sahiptir. Çağdaş kültür temel olarak derginin okuyucuları gitdikce büyümektedir.

Bu 4.sayının amacı, ekonomi ve güvenirlik arasındaki sınırların dönüşümlerini yansıtmak: Güvenirlik ekonomik fikirleri ve argümanları nasıl yansıtabileceğini   ekonomi ve ekonomistlerin ekonomik fikirlerin güvenirlik sunumlarını nasıl ele almasına dikkat çekmek gibi misyon üstlenmiş.  



Ev sahipliğini üstlenen Çapanoğlu “Güvenilirlik olgusuna çok fazla dikkat ediyoruz. Yürüttüğümüz her çalışmada bu kavram önceliklerimiz arasında geliyor. Türkiye’de İş Dünyası dergisinin de böyle bir konuyu ele aldığını ve etkinlik yapmak istediğini öğrenince destek vereceğimizi dile getirdik. Bu anlamda da bugün burada bu etkinliğe ev sahipliği yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum” dedi 

Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, “Yerel yönetimler dünyanın her noktasında çok kıymetli. Her anlamda büyük bir kıymete sahip yerelden gelen güç. Bu sebeple de bulunduğumuz bölgede yürüttüğümüz çalışmalarla hem yerel gücümüzü artırıyoruz hem de güven olgusunu aşılıyoruz. Bu anlamda da bu kavramı sayfalarına taşıyan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yolu açık olsun. Yaşamın en önemli alanı basın, iş dünyasının da olmazsa olmazları arasında. Bizler böylesine kıymetli işler yapan dergi ekibinin yanında olduğumuzu bildirmek ve elimizden gelen ne varsa yapabileceğimizi söylemek istiyoruz.” Sözleriyle ekonomik kalkınmanda  önemli kaldıraçlardan kooperatifleşmenin önemine kadar uzun bir konuşma yaptı. Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli’nin konuşmalarında sonra belgeler ödüller veridi.

Güvenirlilik’ Belgesi Verilen İsimler 



Şükrü Genç-  Sarıyer Belediyesi Başkanı, Turan Hançerli - Avcılar Belediyesi Başkanı, Kemal Deniz Bozkurt-  Esenyurt Belediye Başkanı, Bülent Kerimoğlu -  Bakırköy Belediye Başkanıi Ahmet Aras -  Bodrum Belediye Başkanı, Dr. Hasan Akgün-  Büyükçekmece Belediye Başkanı, Tuncay Şahin-Düzce Ticaret Ve Sanayi Odası Başkanı, Kemal Akar-  İmes Yönetim Kurulu Başkanı- , Saadettin Çay-  Marmara Organize Sanayi Bölgesi , Hilal Suerdem- Kiğılı Ceo’su, Gülden Yılmaz - Koton Kurucusu, Tahsin Öztiryaki-  Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak , Eyüp Akbal- Fuzulev Yönetim Kurulu Başkanı, Hakan Kefoğlu-  İsuzu, Aydın Süha –Loft Ceo’su, Davut Doğan -  Doğtaş Kelebek Mobilya- Adına Dilara Doğan ,Niyazi Ercan-  Beypazarı Maden Suyu- Adına Aziz Bulmaca , Mevlüt Büyükhelvacıgil-  Zade Vital, Remzi Gür- Ramsey- Adına Metin Baran , Nevhan Gündüz-   Orge Elektrik Ceo’su, Tuncay Tütek -  Getir- Adına Serhat Karakaya, Ali Bozer-  Hero Baby, Murat Saygın- Saygın Patent, Serap Kilerci Ulusal- Biruni Hastanesi , Seden Yıldırım - Monas Chocolat , Yeşim Taş –Defak Gıda, Filiz Çobanoğlu - Acce Luxery Homes Adına , Mesut Demir -  Theproeco Kağıt Pipet Üretim Fabrikası, Esra Beyzadeoğlu- Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı, Serpil Ürek- Migros Tic. A.Ş. Ürün Güvenliği Ve Çevre Yönetimi Grup Müdürü, Ziya Oğuzbalaban- Toledo Sigorta, Doğukan Kılıç- Dijimod, Gökhan Akyürek - Gkn Kargo Yönetim Kurulu Başkanı, Emrah Bilgin -  Gloria Jean's Coffees Genel Müdürü, Abdulkadir Özcan-  Petlas Sahibi, Hakan Yalnız-  Petlas Genel Müdürü, Alev Altınkılıç -  Kahve Dünyası Ceo’su, Banu Dedeman- Dedeman Otel, Mehmet Önder, Uyumsoft Bilişim Teknoloji, Hülya Gedik-  Gedik Holding, Gamze Cizreli-  Bigchef, Ahmet Yaşar -  Quick Sigorta Genel Müdürü, Ömer Faruk Çelik-  Simpaş, Necmi Erol-  Muratbey Peynirleri, Davut Doğan-  Doğtaş Kelebek, Kemal Altınkılıç-   Mega Center Yönetim Kurulu Başkanı, Fatih Karaca – Karaca Ceo’su, Selman Yar –Bambum Yk Başkanı, Selman Kavurmacı – Arifan , Altan Aras Fakılı – Casper Yk. Başkanı


yilmazparlar@yahoo.com



23 Ocak 2022 Pazar

Türkiye’nin En Büyük HORECA Fuarı Antalya’da Ziyarete Açıldı -Yılmaz Parlar

 Horeca 600 Katılımcıyla Geri Döndü

Türkiye’nin En Büyük HORECA Fuarı

Antalya’da Ziyarete Açıldı 

Ülkemizde Otel ve Catering sektöründeki gelişmelere yön veren fuar olan HORECA, Otelcilik sektörünün yeniden canlanmasına ve toparlanmasına katkıda bulunmak amacıyla 600'den fazla katılımcısıyla dinamik bir şekilde geri döndü.

Fuarın güvenli ve covid içermeyen bir ortamda düzenlenmesi, çok sayıda kaliteli ziyaretçinin katılımı için koşullar yaratarak, HORECA'yı yine  Antalya 'daki en büyük fuar etkinliği ve konaklama endüstrisinin tüm profesyonelleri için lider kuruluşlarla buluşma noktası haline getidi.



Uluslararası karakter, binlerce ziyaretçiyi, yüzlerce katılımcıyı, endüstri profesyonellerini, mutfak şahsiyetlerini, en seçkin şefleri, dünyaca ünlü barmenleri, baristaları ve şekerlemecileri bir araya getirdi.

Etkinlik, restorancılara, şekerlemecilere, kafelere, fırınlara ve dondurma salonlarına, gastronomi için ekipman ve hizmet üreticileri ve dağıtıcılarına yöneliktir. endüstriyi tartışmak, pazar ve onun yeni ürünleri ve trendleri hakkındaki bilgileri genişletmek için rakipsiz bir platform oluşturuyor.

Fuar, B2B modelinde karşılıklı yarara dayalı ticari işbirliği kurmak için ideal bir fırsattır. Turizm sektörünün tüm dallarını birleştiren ve tanıtan büyük ve başarılı bir etkinliğin parçasıdır. 

 


Turizm ve Gıda Sektörlerini Bir Araya Getiren 


Türkiye’nin en büyük HORECA Buluşması 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product fuarları, kapılarını ziyarete açtı. Turizm ve gıda endüstrisinin konaklama, ağırlama, yiyecek ve içecek sektörlerini, 18-21 Ocak tarihleri arasında Antalya’da buluşturan fuarda, 600’den fazla katılımcı firma ve 3 binin üzerinde marka yer alıyor. ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 21 Ocak’a kadar ziyarete açık kalacak fuara, 70 ülke ve yurt içinden 81 ülkeden 50.000’in üzerinde ziyaretçi katılımı bekleniyor.


18-21 Ocak 2022 tarihleri arasında Antalya’da ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde eş zamanlı yapılan 32. ANFAŞ Hotel Equipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 28. ANFAŞ Food Product - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı, düzenlenen açılış töreni ile ziyarete açıldı. Açılış töreni, saygı duruşu ve ardından İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı.



Açılış Töreni Geniş Katılımla Gerçekleşti

Turizm ve gıda sektörünün tüm paydaşlarını tek çatı altında bir araya getiren iki dev organizasyonun açılış törenine; Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Durmuş Ali Arslan, Korkuteli Belediye Başkanı Ömer İşlek, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Türkiye Aşçılar Federasyonu(TAFED) Genel Başkanı Zeki Açıkgöz, İran Türkiye Ortak Ticaret Odası Başkanı Mehrdad Saadat Denghan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Antalya Başkonsolosu Cem Topçu, (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Başkanı Alican Aksu, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.



“2022, Türkiye İçin Turizmde Yeniden Atılım Yılı Olacak”

HORECA sektörünü ve temsilcilerini bir araya getiren fuarların açılış konuşmasını yapan ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, ANFAŞ, Antalya Fuarcılık A.Ş. olarak; yaklaşık 30 yıldır başarılı şekilde gerçekleştirdikleri Hotel Equipment ve Food Product fuarlarının tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid 19 pandemisine rağmen güvenle gerçekleştirmenin haklı gururunu yaşadıklarını belirtti. Açılışını gerçekleştirdikleri ANFAŞ fuarları sayesinde ülke turizmine ve ekonomisine önemli katkı sağladıklarına da vurgu yapan Bıdı, “Bu yıl 70’den fazla ülkeden ve yurt içinde 81 ilden 50.000’in üzerinde ziyaretçiyi fuarımızda ağırlamak üzere kapılarımız ziyarete açtık. Bu yıl sektör için 1 milyar dolardan fazla ticaret hacmi oluşmasına katkı sağlamayı bekliyoruz. Önümüzdeki yıllar için daha fazla katılımcı ve ziyaretçi hedefliyoruz. Bu doğrultuda prefabrik fuar alanı büyütmesini gündemimize aldık” dedi. 



“Antalya Olarak 2023 Yılı Ülke Turizm Hedeflerimize Önemli Katkı Sağlayacağız”


ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, 2022 yılının Türkiye için turizmde yeniden atılım yılı olacağını ifade etti ve şöyle devam etti: “Turizm ülkemizin cari açığının kapanmasında önemli rol oynayan ve aynı zamanda istihdam kapasitesi ve birçok alt sektörü besleyen yapısı ile ülke ekonomimize katkı sağlayan stratejik öneme sahip bir sektör. Antalya ekonomisi içinse can damarı konumunda yer alıyor. Son fuarımızda Antalya’nın 2021 yılında ortalama 10 milyon turist ağırlayacağını öngördüğümü ifade etmiştim. Nitekim dünya ekonomilerini sarsan pandemi koşullarına rağmen devletimizin aldığı önlemlerden güç alarak 9 milyonu aşkın turisti Antalya’da ağırladık. Ülkemizin 2023 yılı için hedeflediği 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm gelirine Antalya olarak önemli katkı sağlayacağımıza inanıyorum.” 



“Fuara Özel İlk Vegan Market”

Son iki yılın ülke ve turizm açısından oldukça zor geçtiğini hatırlatan Ali Bıdı, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen fuarların tam doluluğa ulaştıklarının da müjdesini açılış konuşmasında verdi. Bıdı, katılımcı ve ziyaretçilerden gelen ek talepleri hayata geçirme ve bu kapsamda yapılan yenilikler hakkında bilgi vererek konuşmasını tamamladı: “Pandemi koşullarına rağmen fuarımız tamamen doldu, 5 metrekare verecek yerimiz bile kalmadı. Gelecek yıl, firmaların katılım taleplerini karşılayabilmek için prefabrik fuar alanını da ekleyerek daha büyük metrekarelerde hizmet vermeyi gündemimize aldık. Ayrıca geçirdiğimiz süreçte, yenilik ve inovasyona açık çalışmalar gerçekleştirerek 28.ANFAŞ Food Product Fuarı’mızda ilk defa vegan ürünler resmi partneri DTFOOD ile gerçekleştirdiğimiz birliktelik doğrultusunda ‘Vegan, Vejeteryan ve Glutensiz Ürünler Marketi’ kurulmasını sağladık. Ayrıca bu yıl Ticaret Bakanlığımıza 39 ülkeden alım heyeti için başvuruda bulunmuştuk. Fuarlarımızı tüm dünyadan çok önemli alım heyetleri ziyaret edecek. Alım heyeti gönderen ülkeler arasında Almanya, Kosova, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Umman, Ürdün, Irak, Cezayir, Libya yer alıyor. Ayrıca Azerbaycan Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Geliştirilmesi Ajansı (KOBİ) ile yürüttüğümüz  çalışmalar doğrultusunda 15 firma fuarımızda katılımcı olarak yer alıyor. Libya Tarım Müsteşarı Mohamed Bashir Turky de aramızdalar. Kendisine katılımları için teşekkür etmek istiyorum. Kardeş ülkemizle yaptığımız bu iş birliği bizleri son derece mutlu etti.”



“Anfaş Fuarlarını, Dünyanın En Bilinen Fuarları Olma Yolunda”

Açılışa katılan ve konuşma yapan Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği(ETÜDER) Başkanı Melih Şahinöz ANFAŞ’ı dernek olarak her zaman desteklediklerini ve işbirliği içinde ilerlediklerine vurgu yaptı. Şahinöz, “32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product fuarlarını, dünyanın en bilinen fuarları yapmak için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. 


“Türkiye, 150 Ülkeye Endüstriyel Mutfak Ürünleri İhraç Ediyor”

Pandemi koşullarına rağmen böylesi önemli fuarların gerçekleşiyor olmasının önemine değinerek konuşmasına başlayan Endüstriyel Mutfak, Servis ve İkram Ekipmanları ve Sanayicileri İş adamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı, dernek olarak Antalya’yı ve Antalya’da düzenlenen HORECA fuarlarını çok önemsediklerini belirtti. Kaplangı, “Bugün Tekirova’dan Gazipaşa’ya kadar uzanan 240 km’lik sahil hattı boyunca tüm tesislerimizde kendi endüstriyel mutfak ürünlerimizi kullanıyoruz. Bugün Türkiye, 150 ülkeye endüstriyel mutfak ürünleri ihraç eden bir potansiyele güce sahip. Ülkemiz dünyanın en önemli 5 büyük ekolünden biri konumunda bulunuyor. 6,03 milyar dolar ihracat yapan bir güçten bahsediyoruz.” dedi. 


“Anfaş Horeca Buluşması Turizm Açısından Mihenk Taşı”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca; "Fuarlarımızın geldiği noktaya baktığımızda bu Antalyamızın ve Türkiyemizin başarısı, bu nedenle fuarlarımıza sahip çıkmaya devam etmeliyiz" derken; 2 aktörün buluştuğu bu önemli fuarın turizm açısından mihenk taşı olduğuna dikkat çeken Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Başkanı Alican Aksu, açılışta yaptığı konuşmada " Artık dünya fuarı olma yolunda önemli adımların atılması gerektiği bir döneme giriyoruz" dedi.



“Artık Sloganımız Anadolu’dan Dünyaya…”

Açılış konuşmasında konuşan Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED) Genel Başkanı Zeki Açıkgöz ise sözlerine Antalya’nın çok bereketli bir şehir olduğuna vurgu yaparak başladı. Federasyon olarak milli değerlere ve milli güce büyük önem verdiklerini belirten Açıkgöz, ‘Yerliysek Yeriz, Yerliyse Kullanırız’ ile başladıkları anlamlı yolculukta büyük aşama kaydettiklerini kaydetti. Açıkgöz, “Eskiden çalıştığımız kurumlarda, tesislerde hep yabancı ürünleri kullanıyorduk, ama artık geldiğimiz noktada yerli ürünlerimiz ilk tercihimiz oldu. Bu gurur hepimizin, bunda bu tür fuarların varlığı, gelişimi, ilgisi, büyümesinin büyük katkısı var. Bizler de dernek olarak artık vites büyütüp artık ‘Anadolu’dan Dünyaya’ diyoruz. Amacımız Anadolu’nun tüm zenginliklerini dünya ile buluşturmak” dedi.  


“İran Olarak; Türk Firmalarının Her Zaman Yanındayız, Destekçisiyiz” 

Fuarın açılışına katılan İran Türkiye Ortak Ticaret Odası Başkanı Mehrdad Saadat Dehghan da konuşmasında 200 milyona yaklaşan iki komşu ülkenin potansiyelinin daha da artması için her türlü destek ve çalışmaya hazır olduklarına vurgu yaptı. İran’ın Türk markaları ve firmaları açısından cennet olduğuna dikkat çeken Dehghan “ Türk firmalarının her zaman yanındayız, destekçisiyiz. İki komşu ülkenin ticaretinin daha da gelişmesi için bu ve bunun gibi fuarları çok önemsiyoruz, bu vesileyle tüm iş insanlarının yanında olduğumuzu paylaşmak isterim.” dedi. 


“Fuar Ziyaretçisi 3 Misli Daha Katma Değerli Bir Ekonomik Katkı Sağlıyor”

ATSO Başkanı Davut Çetin, gıda sektörünün tarımla birlikte Antalya için stratejik bir sektör olduğunun altını çizdi. Çetin şöyle devam etti: “ Birbirini destekleyen bu iki fuarın açılışını eş zamanlı yapmanın gururunu yaşıyoruz. Aldığımız bilgiye göre fuar alanı dolmuş ve hiç yer kalmamış. Pandemi döneminin etkilerinin sürmesine rağmen bu ilgi çok sevindirici. Oda olarak Antalya’mızın fuarlar ve kongreler kenti olmasını çok önemsiyoruz. Çünkü fuar ziyaretçisi 3 misli daha katma değerli bir ekonomik katkı sağlamakta. Bu gerçek ışığında açılışını yaptığımız fuarımız kentimize hayırlı olsun” dedi. 


Fuarlar Şehrimizin Marka Olma Yolunda Gücünü Daha Da Perçinliyor

Tarım ve turizmin başkenti olan Antalya’nın ticaretin de başkenti olma yolunda önemli adımlar atıldığına dikkat çeken Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Durmuş Ali Arslan, açılış konuşmasında şunları söyledi: “Antalya olarak, tarım ve turizm kadar artık ticaret alanında da hedeflerimiz var. ANFAŞ fuarları bu hedeflere ulaşmamızda önemli bir misyon üstleniyor. Şehrimizde hemen hemen her hafta bir fuar düzenleniyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak kentimizdeki tüm fuarları destekliyoruz, şehrimizin marka olma yolunda gücünü daha da perçinlemek için çalışmalarımızı gece gündüz sürdürüyoruz.” 


“Alternatif Turizmlere Daha Çok Eğilmemiz Gerekiyor” 

Antalya’nın fuarlar kenti olduğun dikkat çekerek konuşmasına giriş yapan Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, bu sayının daha da artmaması için hiçbir engelin olmadığına vurgu yaptı. Vali Yardımcısı Ateş; “Bugün 160 ülkeden turist gelen ülkemizde kaliteli ve profesyonel hizmet farkı bizi her geçen gün yukarıya çıkartıyor. Ne var ki yine de alternatif turizmlere daha çok eğilmemiz gerekiyor. Bu manada fuarlar ve kongrelerin önemi büyük. Ülkemizin turizm ve turizm kaynaklı gelirlerindeki koyduğu hedefler açısından bu tür fuarlarımızı destekliyor ve önemsiyoruz” dedi. 



Horeca Sektörü 4 Gün Süreyle Aynı Çatı Altında Buluştu

32. ANFAŞ Hotel Equipment Fuarı’nda endüstriyel mutfak ve çamaşırhane ekipmanları, otel tekstili, mobilya, yatak ve dekorasyon malzemeleri, buklet ve sarf malzeme ekipmanları, aydınlatma ve elektrik malzemeleri ile park, bahçe ve plaj malzemeleri kategorilerinde ürün ve hizmetler tanıtılacak. 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda ise gıda ve yeme-içme sektörünün önemli firma ve markalarının; bakliyat, hububat, baharat, katı ve sıvı yağlar, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, katkı malzemeleri, deniz ürünleri, donmuş gıdalar ve içecek sektörleri ürünleri sergilenecek. 


Fuarlar Kapsamında Düzenlenen Etkinlik Ve Showları Büyük İlgi Görüyor

ANFAŞ HORECA fuarları, sektörün geleceğini gündeme taşıyan önemli etkinliklere de ev sahipliği yapıyor. Türkiye mutfağını ve aşçılığını dünyaya tanıtabilmek amacıyla hareket eden Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED), 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda geniş katılımla yer alıyor. Yeme-İçme sektörünün ödüllü aşçı ve şeflerinin gerçekleştirdiği show ve etkinlikler her yıl olduğu gibi ziyaretçi ve katılımcılar tarafından ilgiyle takip ediliyor. Fuara destek veren meslek örgütlerinin düzenlediği panel, konferans, yarışma gibi etkinlikler ise ziyaretçiler tarafından geniş katılımla takip ediliyor.


yilmazparlar@yahoo.com