14 Şubat 2022 Pazartesi

EMITT 2022 -Yılmaz Parlar

  


EMITT 2022 Başarılı Oldumu?

Niceliksel ve Niteliksel Değerlendirilirse; Etdiği zarardan şikayetci sektör umudu fuarda ararken aradığını buldumu? 

EMİTT 2022, Tanımına, misyonuna, vizyonuna uygunmu geçti.

Hyve Group tarafından organize edilen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT; 9–12 Şubat 2022 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.



İki yıl aradan sonra tekrar düzenlenen 25. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında gerçekleşti.



Türkiye'de şehirlerin, ilçelerin markalaşmasına ve yerli yabancı turistle buluşmasına ev sahipliği yapan turizm sektörünün dünyaya açılan en önemli kapısı şeklinde tanımı yapılan, 5 nci büyük fuar şeklinde ifade edilen EMİTT arzu edilen niceliksel -sayı açısından, diğer fuar katılımcılarına bakılırken çok-çok geride kaldığını görüyoruz… 



Niteliksel ilgi, ilgi çekecek inovatif stant tasarımı, iş hacmi, fuar katılımcıların yeterli içeriklere sahip olması vs…Ne yazık ki hayır…Hala Fuarcık bilinci yok. Organizasyon yabancıya teslim edilmesiyle fayda sağlandı mı, baltalandı mı?



Eğri oturalım, doğru düşünelim, doğru konuşalım…


Diyelim organizasyon yabancıda, fuar ülkemizde katılımcıların fuar tasarımlarına bakalım, ilgi çekiyormu yeterli içerikleri mevcutmu, stant görevlileri yeterli bilgi aktarabiliyorlar, müesseseyi, şirketi, ürünü yeterince anlatabiliyorlar mı?…



Elbetde hayır, şehir belediyeleri, ilçe belediyelerini bünyesine katarak markalaşmak için fırsat olan böylesine fuarlarda yeteri kadar şehri ön plana çıkaracak stant tasarımını profesyonellere teslim etmiş mi ?…



Çağı, devri değiştiren bir Göbekli Tepe, Nemrut dağı, Kapadokya, Pamukkale, Aslan tepe, Arkeoljik yerler, Ören yerleri başka ülkelerde olsa replikaları, birebir maketleriyle tanıtımları nasıl olurdu?... Yankıları, turistlerin gerçeğini görene kadar devam eder, ziyaretciler yaptıkları reklamla markalaşmasını sağlardı…



Dış ülkelerde gördüğümüz fuar tasarımları, ilgi çeken etkinlikleri, bilgi aktaran görevlilerle kıyasladığımızda çok gerilerdeyiz..


Fuar stand tasarımı;

Fuar standı şirketin yüzüdür. Bu nedenle, bir turizm işletmesinin sergi etkinliklerine katılımının başarısı, büyük ölçüde bir sergi sergisi tasarlama sanatına bağlıdır. 



Ne yazık ki, Sergilerin özgün tasarımı, çekici reklamlar, stant görevlilerinin iyi koordine edilmiş çalışmaları ve ziyaretçilere karşı özenli tutum çok daha büyük bir rol oynamaktadır. Küçük bir stant aynı zamanda büyük bir şirketi başarılı bir şekilde temsil edebilir. Bu sadece sergi sayaçlarının sayısıyla değil, aynı zamanda kalitesiyle de ilgilidir. Sergisinin tematik planını net bir şekilde belirlemektir. Stand tasarımı aynı stil ile uyumlu olmalıdır. Deneyimin gösterdiği gibi, standın çekiciliği her zaman akılda kalıcı veya dedikleri gibi ziyaretçilerin ilgisini çekecek fuarın bir parçasıdır.

İş hacmi fuar sonrası firmanın yakalıyacağı potansiye bağlı, yapılan iş anlaşmaların ölçüsü fuarın niteliğini belirler…

Önce ilgi odağı haline gelmeniz gerekir, her şeye rağmen çığ gibi büyümeli, ilgi artmalı, eriyen köpük sayısal azalma gitdikce fuarın sonunu getirme habercisidir. Kalite gitdikce artmalıdır…Azalmamalı, Örnek; boyalı şekeri yerel gastronomik yiyeceği diye, fuarda satış yapmak günü kurtarmaya çalışmak, böylesine büyük addedilen fuarların yeri değil… Merdiven altı düzenlenen fuarcılık yeridir… Böylesine fuarcılıkda parakendecilik yoktur... Büyük potansiyelli iş hacmi mevcuttur.



Turizm, ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonominin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.



Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder. Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur.


Yoğun İlgi gören stant gezilerimiz;


Başkanlığını Müberra Eresin’in yaptığı TÜROB Turizm Otelciler Birliği bünyesindeki Otellere çok çeşitli alanlarda danışmanlık yaparak fuarda yer alıyor. TÜROB Genel Sekreteri İsmail Taşdemir’i iş toplantısı esnasında ve bilgi aktaran ekibi stantlarında görüntülüyoruz. 



Aysun Özkara ve Semih Altun gibi Sektörün tecrübeli isimlerini bünyesine katarak güç kazanmaya devam eden, konaklama sektörünün önemli markalarından Eresin Hotels zincirin Yönetim Kurul Başkan yardımcısı Müberra Eresin ve Genel Müdür Erhan Çakay’ı yoğun iş görüşmeleri yaparken buluyoruz. Makroekonomik bir perspektifle bakıldığında konaklama sektörün lokomotiflerinden ve ekollerinden olan Eresin Hotel zinciri bilinçli bir büyüme gösteriyor.

Dünya turizm profesyonellerinin bir arada olduğu, en eski turizm sivil toplum örgütü SKAL’un Antalya Başkanı Uğursal Uğur “SKAL Antalya İş Birliği Platformu olarak Emitt 2022 Turizm Fuarında standımızı açtık.  

İDA Consultıng - BIX Kurumsal - Wıreotech ve 724transfer firmalarımız ve sponsorlarımız eşliğinde Turizm profesyonellerimizi ağırlıyor, hem Skal ruhunu hem de işlerimizi anlatıyoruz. İDA Danışmanlık olarak Markalaşma Danışmanlığını yürüttüğümüz LAUR Hotels , EMITT Turizm Fuarında En İyi Stand Ödülünü kazandı... Laur Hotels, Didimde uzun yıllar hizmet vermiş eski Didim Beach Hotel'in komple renovasyonu ile yeni markasıdır... Luxury konsept ile üst segment misafir profiline hizmet verecek olan Laur Hotels 2022 sezonunda değişik aktiviteleri ile birçok ödülü daha almayı, misafir memnuniyetini en üst seviyede tutmayı hedeflemektedir.” Şeklinde bilgileri bizimle paylaşıyor.



Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanlığını Hikmet Eraslan’ın yaptığı, İstanbul’un en turistik semtlerinde Hotelleri bulunan Dosso Dossi hoteller zinciri günden güne güçlenerek hem zincir sayısını büyütmek hemde marka vurgusuyla pozitif imaj yaratarak fazla turist kazandırmak amaçlı. Standlarında üyesi olduğu, Old City Platform Başkanı Grant Ant Hotel sahibi Tarkan Akyüz ile karşılaşıyoruz.

Temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve otellerine katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmak misyonuyla hareket eden Old City Platformun Başkanı Tarkan Akyüz yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor. Enerjileriyle turizmin bu sezonundan ümitli olduğunu söylüyor.



Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan Turizmin önemli isimlerinden, MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya, sağlık turizm ile de çok sayıda yabancıyı hastanelerimize taşırken önemli ölçüde döviz kazandırıyor.   



Geleneksel konaklama hizmetlerini otantik kültürel özelliklerle birleştirerek turistlere günlük yaşamlarına, Türk misafirperver özelliklerini yansıtarak katkıda bulunan, bavulsuz yaşamı sunan Walton Zincir Hotelleri, Seyahat edenlerin tüm gereksinimlerini, olması gerektiği gibi karşılayan bir Hotel, Kaliteli turist konaklama örneği oluşturuyor

İyi bir otel seçiminin başlangıç ​​yapmanın anahtarı olan Hotel Gazetesi uzun yıllar öncesinden sektörün basılı medyası ücretsiz mobil hizmetiylede turizmin en önemli ayağı konaklama ile ilgili tüm bilgileri, bilinmesi gerekenleri öne çıkarıyor. Mustafa Üçbaş ve Aliye Üçbaş sahipliğinde oldukça deneyimli çekirdek kadroyla haber hizmetleri sunmadaki başarısı ve sürdürebilir olmasıyla nedeniyle yoğun ilgi gören stantlardandı.



Adana ve Altın Koza

Anavarza (Dilekkaya Köyü) Ören Yeri, Şar (Şar Köy) Ören Yeri, Misis (Yakapınar) Ören Yeri, Magarsos Ören Yeri, Ayas (Aigaiai - Yumurtalık) Ören Yeri, Akören Ören Yeri, Ceyhan-Sirkeli Muvattali Kabartması ve Ören Yerleri ve Adana Arkeoloji Müzesi , Etnografya Müzesi, Atatürk Müzesi, Misis Mozaik Müzeleriyle Altın Koza ile öne çıkan Adana Büyükşehir Belediyesi ilgi gören stantlar arasındaydı.

EMITT Fuarı'nda Afyonkarahisar Belediyesi standı yoğun ilgi gördü.



Belediye Başkanlığını Mehmet Zeybek'in yaptığı Afyonkarahisar stantı   ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Belediye stantı, Afyonkarahisar Profesyonel Aşçılar Derneği Başkanı Hamza Kalkan, Program Yapımcısı ve Yazar Burak Akkul, Şef & Restoran Danışmanı Murat Bozok ve Şef & Menü Danışmanı Jale Balcı ile stantda yer aldılar.

Fuar Jürisi tarafından değerlendirmede Afyon standı, ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Kültür ve Sosyal İşler Müdürü İhsan Akar; "En Etkin Tanıtım" ödülünü aldı.


Afyonkarahisar'ın tarihi ve doğal güzellikleri, gastronomisi, spor ve termal turizminin yanı sıra özellikle sağlık turizmi potansiyeli ön plana çıkarıldı.

Coğrafi işaret almış lezzetlerden Afyon Kebabı, Ekmek Kadayıfı, Afyon Lokumu, kaymak, Çullama Köfte, Afyon Sucuğu, Şuhut Keşkeği ve Patlıcan Böreği, haşhaş gibi yöresel ürünler ziyaretcilere tatdırıldı.


İlgi gören panel; Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Suriri Çorabatır Başkanlar Oturumu’nda yer aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com


4 Şubat 2022 Cuma

İş Dünyası Dergisi 4. Sayı Tanıtımı Yapıldı-Yılmaz Parlar

  İş Dünyası 4. Sayı


Çokça bulanık ekonomik haber döngüsünden bıkmış herkes için iş dünyası dergisi temiz bir nefes… Küresel ekonomik, sosyal, ve iş haberlerini kapsayan en önemli ekonomi incelikli haberlerin ve analizlerin yapıldığı, derginin  4. sayısı ‘Güvenirlilik’ teması kapsamında.



İhlas Medya Grubu bünyesinde çıkan ve dördüncü sayısını yayınlayan, ,Genel Yayın Yönetmenliğini Ekonomi gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak’ın yaptığı derginin 4. sayı lansmanı 2 Şubat 2022 Çarşamba günü, Crowne Plaza Florya Hotelde gerçekleşti.



Yine Celal Toprak’ın Başkanlığını yaptığı Güvenilir Ürün Platformu (GÜP) ile ortaklaşa düzenlenen etkinliğe, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli, İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, İhlas Medya Grubu Başkanı Aslıhan Ören, Aqua Florya İcra Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, FuzulEv Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Akbal, Bambum Genel Müdürü Selman Yar başda olmak üzere iş, siyasi dünyasının önemli isimleri STK Başkanları, akademisyenler, elit davetliler ve Basın mensupları katıldılar. Oldukca hiperaktif ve samimi ortamda gerçekleşen lansmanda Güvenirlilik konusuna dikkat eden kişi ve kurumlara plaketler verildi.



Önce Dergi ile ilgili video sunumu yapıldı. Güvenilir Ürün Platformu sekreteri Elif Aşlamacı Attepe moderatörlük görevi üstlendi. Attepe “Güvenilirlik olgusu artık hayatımızın her anında çok daha kıymetli bir hal aldı. İş dünyasının nabzını tutmayı hedefleyen ve bunu da başaran Türkiye’de İş Dünyası dergisi bu olguyu ele alacağını söylediğinde elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi dile getirdik ve bugün buradayız ve çok mutluyuz. Derginin yeni sayısı özellikle güvenilirlik esasına dayanan çok önemli isimleri konuk etti.”şeklinde kısa konuşma yaptı, sunumuyla Celal Toprak’ı davet etdi.  



Toprak açılış konuşmasında; “Pandemi süreci bizlere birçok şey öğretti ancak en çok dokunmanın kıymetini anlattı. Sevdiklerimizi gördüğümüzde onlara sarılabileceğimiz günleri iple çektik. Buradan hareketle bizlerin hep arkasında duran ve destekleyen medya grup başkanımız Aslıhan Hanım’la bir dergi ortaya çıkarma fikrini konuştuk. Her zamanki gibi arkamızda durdu ve bizlere cesaret vererek böylesine bir dönemde basılı bir yayın çıkarmamız için bize fırsat sundu. Kendisine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bizler şu anda arkamızdaki güçle birlikte Türkiye’nin en uygar görüşlerini savunan dergisini yapıyoruz. Bununla da gurur duyuyoruz” dedi. 





Gerçekdende Bu dergi "Yeni kan, yeni yatırımlar ve yeni fikirler getirir. Getirdiği genel güven ve canlılık enjeksiyonudur.

Prestijli ekonomi dergisi olan İş Dünyası, kaliteli belirli içerik biçimlerine güçlü ve benzersiz bir odaklanmaya sahip olmasıdır. Sunduklarını çerçeveleyen ve düzenleyen güvenilir bir editoryal sicile sahip olmalarıdır. Liberal ve serbest piyasa fikirleriyle ilgili olarak bu odak noktasına sahiptir. Çağdaş kültür temel olarak derginin okuyucuları gitdikce büyümektedir.

Bu 4.sayının amacı, ekonomi ve güvenirlik arasındaki sınırların dönüşümlerini yansıtmak: Güvenirlik ekonomik fikirleri ve argümanları nasıl yansıtabileceğini   ekonomi ve ekonomistlerin ekonomik fikirlerin güvenirlik sunumlarını nasıl ele almasına dikkat çekmek gibi misyon üstlenmiş.  



Ev sahipliğini üstlenen Çapanoğlu “Güvenilirlik olgusuna çok fazla dikkat ediyoruz. Yürüttüğümüz her çalışmada bu kavram önceliklerimiz arasında geliyor. Türkiye’de İş Dünyası dergisinin de böyle bir konuyu ele aldığını ve etkinlik yapmak istediğini öğrenince destek vereceğimizi dile getirdik. Bu anlamda da bugün burada bu etkinliğe ev sahipliği yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum” dedi 

Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, “Yerel yönetimler dünyanın her noktasında çok kıymetli. Her anlamda büyük bir kıymete sahip yerelden gelen güç. Bu sebeple de bulunduğumuz bölgede yürüttüğümüz çalışmalarla hem yerel gücümüzü artırıyoruz hem de güven olgusunu aşılıyoruz. Bu anlamda da bu kavramı sayfalarına taşıyan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yolu açık olsun. Yaşamın en önemli alanı basın, iş dünyasının da olmazsa olmazları arasında. Bizler böylesine kıymetli işler yapan dergi ekibinin yanında olduğumuzu bildirmek ve elimizden gelen ne varsa yapabileceğimizi söylemek istiyoruz.” Sözleriyle ekonomik kalkınmanda  önemli kaldıraçlardan kooperatifleşmenin önemine kadar uzun bir konuşma yaptı. Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli’nin konuşmalarında sonra belgeler ödüller veridi.

Güvenirlilik’ Belgesi Verilen İsimler 



Şükrü Genç-  Sarıyer Belediyesi Başkanı, Turan Hançerli - Avcılar Belediyesi Başkanı, Kemal Deniz Bozkurt-  Esenyurt Belediye Başkanı, Bülent Kerimoğlu -  Bakırköy Belediye Başkanıi Ahmet Aras -  Bodrum Belediye Başkanı, Dr. Hasan Akgün-  Büyükçekmece Belediye Başkanı, Tuncay Şahin-Düzce Ticaret Ve Sanayi Odası Başkanı, Kemal Akar-  İmes Yönetim Kurulu Başkanı- , Saadettin Çay-  Marmara Organize Sanayi Bölgesi , Hilal Suerdem- Kiğılı Ceo’su, Gülden Yılmaz - Koton Kurucusu, Tahsin Öztiryaki-  Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak , Eyüp Akbal- Fuzulev Yönetim Kurulu Başkanı, Hakan Kefoğlu-  İsuzu, Aydın Süha –Loft Ceo’su, Davut Doğan -  Doğtaş Kelebek Mobilya- Adına Dilara Doğan ,Niyazi Ercan-  Beypazarı Maden Suyu- Adına Aziz Bulmaca , Mevlüt Büyükhelvacıgil-  Zade Vital, Remzi Gür- Ramsey- Adına Metin Baran , Nevhan Gündüz-   Orge Elektrik Ceo’su, Tuncay Tütek -  Getir- Adına Serhat Karakaya, Ali Bozer-  Hero Baby, Murat Saygın- Saygın Patent, Serap Kilerci Ulusal- Biruni Hastanesi , Seden Yıldırım - Monas Chocolat , Yeşim Taş –Defak Gıda, Filiz Çobanoğlu - Acce Luxery Homes Adına , Mesut Demir -  Theproeco Kağıt Pipet Üretim Fabrikası, Esra Beyzadeoğlu- Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı, Serpil Ürek- Migros Tic. A.Ş. Ürün Güvenliği Ve Çevre Yönetimi Grup Müdürü, Ziya Oğuzbalaban- Toledo Sigorta, Doğukan Kılıç- Dijimod, Gökhan Akyürek - Gkn Kargo Yönetim Kurulu Başkanı, Emrah Bilgin -  Gloria Jean's Coffees Genel Müdürü, Abdulkadir Özcan-  Petlas Sahibi, Hakan Yalnız-  Petlas Genel Müdürü, Alev Altınkılıç -  Kahve Dünyası Ceo’su, Banu Dedeman- Dedeman Otel, Mehmet Önder, Uyumsoft Bilişim Teknoloji, Hülya Gedik-  Gedik Holding, Gamze Cizreli-  Bigchef, Ahmet Yaşar -  Quick Sigorta Genel Müdürü, Ömer Faruk Çelik-  Simpaş, Necmi Erol-  Muratbey Peynirleri, Davut Doğan-  Doğtaş Kelebek, Kemal Altınkılıç-   Mega Center Yönetim Kurulu Başkanı, Fatih Karaca – Karaca Ceo’su, Selman Yar –Bambum Yk Başkanı, Selman Kavurmacı – Arifan , Altan Aras Fakılı – Casper Yk. Başkanı


yilmazparlar@yahoo.com



23 Ocak 2022 Pazar

Türkiye’nin En Büyük HORECA Fuarı Antalya’da Ziyarete Açıldı -Yılmaz Parlar

 Horeca 600 Katılımcıyla Geri Döndü

Türkiye’nin En Büyük HORECA Fuarı

Antalya’da Ziyarete Açıldı 

Ülkemizde Otel ve Catering sektöründeki gelişmelere yön veren fuar olan HORECA, Otelcilik sektörünün yeniden canlanmasına ve toparlanmasına katkıda bulunmak amacıyla 600'den fazla katılımcısıyla dinamik bir şekilde geri döndü.

Fuarın güvenli ve covid içermeyen bir ortamda düzenlenmesi, çok sayıda kaliteli ziyaretçinin katılımı için koşullar yaratarak, HORECA'yı yine  Antalya 'daki en büyük fuar etkinliği ve konaklama endüstrisinin tüm profesyonelleri için lider kuruluşlarla buluşma noktası haline getidi.



Uluslararası karakter, binlerce ziyaretçiyi, yüzlerce katılımcıyı, endüstri profesyonellerini, mutfak şahsiyetlerini, en seçkin şefleri, dünyaca ünlü barmenleri, baristaları ve şekerlemecileri bir araya getirdi.

Etkinlik, restorancılara, şekerlemecilere, kafelere, fırınlara ve dondurma salonlarına, gastronomi için ekipman ve hizmet üreticileri ve dağıtıcılarına yöneliktir. endüstriyi tartışmak, pazar ve onun yeni ürünleri ve trendleri hakkındaki bilgileri genişletmek için rakipsiz bir platform oluşturuyor.

Fuar, B2B modelinde karşılıklı yarara dayalı ticari işbirliği kurmak için ideal bir fırsattır. Turizm sektörünün tüm dallarını birleştiren ve tanıtan büyük ve başarılı bir etkinliğin parçasıdır. 

 


Turizm ve Gıda Sektörlerini Bir Araya Getiren 


Türkiye’nin en büyük HORECA Buluşması 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product fuarları, kapılarını ziyarete açtı. Turizm ve gıda endüstrisinin konaklama, ağırlama, yiyecek ve içecek sektörlerini, 18-21 Ocak tarihleri arasında Antalya’da buluşturan fuarda, 600’den fazla katılımcı firma ve 3 binin üzerinde marka yer alıyor. ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 21 Ocak’a kadar ziyarete açık kalacak fuara, 70 ülke ve yurt içinden 81 ülkeden 50.000’in üzerinde ziyaretçi katılımı bekleniyor.


18-21 Ocak 2022 tarihleri arasında Antalya’da ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde eş zamanlı yapılan 32. ANFAŞ Hotel Equipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 28. ANFAŞ Food Product - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı, düzenlenen açılış töreni ile ziyarete açıldı. Açılış töreni, saygı duruşu ve ardından İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı.



Açılış Töreni Geniş Katılımla Gerçekleşti

Turizm ve gıda sektörünün tüm paydaşlarını tek çatı altında bir araya getiren iki dev organizasyonun açılış törenine; Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Durmuş Ali Arslan, Korkuteli Belediye Başkanı Ömer İşlek, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Türkiye Aşçılar Federasyonu(TAFED) Genel Başkanı Zeki Açıkgöz, İran Türkiye Ortak Ticaret Odası Başkanı Mehrdad Saadat Denghan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Antalya Başkonsolosu Cem Topçu, (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Başkanı Alican Aksu, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.



“2022, Türkiye İçin Turizmde Yeniden Atılım Yılı Olacak”

HORECA sektörünü ve temsilcilerini bir araya getiren fuarların açılış konuşmasını yapan ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, ANFAŞ, Antalya Fuarcılık A.Ş. olarak; yaklaşık 30 yıldır başarılı şekilde gerçekleştirdikleri Hotel Equipment ve Food Product fuarlarının tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid 19 pandemisine rağmen güvenle gerçekleştirmenin haklı gururunu yaşadıklarını belirtti. Açılışını gerçekleştirdikleri ANFAŞ fuarları sayesinde ülke turizmine ve ekonomisine önemli katkı sağladıklarına da vurgu yapan Bıdı, “Bu yıl 70’den fazla ülkeden ve yurt içinde 81 ilden 50.000’in üzerinde ziyaretçiyi fuarımızda ağırlamak üzere kapılarımız ziyarete açtık. Bu yıl sektör için 1 milyar dolardan fazla ticaret hacmi oluşmasına katkı sağlamayı bekliyoruz. Önümüzdeki yıllar için daha fazla katılımcı ve ziyaretçi hedefliyoruz. Bu doğrultuda prefabrik fuar alanı büyütmesini gündemimize aldık” dedi. 



“Antalya Olarak 2023 Yılı Ülke Turizm Hedeflerimize Önemli Katkı Sağlayacağız”


ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, 2022 yılının Türkiye için turizmde yeniden atılım yılı olacağını ifade etti ve şöyle devam etti: “Turizm ülkemizin cari açığının kapanmasında önemli rol oynayan ve aynı zamanda istihdam kapasitesi ve birçok alt sektörü besleyen yapısı ile ülke ekonomimize katkı sağlayan stratejik öneme sahip bir sektör. Antalya ekonomisi içinse can damarı konumunda yer alıyor. Son fuarımızda Antalya’nın 2021 yılında ortalama 10 milyon turist ağırlayacağını öngördüğümü ifade etmiştim. Nitekim dünya ekonomilerini sarsan pandemi koşullarına rağmen devletimizin aldığı önlemlerden güç alarak 9 milyonu aşkın turisti Antalya’da ağırladık. Ülkemizin 2023 yılı için hedeflediği 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm gelirine Antalya olarak önemli katkı sağlayacağımıza inanıyorum.” 



“Fuara Özel İlk Vegan Market”

Son iki yılın ülke ve turizm açısından oldukça zor geçtiğini hatırlatan Ali Bıdı, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen fuarların tam doluluğa ulaştıklarının da müjdesini açılış konuşmasında verdi. Bıdı, katılımcı ve ziyaretçilerden gelen ek talepleri hayata geçirme ve bu kapsamda yapılan yenilikler hakkında bilgi vererek konuşmasını tamamladı: “Pandemi koşullarına rağmen fuarımız tamamen doldu, 5 metrekare verecek yerimiz bile kalmadı. Gelecek yıl, firmaların katılım taleplerini karşılayabilmek için prefabrik fuar alanını da ekleyerek daha büyük metrekarelerde hizmet vermeyi gündemimize aldık. Ayrıca geçirdiğimiz süreçte, yenilik ve inovasyona açık çalışmalar gerçekleştirerek 28.ANFAŞ Food Product Fuarı’mızda ilk defa vegan ürünler resmi partneri DTFOOD ile gerçekleştirdiğimiz birliktelik doğrultusunda ‘Vegan, Vejeteryan ve Glutensiz Ürünler Marketi’ kurulmasını sağladık. Ayrıca bu yıl Ticaret Bakanlığımıza 39 ülkeden alım heyeti için başvuruda bulunmuştuk. Fuarlarımızı tüm dünyadan çok önemli alım heyetleri ziyaret edecek. Alım heyeti gönderen ülkeler arasında Almanya, Kosova, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Umman, Ürdün, Irak, Cezayir, Libya yer alıyor. Ayrıca Azerbaycan Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Geliştirilmesi Ajansı (KOBİ) ile yürüttüğümüz  çalışmalar doğrultusunda 15 firma fuarımızda katılımcı olarak yer alıyor. Libya Tarım Müsteşarı Mohamed Bashir Turky de aramızdalar. Kendisine katılımları için teşekkür etmek istiyorum. Kardeş ülkemizle yaptığımız bu iş birliği bizleri son derece mutlu etti.”



“Anfaş Fuarlarını, Dünyanın En Bilinen Fuarları Olma Yolunda”

Açılışa katılan ve konuşma yapan Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği(ETÜDER) Başkanı Melih Şahinöz ANFAŞ’ı dernek olarak her zaman desteklediklerini ve işbirliği içinde ilerlediklerine vurgu yaptı. Şahinöz, “32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product fuarlarını, dünyanın en bilinen fuarları yapmak için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. 


“Türkiye, 150 Ülkeye Endüstriyel Mutfak Ürünleri İhraç Ediyor”

Pandemi koşullarına rağmen böylesi önemli fuarların gerçekleşiyor olmasının önemine değinerek konuşmasına başlayan Endüstriyel Mutfak, Servis ve İkram Ekipmanları ve Sanayicileri İş adamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı, dernek olarak Antalya’yı ve Antalya’da düzenlenen HORECA fuarlarını çok önemsediklerini belirtti. Kaplangı, “Bugün Tekirova’dan Gazipaşa’ya kadar uzanan 240 km’lik sahil hattı boyunca tüm tesislerimizde kendi endüstriyel mutfak ürünlerimizi kullanıyoruz. Bugün Türkiye, 150 ülkeye endüstriyel mutfak ürünleri ihraç eden bir potansiyele güce sahip. Ülkemiz dünyanın en önemli 5 büyük ekolünden biri konumunda bulunuyor. 6,03 milyar dolar ihracat yapan bir güçten bahsediyoruz.” dedi. 


“Anfaş Horeca Buluşması Turizm Açısından Mihenk Taşı”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca; "Fuarlarımızın geldiği noktaya baktığımızda bu Antalyamızın ve Türkiyemizin başarısı, bu nedenle fuarlarımıza sahip çıkmaya devam etmeliyiz" derken; 2 aktörün buluştuğu bu önemli fuarın turizm açısından mihenk taşı olduğuna dikkat çeken Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Başkanı Alican Aksu, açılışta yaptığı konuşmada " Artık dünya fuarı olma yolunda önemli adımların atılması gerektiği bir döneme giriyoruz" dedi.



“Artık Sloganımız Anadolu’dan Dünyaya…”

Açılış konuşmasında konuşan Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED) Genel Başkanı Zeki Açıkgöz ise sözlerine Antalya’nın çok bereketli bir şehir olduğuna vurgu yaparak başladı. Federasyon olarak milli değerlere ve milli güce büyük önem verdiklerini belirten Açıkgöz, ‘Yerliysek Yeriz, Yerliyse Kullanırız’ ile başladıkları anlamlı yolculukta büyük aşama kaydettiklerini kaydetti. Açıkgöz, “Eskiden çalıştığımız kurumlarda, tesislerde hep yabancı ürünleri kullanıyorduk, ama artık geldiğimiz noktada yerli ürünlerimiz ilk tercihimiz oldu. Bu gurur hepimizin, bunda bu tür fuarların varlığı, gelişimi, ilgisi, büyümesinin büyük katkısı var. Bizler de dernek olarak artık vites büyütüp artık ‘Anadolu’dan Dünyaya’ diyoruz. Amacımız Anadolu’nun tüm zenginliklerini dünya ile buluşturmak” dedi.  


“İran Olarak; Türk Firmalarının Her Zaman Yanındayız, Destekçisiyiz” 

Fuarın açılışına katılan İran Türkiye Ortak Ticaret Odası Başkanı Mehrdad Saadat Dehghan da konuşmasında 200 milyona yaklaşan iki komşu ülkenin potansiyelinin daha da artması için her türlü destek ve çalışmaya hazır olduklarına vurgu yaptı. İran’ın Türk markaları ve firmaları açısından cennet olduğuna dikkat çeken Dehghan “ Türk firmalarının her zaman yanındayız, destekçisiyiz. İki komşu ülkenin ticaretinin daha da gelişmesi için bu ve bunun gibi fuarları çok önemsiyoruz, bu vesileyle tüm iş insanlarının yanında olduğumuzu paylaşmak isterim.” dedi. 


“Fuar Ziyaretçisi 3 Misli Daha Katma Değerli Bir Ekonomik Katkı Sağlıyor”

ATSO Başkanı Davut Çetin, gıda sektörünün tarımla birlikte Antalya için stratejik bir sektör olduğunun altını çizdi. Çetin şöyle devam etti: “ Birbirini destekleyen bu iki fuarın açılışını eş zamanlı yapmanın gururunu yaşıyoruz. Aldığımız bilgiye göre fuar alanı dolmuş ve hiç yer kalmamış. Pandemi döneminin etkilerinin sürmesine rağmen bu ilgi çok sevindirici. Oda olarak Antalya’mızın fuarlar ve kongreler kenti olmasını çok önemsiyoruz. Çünkü fuar ziyaretçisi 3 misli daha katma değerli bir ekonomik katkı sağlamakta. Bu gerçek ışığında açılışını yaptığımız fuarımız kentimize hayırlı olsun” dedi. 


Fuarlar Şehrimizin Marka Olma Yolunda Gücünü Daha Da Perçinliyor

Tarım ve turizmin başkenti olan Antalya’nın ticaretin de başkenti olma yolunda önemli adımlar atıldığına dikkat çeken Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Durmuş Ali Arslan, açılış konuşmasında şunları söyledi: “Antalya olarak, tarım ve turizm kadar artık ticaret alanında da hedeflerimiz var. ANFAŞ fuarları bu hedeflere ulaşmamızda önemli bir misyon üstleniyor. Şehrimizde hemen hemen her hafta bir fuar düzenleniyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak kentimizdeki tüm fuarları destekliyoruz, şehrimizin marka olma yolunda gücünü daha da perçinlemek için çalışmalarımızı gece gündüz sürdürüyoruz.” 


“Alternatif Turizmlere Daha Çok Eğilmemiz Gerekiyor” 

Antalya’nın fuarlar kenti olduğun dikkat çekerek konuşmasına giriş yapan Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, bu sayının daha da artmaması için hiçbir engelin olmadığına vurgu yaptı. Vali Yardımcısı Ateş; “Bugün 160 ülkeden turist gelen ülkemizde kaliteli ve profesyonel hizmet farkı bizi her geçen gün yukarıya çıkartıyor. Ne var ki yine de alternatif turizmlere daha çok eğilmemiz gerekiyor. Bu manada fuarlar ve kongrelerin önemi büyük. Ülkemizin turizm ve turizm kaynaklı gelirlerindeki koyduğu hedefler açısından bu tür fuarlarımızı destekliyor ve önemsiyoruz” dedi. 



Horeca Sektörü 4 Gün Süreyle Aynı Çatı Altında Buluştu

32. ANFAŞ Hotel Equipment Fuarı’nda endüstriyel mutfak ve çamaşırhane ekipmanları, otel tekstili, mobilya, yatak ve dekorasyon malzemeleri, buklet ve sarf malzeme ekipmanları, aydınlatma ve elektrik malzemeleri ile park, bahçe ve plaj malzemeleri kategorilerinde ürün ve hizmetler tanıtılacak. 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda ise gıda ve yeme-içme sektörünün önemli firma ve markalarının; bakliyat, hububat, baharat, katı ve sıvı yağlar, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, katkı malzemeleri, deniz ürünleri, donmuş gıdalar ve içecek sektörleri ürünleri sergilenecek. 


Fuarlar Kapsamında Düzenlenen Etkinlik Ve Showları Büyük İlgi Görüyor

ANFAŞ HORECA fuarları, sektörün geleceğini gündeme taşıyan önemli etkinliklere de ev sahipliği yapıyor. Türkiye mutfağını ve aşçılığını dünyaya tanıtabilmek amacıyla hareket eden Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED), 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda geniş katılımla yer alıyor. Yeme-İçme sektörünün ödüllü aşçı ve şeflerinin gerçekleştirdiği show ve etkinlikler her yıl olduğu gibi ziyaretçi ve katılımcılar tarafından ilgiyle takip ediliyor. Fuara destek veren meslek örgütlerinin düzenlediği panel, konferans, yarışma gibi etkinlikler ise ziyaretçiler tarafından geniş katılımla takip ediliyor.


yilmazparlar@yahoo.com


23 Aralık 2021 Perşembe

Skalite Ödülleri-Yılmaz Parlar

 SKAL İstanbul “Karanlıktan Aydınlığa”

Seyahat ve turizm endüstrisinde lider bir uluslararası kuruluş olan Skal International, bünyesinde Başkanlığını Ayşe Önen’in yaptığı Skal İstanbul kulübü tarafından verilen, hem seyahat hem de turizm ilerlemesi aynı zamanda fiziksel, kültürel ve sosyal çevrenin etkileşiminin önemine ve seyahat edenin sorumluluğuna ve ihtiyacına vurgu yapan her yıl değişik konseptle, seyahat ve turizm endüstrisindeki sürdürülebilir başarıyı artırmaya tetiklemeye yönelik aktif rol oynayan, Skalite Kalite Ödülleri, bu yıl hizmeti geçen 25 yılı doldurmuş üyelere teşekkür plaketi verilerek değerlendirildi.



Seyahat ve turizm endüstrisinin tüm paydaşlarını ve sektörün önemli isimlerini bir araya getiren, 1998 yılından beri kesintisiz olarak yapılan ve kalite odaklı tek ödül olan Skal İstanbul Kulübü Skalite ödüllerin bu yılki temasına  ( Karanlıktan- Aydınlığa ) uygun olarak “Bir arada olduğumuz sürece, her karanlık, birbirimizin ışığı ile yolumuzu bulduracaktır” sözüyle Başkan Ayşe Önen turizmimizin canlanmasına ufuk açtı.



21 Aralık 2021 Salı akşamı İnter Contiental Hotel ev sahipliğinde Skalite Kalite Ödülleri gecesine, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB)  Yönetim Kurulu Başkanı Müberra Eresin, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu Başkanı Sadık Altıparmak, Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu Başkan Yardımcıları Orhon Atameriç,  Murat Altunay, 2008 Dünya Başkanı ve Skål İstanbul Geçmiş Dönem Başkanı Hülya Aslantaş, 2014 Dünya Başkanı Salih Çene, Skål İnternational Temsilcisi Asuman Tarıman, Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu Geçmiş Dönem Başkanı Faik Alsaç, Skål International Onur üyesi Somer Özkök, Skål İnternational Türkiye Kulüp Başkanları, Skål International İstanbul Kulübünün Geçmiş Dönem Başkanları, Skal İstanbul Kulübü yönetim kurul üyeleri,  As Başkan Can Arınel, Selma Tatar, Mustafa Yalçın, Merve Kadıoğlu Sönmez, Meltem Tepeler, Seyhan Ayel, Tülay Salihoğlu, Tezcan Ödemir, Atilla Acet, Uygar Kocaş, Sevda Yılgaz, Dilek Camcıoğlu ve çeşitli turizm temsilcileri ve Skal üyeleri katıldılar.



Açılış konuşmasında Ayşe Önen; Skål International İstanbul Kulübü’nün, dünya başkanı Hülya Aslantaş önderliğinde, Cumhuriyet’imizin 75. Yılı olan 1998’de başlattığı söyledi. Skalite Kalite Ödülleri’nin 24. süne katılanlara hoş geldiniz diyerek  “Bu yıl, Skål International İstanbul Kulübü’müzün kuruluşunun da 65. Yılı. Ne mutludur ki, 65 yıldır süren bu dostluk, hala ilk günkü enerjisi ile devam etmekte. Bu nedenle, pandeminin tüm zorluklarına rağmen bu geceye katılımınız çok değerliydi” dedi ve teşekkür etdi



Başkan Önen “Skalite, hepimizin de bildiği gibi, sektörümüzde kaliteyi öne çıkaran hizmetleri, faaliyetleri, ve etkinlikleri ödüllendirmek, bu konuda turizm sektörünün tüm paydaşlarını özendirmek ve Türk turizminin gelişimine katkıda bulunmak için, “kalite” odaklı planlanmış, tek ödül törenidir. Aynı zamanda, dünya Skål ’unda da bir ilktir ve pek çok ülkeye de ilham vermiştir. Bu noktada, sevgili Hülya Başkan’ıma, Skål dünyasına bir ilki armağan ettiği için, huzurlarınızda tekrar teşekkür etmek istiyorum. Bu seneki Skalite ödüllerimizi, hakkettiği gibi, büyük sahnelerde, görkemli prodüksiyonlarla, sahiplerine verebilmeyi, ben ve yönetim kurulu arkadaşlarım, biz de çok arzu ederdik inanın. Geçen yıl buna benzer bir anonsu yaptığımda: “Önümüzdeki yıl her şey güzel olacak..” diye çok ummuştuk ancak ödül törenini organize ederken, coşkulu kutlamalarımızı ne yazık ki biraz daha ötelememiz gerektiğini gördük.” Açıklamalarında bulundu. 



Önen, geçen iki yılın değerlendirmesini “Malum, zor iki seneydi. Tüm sektör temsilcilerimiz, zorlu koşullarla “yeni normal” e adapte olmakla uğraştılar uzunca süre. Belirsizlikle mücadele ettiler, ayakta kalma kaygısı yaşadılar. Turizmde kalite ödüllerini, böylesi zorlu bir dönemde, kalite olgusunu da koruyabilen tüm paydaşlarımız hak ediyor esasında. Sektörümüzün tüm değerlerine sahip çıkan siz değerli üyelerimizi tek tek candan kutluyoruz.” Sözleriyle üyelerin fedakarca hizmetlerine atıf yaptı.

  


Sektör olarak tek dil olabilmek adına daha çok çabalıdıklarını,  dünya başkanlığı seçimlerinde bile “birlikte hareket edebilmek” kavramı, her şeyden daha önemli olduğunu,  Burçin Türkkkan , Skål Dünya Başkanı olduğunu bir  olunduğunda her şeyin üstesinden birlikte gelineceğini, söyleyen Ayşe önen 25 yılını dolduran duayen üyelere teşekkür plaketi vermeyi uygun gördüklerini ifade etdi



Önen, “en uzun gecenin, artık yavaş yavaş yüzünü aydınlık gündüzlere döndüğü 21 Aralık’ da olsun. Bu nedenledir ki bu yılın konseptini: “Karanlıktan Aydınlığa” olarak belirledik.  Umarım, sembolikte olsa bu gece, sektörümüzün tekrar huzura kavuştuğu, aydınlık günlerin başlangıcı olur.”şeklinde Açıklamalarında bulundu



Teşekkür Plaketlerini alan isimler; Cem Hülya Aslantaş, Kemal Neslihan Ozyigit, Kamil Melis Berk, Hakan Şebnem Babila, Vedat Sena Bayrak, Patris İlgin Lepkovski, Hüseyin Sırma Kurtoğulları, Mehmet Önkal ve eşi, Özen Dallı ve eşi, Deniz Anapa ve Duygu Anapa, Müberra Eresin, Afet Anapa, Pinar Kartal Timer, Mithat Zeki Dinçer, Öznur Çilingiroglu, Ayşe Naz Külhancı, Leyla Üstel, Üstün Özbey, Turgay Kıran, Nur Tezol, Çetin Gürcün, Yalçın Manav ve Firuz Bağlıkaya.



Başkan Ayşe Önen her bir plaket alan için tanıtım açıklamalarda bulundu; TÜROB Başkanı Müberra Eresin hakkında; “Sırada çok özel bir isim daha var. Skal İstanbul’a 1995’de üye oldu. Başarılarıyla övünç duyduğumuz, eğitimini, birikimlerini sektörümüze adayan bu iş insanı, taşıdığı kimliklerinin yanı sıra, kişiliği, dostluğu, samimiyeti ile de hepimizin çok sevdiği biri. Dostumuz, benim de can arkadaşım, TUROB gibi çok önemli bir birliğin başkanlığını başarı ile sürdüren, Eresin Otelleri’nin de patroniçesi,.”



Skal İstanbul yönetim kurul üyesi Selma Tatar hakkında; “Sıradaki isim çok sevgili başka bir dostumuz. Kulübümüze 1995’de üye oldu. 

Hemen anlayacaksınız kim olduğunu. Çok saygı duyduğumuz Tatar Ailesinin en genci. Kulübümüzün genel sekreteri. Değerli başkanlarımızdan duayen turizmcimiz Nadiye Tatar ın kurduğu 

Sultan Turizm’in yöneticisi. Çok sevgili dostum canım”

 


TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya hakkında; “Sırada yakışıklı, karizmatik ve başarılı bir turizmci var şimdi. Skal İstanbul’a 1996’da üye oldu. Sektörümüzde büyük emeği vardır. 2017’den bu yana TÜRSAB Başkanlığı’nı başarı ile yürütüyor. Dostane ilişkileri, dinamizmi, hedefleri ve gerçekleştirdikleriyle gurur duyduğumuz, Detur markası sahibi.” 




Skalite özel ödülleri Dünya Skal yeni başkanı Burçin Türkan ve iki sporcu Mete Gazoz, Busenaz Sürmeneli’ye verildi.


Ayşe önen Dünya Skal yeni başkanı Burçin Türkan hakkında; 

“Öncelikle gerçekten hakkettiği bir görevi, Yılmadan, usanmadan, 

üstün gayretleri sonunda başarıyla elde etti. Dik ve kaliteli duruşu ile hepimizin takdirini kazandı. Türkiye Skal’ ları olarak hepimizin gurur kaynağı, Dünya Skal yeni başkanı Sayın Burçin Türkkan. Kendisi Amerika’da olduğu için aramızda olamadı ve gönderdiği video mesaj ile sevincimize ortak olmak istedi.”


 

Ödül töreninde Yeni üyelerin ritüelleri yapıldı. Şerif Yenen, Caner Egin, Sarko Yazmaci Skal İstanbul Kulübü üyelerine dahil oldular.


65 yıl özel pasta, yönetim ve Skal Başkanları eşliğinde Ayşe Önen tarafından kesildi.


Müzik eşliğinde verilen resepsiyonla tören sonbuldu.


yilmazparlar@yahoo.com

13 Aralık 2021 Pazartesi

Balık Kavurma ve Mynos -Yılmaz Parlar

 


 BALIK KAVURMA VE MYNOS 


“Rota Güleryüz Restaurantlar” durağımız Bodrum –Yalıkavak Spektr Hotel bünyesinde bulunan binlerce yıldır var olan ve daha hafif, daha sağlıklı seçenekler sunan, Akdeniz kültürel yemeklerinden oluşan geniş bir seçim yelpazesini kapsayan, göz kamaştırıcı çeşitlilikte cezbedici yemekler ile Mynos Restaurantdayız. 



Mynos Restaurantın Genel Müdürlüğünü, Babası Tiyatro Sanatcısı TRT Televizyonlarında eşi Ayşegül Atik ile yaptıkları skeçlerle  7 den 70 e herkese keyifle bilinçaltına mesaj göndermeler şırınga etmiş, “Önce Alışveriş-Sonra fiş “sloganları herkesin diline yapışmış meşhur Ali Atik’in oğlu Alper Atik üstlenmiş.



Babası sanatcı Ali Atik ile ile Alper Atik yıllarca turizm işletmeciliği yapmış son derece birikimli deneyimli çok çeşitli disiplinlerden beslenen mükemmel bir yönetici. 

Ali Atik çaldığı akordeyonu konuştururcasına gecelere renk katıyor. Bodrum –Yalıkavak gün batımı eşliğinde yediğiniz içtiğiniz lezzetlere katdığı keyifle zevklerinizin katsayısını artırıyor.

Spektr Butik Hotel bünyesinde olan Mynos restaurantla birlikde her iki mekanın genel müdürlüğünü de genç, dinamik, başarılı Volkan Kirlibal yürütüyor.

Menü geliştirmek menünün popülerliği en iyi malzemelerin tedarik edilmesinden kaynaklanmaktadır. Lezzet hijyen başda olmak şartıyla iyi, taze malzeme kullanımından bilgisinden ve yaratıcılıkdan oluşur

Mynos restaurant, balık türleri tamamen deniz ürünleri olup günlük taze olarak kullanılıyor. Mezeler unutduğumuz balık türevleri ve yeni buluşları ile zengin bir çeşide sahip. 





Ünlü şeflerinin hazırladığı Balık Kavurma ve Kalamar Sarma lezzetini anlatmak mümkün değil sadece tatmanız gerekiyor.

Restaurant içi ferah pencere ve camların büyük ölçüleri manzaranıza engel teşkil etmiyor. Açık Hava kısmı deniz yeşillik başka bir ferahlı keyifli mekan. 

Akdeniz Mutfağının en İyi, en taze, en sağlıklı yemeklerini sunan Mynos restaurant sadece et balık tavukdan ibaret değil. Akdenizin en gözde zeytinyağlı yemekleriylede vejeteryanları unutmuyor.





Yaz kış öğlen akşam tüm masaların doluluğu zaten size güleryüz restaurant mesajını veriyor.

Akşam  yemeklerinde,  restaurantda Ali Atik akordeon, Alper Atik perküsyon ve gitardan oluşan orkestra misafirlerin atmosferine göre müzik yaparak eğlendiriyorlar.

Mynos Restaurant mekandan, yediğiniz nefis yemeklerle aynı zamanda eğlenceden aldığınız keyifle dört dörtlük ayrılıyorsunuz. 

 yilmazparlar@yahoo.com

11 Aralık 2021 Cumartesi

12.Boğaziçi Zirvesi-Yılmaz parlar

  Boğaziçi Zirvesinin Markadaki Rolü

Modern dünyada, ülkenin imajı, uluslararası politika ve ekonomide, devletin doğal kaynakları, beşeri veya bilimsel ve teknik potansiyelinden daha az önemli olmayan bir faktör haline geldi. Siyasi ve ekonomik ilişkiler, yalnızca nesnel değil, öznel, psikolojik ve bilgi faktörlerinin de rol oynadığı bir alandır



Uluslararası arenada yapılan zirveler ülke imajına marka oluşmasına önemli katkı sağlamaktadırlar.

Yönetim kurul Başkanlığını Cengiz özgencil’in yürütdüğü Uluslararası İş Birliği Platformu (UİP) tarafından bu yıl "Daha iyi bir dünya için çalışmak" temasıyla 12.ncisi gerçekleşen Boğaziçi Zirvesi, heryıl tüm konseptleriyle 50-100 ülke arasında değişen konuşmacıları ile Ülke marka oluşmasına büyük fayda sağlamaktadır. 

Politik pazarlama, markalaşma, imaj oluşturma ve imaj manipülasyonu teknolojilerini kullanır. Bu nedenle, devlet imajını oluşturma teorisi ve pratiğine büyük ilgi, çeşitli zirvelerin popülaritesi ve imaj çekiciliği rol oynar. 

Bir ülkenin imajı, siyasi ve ekonomik fırsatlarını, uluslararası durumunu, diğer devletleri etkileme yeteneğini etkiler ve aynı zamanda iç ve dış politika kaynaklarından biri olarak hareket eder. Etkili bir imaj, ülkenin rekabet gücünün geliştirilmesi ve güçlendirilmesi için etkili bir stratejidir. Marka kimliği de önemlidir, yani olumlu ve tanınabilir bir kimlikdir. 



Sürdürülebilir başarıyla gerçekleşen Boğaziçi zirvesi yine gelenek haline gelen protokol galasıyla Conrad Bosphorus Hotelde başlandı.

Boğaziçi zirve açılışında, UİP Kurucusu ve Yönetim Kurul Başkanı Cengiz Özgencil kısa açılış konuşması yaptı. Özgencil  zirve başlangıcına dönerek 11 sene öncesinden Türkiye'deki yatırım fırsatlarını, küresel çapta alanının en önde gelen isimlerine direkt aktarabilmek adına bu etkinliği düzenlemek adına dile getirerek misyonun odağını işaretledi.

Hedefe ulaşabilmenin inancını taşıyarak, hedefi sürdürülebilir olması amacında olduğunu ve Türkiye markasına katkıda bulunmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etdi.



Özgencil, 12. Boğaziçi zirve teması olarak, "Daha iyi bir dünya için çalışmak" olduğunun açıklamasını yaparak, enerjide, uluslararası ticarette, sağlıkta, teknolojide, sanatta ve insan olgusunun varlığını sürdürdüğü her alanda gelecek nesiller için kolektif akılla, her bir dünya vatandaşının üzerine büyük görevler düştüğünü söyledi.

Pandemi sonrası yaşam biçiminde ve ticarette gerçekleşen değişim hakkında Boğaziçi Zirvesi, her yıl olduğu gibi bu sene de 2022 ve sonrasını dünyanın önde gelen isimleri eşliğinde İstanbul merkezli tartışacağını vurguladı.

Zirveye çevrim içiyle konuşma yapan  BM Genel Sekreter Yardımcısı ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Başkan Yardımcısı Haoliang Xu, "Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'nı 2030 itibarıyla gerçekleştirebilmek için bir finansman gerekiyor. Dünya çok vahim ekonomik süreçlerden geçiyor. Özellikle Kovid-19 ile birlikte gelişmekte olan ülkelerde 1,7 trilyon dolarlık ihtiyaç var." dedi.

Küresel finansal varlıkların 317 trilyon dolar ile çok büyük noktada durduğunu, bu varlıkların yüzde 80'inin gelişmiş ekonomilerin elinde bulunduğunu bildiren Xu, gelişmekte olan ülkelerin Sürdürülebilirlik Kalkınma Amaçları'na ulaşma noktasında yaşadığı finansal zorluklara değindi.

Türkiye'nin yatırım fırsatları açısından bakıldığında Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları açısından öne çıktığını belirten Xu, UNDP'nin Türkiye'ye sağladığı desteklerden bahsetti. Xu, "Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının devamlılığı için desteğimizin her daim baki olduğunu dile getirmek isterim." ifadesini kullandı.



Toplantıya video konferansla bağlanan UİP Onursal Başkanı Dr. Talal Abu-Ghazaleh, enerji üretimi nedeniyle ortaya çıkan emisyonlar konusunda akılcı çözümler ortaya konulması gerektiğini söyledi.

BM'de iklim değişimiyle mücadele edecek yapıların daha fazla öne çıkması gerektiğini belirten Ghazaleh, yapay zekayla endüstriyi zora sokmayacak çözümlerin bulunabileceğini, yapay zekayla birlikte sorunlar noktasında büyük keşiflerin ortaya çıktığını kaydetti.

Ghazaleh, "Yapay zeka iyi ve hoş ancak bunu karşılayabilecek ülkeler için bu iyi olur. Sağlıktan tarıma, sanayiden eğitime kadar her alanda yapay zeka çok iyi olur. Ancak yapay zekayı hayata geçiremeyecek ülkeler için durum vahim olabilir. Kaynaklara erişemeyen insan kitleleri yapay zeka karşısında geride kalacak. Mesela, aşılamada yüzde 5'in altında olan bölgeler ve ülkeler var." ifadelerini kullandı.

Dünyanın karşı karşıya olduğu zorluklardan birisinin de ABD ile Çin mücadelesi olduğunu aktaran Ghazaleh, "Dünyada birçok kişi ABD ile Çin arasındaki mücadelenin farkında değil. Her alanda bir mücadele içerisindeler. En az 15 kalemde mücadele halindeler. Bu çatışmaların hiçbiri bu iki süper güç arasında çözülecek gibi değil. Kaçınılmaz sorundan bahsediyoruz." Şeklinde açıklamalarda bulundu

Pakistan'ın Pencap Eyalet Valisi Chaudhry Mohammad Sarwar da küresel salgının ülkeleri birleştirmesi gerekirken ayırdığını, küresel ticarette korumacılığı tekrar gündeme getirdiğini söyledi.

Kovid-19'un 2020 ve 2021'de yükselişini ve güçlü etkisini sürdürdüğünü ifade eden Sarwar, 2. Dünya Savaşı'nda sonra salgın süreciyle birlikte uluslararası iş birliğinde ciddi olumsuzluklar yaşandığını aktardı.

Özellikle az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin Kovid-19 döneminde yaşadığı olumsuzluklara değinen Sarwar, salgında en kötü günleri geride bıraktıklarını söyledi.

Pakistan'ın iklim değişikliğinden en fazla etkilenen ülkelerden olduğuna işaret eden Sarwar, ülkesinin iklim değişikliğiyle mücadelede hayata geçirdiği uygulamalardan bahsetti.

Sarwar, Pakistan'ın uluslararası barış ve güvenlik konusunda dünyanın kilit noktasında olduğunu, bu konuda bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da BM ile aktif bir şekilde çalışmaya hazır olduklarını söyledi.

Dünyanın her yerine adaletin gelmesi için Pakistan'ın elinden geleni yapmaya hazır olduğunu ifade eden Sarwar, Keşmir ve Filistin'de yaşanan olumsuzluklar karşısında sessiz kalınmaması gerektiğini kaydetti.

UİP Onur Kurulu Başkanı Rona Yırcalı ise özellikle salgınla birlikte hızlanan değişimi yaşam biçiminden ayrı tutmanın mümkün olmadığını ve iş yapış biçimlerinin de kaçınılmaz olarak değiştiğini söyledi.

Dünyada ulusların belirsizliklerle alakalı kaygıları olduğunu dile getiren Yırcalı, "Hepimiz biliyoruz ki Kovid-19, bildiğimiz pek çok dengeyi, dünya dengesini yerle yeksan etti. Kapanmalar pek çok ülkede gerçekleşmekte ve küresel büyümeyi önümüzdeki yıldan itibaren yaklaşık olarak yüzde 1'den daha fazla etkileyeceği öngörülüyor." dedi.



Değişime karşı şirketlerin, KOBİ'lerin yenilikçi yaklaşımlar geliştirdiğini ifade eden Yırcalı, "Bu anlamda yepyeni bir yeniden yapılanmadan söz edebiliriz. Ana akım uygulamaları, yeni koşulların gerekliliğiyle birlikte yeniden organizasyonu beraberinde getirdi. Aslında 'büyük yeniden yapılanma' dediğimiz şey tam da bu noktada başlıyor. Bireysel anlamda bütün şirketler tabii ki belli hedefleri yeniden tanımladı ve bu hedefleri başarma yolundaki yaklaşımlarını da değiştirdi ancak bu süreç elbette ki söylendiği kadar kolay değil." şeklinde konuştu.

Yeniden yapılanmayla yeni bir kapitalizm türünün de inşa edildiğini belirten Yırcalı, bu yeni kapitalizm türünün yeni standartları ve yeni oyuncuları, yeni konseptleri ve yeni kavramları da beraberinde getirdiğini ve yeşil büyümeye işaret ettiğini söyledi.

Yırcalı, 2 yıl öncesinde öngörülmeyen tüketici kitlesinin ekonomik bir bileşen olmaktan çıktığını aktararak, "Endüstrinin normları her geçen gün daha da yeşil olmak zorunda. Bugün enerji krizi; çok ciddi uygulamaları, özellikle koruma politikalarına ilişkin bir şekilde dayatıyor. İklim değişikliğiyle birlikte tabii ki iklim gündemi de değişiyor. Konu, her uluslararası ya da ulusal toplantının da gündeminde yer almaya başladı." dedi.

Zirve konferans konuşmacılar ve panellerle devam etdi.

yilmazparlar@yahoo.com